• vist

    TjatterMAJorna 2005, del 18

    Oj, mycket att läsa med 2 dagars frånvaro

    hallonbåt: Ja, såg på fb att du börjat förbereda julen

    ft: Välkommen till fb! Då får man väl ragga tag på dig där oxå Först var jag anti, sen efter mycket påtryckningar gick jag med, superkul i början att hitta gamla kompisar, sen blev det en svacka, och nu är jag fast igen

    Felicia har väl precis nyligen fattat det där med lördagsgodis, hon har ju fått någon tablettask någongång och sen får hon ju godispåse när hon är på kalas och så, men idag blev det så klockrent, hon sa i morse att hon skrivit till tomten att hon önskade sig en ring, sen när vi var på affären så sa jag att nu har du varit så duktig så vi köper lite gotti gott, hon fick välja en sak på godisavdelning (ja, inom rimliga gränser) hon valde ett rosa prinsessägg (typ Kinderägg). Tror ni inte att det låg en supergullig RING i ägget + ett sånt där godishalsband. Fullträff

    När jag hämtade barnen, så var Gabriel totalt NERSKITEN!!!!! Amen, fy fasiken! Vi snackar hela vägen upp och ner, det var ju bara och ställa honom och skrubba och duscha av honom!!! Sen när vi mötte hans fröken så sa hon att man som fröken skäms om barnen skitit på sig när föräldrarna kommer och hämtar sina barn, men jag sa till henne att det var lugnt, det är ju sånt som händer och det var första gången!

    Imorgon kommer min älskade farmor hit och hälsar på för första gången!

    Jenny: Tråkigt att det är lite down period för sambon! Precis som Edwina säger, bäst att Patrik får låsa in sig och sura ifred, så slipper det gå ut över dig och Samuel. Han kommer inom sinom tid att inse hur han har betett sig. Kan nikotintuggummi hjälpa tro? Jobbigt när ni båda är sjuka + att han beter sig så, då blir det ju ändå du som får ta skiten + att ta hand om Samuel & i bästa mån förklara varför pappa beter sig som han gör. Kan du inte åka iväg till din mamma eller pappa, så Patrik får "sura" ifred och du får lite avlastning + lite umgänge!

    Oj, det blev lite lång!!!!

  • vist

    Dalis: Förlåt, men min blick har väl aldrig gått mot dina skor när vi har träffats , blicken gick sist mest mot dottra Lisa och sen Martin så klart, dessvärre kom du i sista hand, sorry, eller!!
    Visst är det inte så, man städar, klär upp sig, sminkar sig innför tex kalasbesök och vem är det egentligen som får allt fokus på sig, jo just det - födelsedagsbarnen, jag brukar säga, att jag kan dra en svart soppsäck över huvudet för det är ingen som lär märka mig Nä, skämt å sido - dax att sova - natti, natti!!!

  • vist

    Go kväll!

    Dalis: Nästa gång skall jag BARA spana på vad du har på fötterna

    Edwina: Jag ler inte, jag skrattar inte, JAG GAPSKRATTADE HÖGT framför datorn - ha,ha, kan se mig bergatrollet bakom dörren *asg*!!!!!!!!
    Fy fabian, vilken natt du haft, jag kan väl tänka mig att karln sov som en gris brevid dig, eller?

    Här hemma har vi haft en kanondag! Vilket härligt väder, dessvärre fick vi inte vara ute och njuta av det, utan storstädade på förmiddagen, på eftermiddagen kom min farmor och farbror hit, farmor har aldrig varit här. Tyckte det var superkul att hon kom, barnen var såååå glada och vi hade det så mysigt!

    ft: Måndag den 19/10 är det släpp till Melodifestivalen, finalen i Globen 13 mars (genrep fredag 12 mars/ lördag 13 mars)!

  • vist

    Ha,ha! skrattar fortfarande åt "bergatrollet" - förlåt Edwina!

