• Sandrolin

Hejdå nappen!

Vi har en tjej på 2 år.
    Hon ska ha nappen och hennes gosedjur jämt, men ikväll innan läggdags provade jag att klippa av nappen o visa henne att den gått sönder (har en extra in case)
    tog lite tid innan hon somnade, men hon frågade inte så värst mycket efter den, gosedjuret får hon såklart ha kvar som trygghet.

Vad tycker ni, är det för tidigt att bli av med nappen nu?

• Svar på tråden Hejdå nappen!
  • näradig

jag tycker aldrig att du har rätt att göra så.

jag har inte rätt att ta sönder någons saker. SPECIELLT inte ett barns och absolut inte då det är JAG som har skapat beroendet.

fel och respektlöst.

• Sandrolin

näradig: på vilket sätt hade du gjort för att bli av med nappen då?
    Tips mottages gärna!

• Essi73

Tycker att du gjorde helt rätt

• näradig
    Sandrolin skrev 2009-07-23 22:36:55 följande:
    näradig: på vilket sätt hade du gjort för att bli av med nappen då? Tips mottages gärna!
    om barnet var så gammalt att nappanvändandet kunde skapa problem för barnet tex för att tänderna kunde bli förstörda så skulle jag DISKUTERA med barnet och använda nappen på ett annat sätt.

varför bestämmer du att barnet inte får ha sin älskade napp längre?
  • Lucky

Hon verkade ju inte sakna den nämnvärt så kör på du Vid den åldern glömmer hon så mycket fortare än om du väntat ett år till!

• Lucky

Och nej, jag tycker absolut inte att hon är för liten!

• Sanda

asså "näradig" det här är så typiskt familjeliv, om en kompis hade sagt samma sak till dig IRL, så kan jag slå vad om att du inte svarat så, DU är respektlös som kommer med sådana svar.

sandrolin: du känner vad som funkar bäst! Nappen är oftast mer till för oss föräldrar än för barnen, klart dom klarar sig utan den! Min erfarenhet är att de blir mindre gnälliga när de slutat rent almänt.

Med sonen så sa han en dag att han var en stor kille nu, jaha sa jag, men då kanske vi skulle slänga alla napparna då för stora killar har ju inte napp och så gjorde vi det, han var med och slängde dom och sen så sa jag bara om det blev frågor kring den att men vi slängde ju dom, dom finns inte mer, du är ju stor kille nu, han frågade efter den i typ 2 dagar men sen var det bra! Då var han nyss fyllda 3 år.

Min tös är 2 år och har inte slutat än, jag tror vi väntar till tomten med henne! Men man känner själv när det är dags, bara man är konsekvent tror jag

• näradig
    Sanda skrev 2009-07-23 22:44:25 följande:
    asså "näradig" det här är så typiskt familjeliv, om en kompis hade sagt samma sak till dig IRL, så kan jag slå vad om att du inte svarat så, DU är respektlös som kommer med sådana svar.
    tycker du?

det är okej.

är det typiskt fl att inte alla tycker som du för i rl håller alla med och säger aldrig emot?
  • Sanda

näradig: Nä IRL så beter sig folk trevligt mot varandra om man inte har anledning till att bli förbannad.

• näradig
    Sanda skrev 2009-07-23 22:48:53 följande:
    näradig: Nä IRL så beter sig folk trevligt mot varandra om man inte har anledning till att bli förbannad.
    ÄR JAG OTREVLIG FÖR ATT JAG TYCKER NÅGOT ÄR RESPEKTLÖST?

bÖR JAG VARA TYST NÄR JAG TYCKER NÅGON GÖR FEL MOT BARN?
    VARFÖR?
Svar på tråden Hejdå nappen!