• Mamma 2b

Snippa..

Tydligen måste man vänja sig vid ordet snippa om man tänkt skaffa barn.

Jag är inte emot att nya ord bildas och blir vedertagna men jag tycker det är rent löjligt att man ska hitta på särskilda ord för att beskriva en liten tjejs kön när ord som snopp funkar för både smågrabbar och vuxna män.

Det gick ju så bra så innan ordet snippa krämades in i vårt språk, så jag har inga planer på att vänja mig vid det.

Om det nu är nån som bryr sig {#lang_emotions_dreamer}

~ Längtan är stor, men vägen är lång ~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-22 13:44
    Ja ni kan irritera er bäst ni vill över mig, jag har iallafall sagt vad jag anser om att bli påtvingad ord som snippa.

Jag anser att det finns fullt användbara ord redan och att just småtjejers kön inte är så himla märkvärdiga att vi måste hitta på särskilda ord för att försköna dem.

Språk utvecklas absolut, och inte det minsta fel med det.
    Dock ser inte jag något skäl att använda detta ord, och de supermammor på FL som sitter och säger att man MÅSTE vänja sig och använda just detta ord om nu tänkt skaffa barn har jag lust att ge en verbal smocka

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-23 13:52
    Ja ni får alla säga vad ni vill, jag blev irriterad när jag fick veta av de självutnämnda experterna på FL att jag MÅSTE säga snippa om jag ska (få) ha barn.
    Alla säger vad de vill.
    Jag anser att snippa är ett löjligt ord, det krävs inga speciella "barn-ord" för just småtjejerna.
    Vidare tror jag verkligen inte att det är relevant någonsin att behöva specificera med en liten tjej vad som är blygdläpp, slidöppning, klitoris och hela faddrullan!
  • Svar på tråden Snippa..
  • Björnmossa

Jag vet inte hur det var innan snippa kom in i vårt språk eftersom det var det ord som användes när jag var liten för 30 år sen.

• Airlee

Jag tycker att det är ett jättebra ord och kommer absolut att använda det om jag någon gång får en dotter.

• Marma

var emot det ett tag men började nadvända efter flera jag frågade andvände det o det sitter fakritiskt bra o speciellt nu när grabbarna började bli förvirrade vad mamma hade när pappa hade snopp. Nu andvänder vi det o det funkar faktiskt ovanligt bra o ingen omkring oss har reagerat på det som de däremot gjort på framstjärt

• Bam
    Airlee skrev 2009-07-21 22:10:53 följande:
    Jag tycker att det är ett jättebra ord och kommer absolut att använda det om jag någon gång får en dotter.
    {#lang_emotions_surprised}
    Jag dansar aldrig nykter!
  • Airlee
    Bam skrev 2009-07-21 22:23:42 följande:
    Ja! Gode gud, jag har hört så många äckliga varianter att jag mer än gärna nöjer mig med ett som inte ger obehagliga associationer.
  • Emilia82

Jag hatar ordet snippa...snipa vet jag avd är:) nej usch,här är det murran som gäller

• Bam
    Airlee skrev 2009-07-21 22:24:52 följande:
    Ja! Gode gud, jag har hört så många äckliga varianter att jag mer än gärna nöjer mig med ett som inte ger obehagliga associationer.
    Haha, jag är så glad att jag har pojkar. (får jag en flicka så kommer det heta mus här hemma)
    Jag dansar aldrig nykter!
  • Hackemamma

Håller med TS! :D

Hade aldrig hört ordet snippa innan jag blev medlem på FL, låter fånigt.
    Här har vi alltid sagt puppa^^

• Mamma 2b
    Hackemamma skrev 2009-07-21 22:30:16 följande:
    Håller med TS! :D Hade aldrig hört ordet snippa innan jag blev medlem på FL, låter fånigt. Här har vi alltid sagt puppa^^
    Härligt är du på min sida för en gångs skull
    ~ Längtan är stor, men vägen är lång ~
  • Hackemamma

Mamma 2b skrev 2009-07-21 22:33:04 följande:

Härligt är du på min sida för en gångs skull
    Vi är överens!! :D *kramar om*
Svar på tråden Snippa..