    Jenny: Ibland kan det vara skönt att bara få skriva av sig att det är lite jobbigt, så brukar det automatiskt bli lite bättre, du vet att vi finns här, bara hoppa in och spy galla om du blir "galen" på karln

    Dalis: Ja, det blir ju en lång resa för din mormor. Det som jag själv tyckte var så skönt, var att min farmor fick se vårt nya fina byggda hus som hon velat se sååå länge + hennes önskan om att se Gabriel gå innan hon dör. Usch! vad hemskt det lät, precis som hon skulle dö i morgon. Men jag skulle aldrig förlåta mig om hon skulle gå bort innan han sett huset eller se Gabriel gå. Hon börjar betyda mer och mer för mig, jag har bara henne kvar av mor och farföräldrar och den som jag har haft mest/bäst kontakt med.

    ft: Vart skickar du meddelandet?

  • vist

    Kikar in en snabbis! Är så trött, så trött, idag har barnen levt loppan non-stop och kivas och gjort sin stackars mamma "galen". Känns som om jag skall gå och lägga mig *zzznark!*

    På tisdag och onsdag är det dagisfotografering, som tur var togs det inga kort veckan som var, Felicia värsta blåmärket i pannan och en dag var hon svullen under ögat, fick utslag av kaviar, helt röflamig runt munnen, Gabriel gjorde en kullerbytta på 3-hjulingen och slog upp läppen= fläskläpp, det hade blivit fina bilder det

  • vist

    Idag är det fotografering på dagis, syskonkort, gruppbild och enskilda, wieee spännande, vi missade ju förra årets fotografering!

    Felicia är inne i en period att så fort hon har byxor på sig på dagis, så måste hon ha kjol/klänning med sig OM hon kissar på sig, sen har hon alltid bytt om när man hämtar henne (fast hon har aldrig kissat på sig, hon säger bara så för att få byta )
    Hon är en riktig klänning tjeja

    Jenny: Hoppas att du slipper bli sjuk

    Nu ropar magen på våfflorna som jag skall äta till lunchen

    Det har visst snöat på alla möjliga håll idag på morgonen, men jag är väl blind för jag har inte sett en enda lite flinga (eller så blundar jag för eländet )

  • vist

    Gokväll!

    Alison: STORT grattis Jaha! då är det hos dig man kommer hamna då, speciellt nattetid då nattakuten läggs ner i Enköping

    Aannaa: Springer in på bloggen

    Edwina: Ha,ha! åh, tänk så många gånger jag bara skulle vilja lasta över allt fix gällande barnen på Anders, skulle vara roligt precis som du säger, hur det blir med tiderna etc. Han har det ju förspänt att han behöver ju bara gå upp, klä på sig och åka till tågstationen, medans jag gör i ordning barnen, kläder/frukost/tänderna/ytterkläder/in i bilen/lämna på dagis/åka till tågstationen (1 gång på 1 år så missade jag tåget med typ 30 sekunder) Man skrattar lite i smyg när man tex ser honom packa barnens kläder när dom skall till Anders mamma, några gånger har jag fått rycka in, men han måste lära sig någongång, sen blir han ju bortskämd att jag gör allt (detmesta) när det gäller barnen.
    Men tänk om Erik skulle chockera dig helt, ställa klockan i tid, få till allting exakt och lämna Elvin finkläd och välkammad på dagis - det låter väl som en dröm

    ft: Mailar till dig nu på FB

  • vist

    Sitter här och är sååååå frustrerad, dom har STULIT vår bil
    Va fan, kunde inte dom/den idioten tagit någon annan rishög, nej,nej, vår bil naturligtvis som lyser lång väg att det är en barnfamiljsbil. Jag blev så jäkla paff när det inte fanns någon bil på parkeringen, gick igenom hela parkeringen 3 ggr och bilen dök aldrig upp
    F-n, vi som skulle åkt till Dalaland i morgon bitti.

    Men som jag tidigare har skrivit här, så har vi ju dom bästa bästa grannarna, så Jesper (en granne, samma som körde in Anders till akuten) kom och hämtade mig och barnen på dagis i regnet och körde hem oss.

