• Mamma 2b

Snippa..

Tydligen måste man vänja sig vid ordet snippa om man tänkt skaffa barn.

Jag är inte emot att nya ord bildas och blir vedertagna men jag tycker det är rent löjligt att man ska hitta på särskilda ord för att beskriva en liten tjejs kön när ord som snopp funkar för både smågrabbar och vuxna män.

Det gick ju så bra så innan ordet snippa krämades in i vårt språk, så jag har inga planer på att vänja mig vid det.

Om det nu är nån som bryr sig {#lang_emotions_dreamer}

~ Längtan är stor, men vägen är lång ~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-22 13:44
    Ja ni kan irritera er bäst ni vill över mig, jag har iallafall sagt vad jag anser om att bli påtvingad ord som snippa.

Jag anser att det finns fullt användbara ord redan och att just småtjejers kön inte är så himla märkvärdiga att vi måste hitta på särskilda ord för att försköna dem.

Språk utvecklas absolut, och inte det minsta fel med det.
    Dock ser inte jag något skäl att använda detta ord, och de supermammor på FL som sitter och säger att man MÅSTE vänja sig och använda just detta ord om nu tänkt skaffa barn har jag lust att ge en verbal smocka

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-23 13:52
    Ja ni får alla säga vad ni vill, jag blev irriterad när jag fick veta av de självutnämnda experterna på FL att jag MÅSTE säga snippa om jag ska (få) ha barn.
    Alla säger vad de vill.
    Jag anser att snippa är ett löjligt ord, det krävs inga speciella "barn-ord" för just småtjejerna.
    Vidare tror jag verkligen inte att det är relevant någonsin att behöva specificera med en liten tjej vad som är blygdläpp, slidöppning, klitoris och hela faddrullan!
  • Svar på tråden Snippa..
  • nickname
    Airlee skrev 2009-07-22 13:04:45 följande:
    Fast liksom.. man kallar ju inte stjärten för "bajsen".
    ROFL...!!!
  • Em00
    Nää, men "skitan"! =D
  • Airlee
    Em00 skrev 2009-07-22 13:07:01 följande:
    Nää, men "skitan"! =D
    Ieeeew.
  • Em00
    Gräddeline skrev 2009-07-22 13:05:11 följande:
    Ar 1909 sager Maja till sin vaninna Moa: "jag kommer da aldrig att lara mina barn det dar forfarliga ordet 'snopp''" 100 ar senare sitter hennes barnbarnsbarn och havdar att snopp ar ett riktigt ord, men INTE snippa som minsann ar nytt och konstigt. Hm undrar om historien kommer att upprepas
    det spelar inte mig någon roll, det kommer ändå inte få mig
    att lära mina barn att det heter snippa.
    Jag säger inte ens snopp speciellt ofta, antalet gånger jag säger det ordet
    i månaden går att räkna på ena handens fingrar.
  • Milliemolly
    Inte

Kussemurran då?

Värsta någonsin är iallfall STJÄRT i alla dess former. Ryyyyyyyyyyyyys!

Det kommer jag aldrig att säga till mina barn!
  • Sennaboo
    Em00 skrev 2009-07-22 13:02:35 följande:
    JAG kommer då aldrig, och då menar jag ALDRIG, lära minabarn ordet snippa. Så enkelt är det.Sen spelar det ingen roll hur pedagogiskt eller PK ordet är.
    Vad jobbigt det måste vara att inte kunna få sig själv att säga ett ord som man vet att barnen skulle ha glädje av. Kan inte mer än tycka synd om dig. Fast som någon annan sa, längre fram kommer ändå dina barnbarn osv att använda ordet, så du gör inte skada så länge
  • Gräddis
    Em00 skrev 2009-07-22 13:08:37 följande:
    det spelar inte mig någon roll, det kommer ändå inte få migatt lära mina barn att det heter snippa.Jag säger inte ens snopp speciellt ofta, antalet gånger jag säger det ordeti månaden går att räkna på ena handens fingrar.
  • LillSkruttet

Tycker personligen att "snippa" är ett aldeles utmärkt ord. Ordet känns lika oladdat som "snopp". Det har saknats ett oladdat ord för kvinnors underliv. De flesta andra ord som används för det, används också som skällsord. Det känns väl knappast bra?
    Nej, fram för ordet "snippa", låt det bli lika vedertaget som "snopp"!!

• Sennaboo
    Em00 skrev 2009-07-22 13:08:37 följande:
    det spelar inte mig någon roll, det kommer ändå inte få migatt lära mina barn att det heter snippa.Jag säger inte ens snopp speciellt ofta, antalet gånger jag säger det ordeti månaden går att räkna på ena handens fingrar.
    Vad skulle du välja att säga till ditt barn de fåtalet gånger i månaden som du använder ordet snopp ifall det nu gällde en flicka?
  • Angel1978

hemma används snippa rätt flitigt av sonen, då han är väldigt facinerad av att jag ser olika ut från han och pappa.
    så han säger rätt ofta att 'du har snippa och jag har snopp'
    vi använder orden snippa, snopp och rumpa hemma

när jag var liten använde vi också ordet 'kissen' för tjejer

Milliemolly skrev 2009-07-22 13:00:59 följande:
    "kissen" för man kissar med den Annars gillar jag snippa faktiskt. Det passar till snopp!
Svar på tråden Snippa..