  • vist

    Aannaa: Vid tågstation i Enköping, det enda spår som finns kvar är listen som dom slet bort för att bryta sig in i bilen. Fan, vi är helt nollställda här hemma och fredagshumöret är väl inte riktigt på topp

    Men min syster är guld värd, hon tyckte så synd om oss, så hon hämtar mig och barnen i morgon, så vi får andas lite Dala-luft ett dygn.

    Anders har suttit typ hela kvällen och kollat på Blocket efter bil, på måndag morgon klockan 6 måste vi ha 2 bilar + 2 bilbarnstolar, shit! där rök den semesterkassan

    Ja, våra underbara grannar skulle man nog kunna be om vad som helst, så ställer dom upp, dom är verkligen guld värda

    När Felicia la sig så började hon snyfta lite och jag frågade vad det var: - Jag älskar stora bilen (gull-ungen, hon såg ju att mamma var nedstämd idag eftersom bilen var borta, så då sa hon att hon oxå var ledsen för att stora bilen var borta)

    Det enda Anders är ledsen över, är att bilbarnstolarna är borta, bilen bryr han sig inte så mycket om, det var väl inte riktigt hans drömbil om jag säger som så!

    Trevlig helg!

  • vist

    Edwina: Jag kan se mig Erik framför mig, yra runt som en vilsen höna Du ser, kanske kanske så lär han sig. Frågan var väl bara - hur fasiken hann han med allt på 5 minuter - superman (hm! möjligtvis var bussen lite sen )

  • vist

    Hej Hej!

    Är alla ute i det fina höstvädret (fast lite kyligt). Vi är i Dalaland och myser lite. Anders köpte en ny bil (alltså begagnad) igår, så den biten är nu löst.

    Polisen ringde igår och hade hittat Felicias bilbarnstol + våra cd-skivor, Gabriels stol fick dom väl inte loss (den sitter ju med spännen etc).

    Igår kväll var vi hos min syster och åt god middag och grabbarna bastade

    Nä, nu skall vi äta lite lunch, sen skall vi åka till min syster och Felicia skall bada bubbelbad med kusin Tyra. Möjligtvis skall vi kika på en bilbarnstol åt Gabriel oxå innan vi beger oss hemåt med lånade stolar

  • vist

    Nu är vi hemma sen ett par timmar, skönt att vara hemma, borta bra men hemma bäst på nåt sätt

    mia: Ja, fast vi (läs Anders) hade bara trafikförsäkring på bilen, så det nada pengar tillbaks

    Visst att man kan räkna med inbrott i en bil, men att dom tar den mitt på blanka dagen, men som sagt var, skönt att vi fick tillbaks Felicias stol, nu är det bara det att man måste införskaffa en säker stol till Gabriel oxå, komiskt nog så hade vi börjat prata om att köpa en ny stol till honom, då han var på väg över kanten med huvudet (fast vi fattar ingenting, Felicia hade samma stol tills hon var 3,5 år). Skall man köpa en stol då som är extra lång i ryggen då Stolen vi ringde på idag var redan sålt och här i Enköping är det bara babyskydd som säljs. Fortsättning följer.

    I morgon har vi stort biljettsläpp till Melodifestivalen på jobbet

  • vist

    Såg nu ikväll att Anders inte tagit semesterpengarna Så hoppet lever vidare om sol & bad på varmare breddgrader nästa sommar!

    Jenny: Jobbigt att Samuel är inne i en rädd period. När Felicia pratar om spöken så brukar jag alltid fråga vem det är, för det mesta så säger hon att det är spöket Laban (och det gör ju mig lugnare, eftersom min bästa kompis ena dotter är rejält synsk). Men här hemma är det oxå mycket monsterprat.

    Nästa vecka kommer min mamma ner (hon har ju höstlov), så vi skall ha en mor och dotterdag bara hon och jag, det skall bli mysigt. Sen skall hon få följa med att hämta och lämna på dagis.

Svar på tråden TjatterMAJorna 2005, del 18