• Sandrolin

Hejdå nappen!

Vi har en tjej på 2 år.
    Hon ska ha nappen och hennes gosedjur jämt, men ikväll innan läggdags provade jag att klippa av nappen o visa henne att den gått sönder (har en extra in case)
    tog lite tid innan hon somnade, men hon frågade inte så värst mycket efter den, gosedjuret får hon såklart ha kvar som trygghet.

Vad tycker ni, är det för tidigt att bli av med nappen nu?

• Svar på tråden Hejdå nappen!
  • Mumin Mamman
    näradig skrev 2009-07-24 17:23:27 följande:
    jasså gör han. Ja en begagnad napp är allt man kan önska sig.
    haha..spelar nog ingen roll vad för förklaringar man skriver här, finns nog ändå inget som du tycker verkar va bra..
    En Smilla & Saga mamma
  • Lucky
    Sandrolin skrev 2009-07-24 15:07:46 följande:
    Va många som gett bort sina nappar, känner jag ju mig taskig som klippte nappen rakt av :S MEN, det verkar fungera, nu sover lillan en liten nap.. frågade efter nappen en gång och då förklarade jag igen att den gått sönder t.om visade den, sen brydde hon sig inte mera. somnade utan :D
    Du kan ju iaf hitta på något sätt att ge henne en liten present när hon varit så duktig och glömt nappen, tex ett paket i brevlådan från nappfén el dyl Använda fantasin får man, det tycker iaf jag!
  • näradig
    Lucky skrev 2009-07-24 19:19:02 följande:
    Du kan ju iaf hitta på något sätt att ge henne en liten present när hon varit så duktig och glömt nappen, tex ett paket i brevlådan från nappfén el dyl Använda fantasin får man, det tycker iaf jag!
    fast inte är man duktig för att man accepterar att man inte får ha kvar sin älskade napp?

har barnet ens något val?
  • Lucky
    näradig skrev 2009-07-24 19:27:51 följande:
    fast inte är man duktig för att man accepterar att man inte får ha kvar sin älskade napp?har barnet ens något val?
    Tänk jag förstod att du skulle anmärka på det jag skrev!!! Men det var ju inte till dig så du kan ju hoppa ur den här tråden och reta dig på nåt annat!
  • näradig
    Lucky skrev 2009-07-24 19:31:04 följande:
    Tänk jag förstod att du skulle anmärka på det jag skrev!!! Men det var ju inte till dig så du kan ju hoppa ur den här tråden och reta dig på nåt annat!
    är den här tråden bara till alla som tycker lika?

får jag inte "anmärka" eller ifrågasätta när jag tycker något är fel eller jag inte förstår?

varför då?
  • Lucky
    näradig skrev 2009-07-24 19:32:35 följande:
    är den här tråden bara till alla som tycker lika?får jag inte "anmärka" eller ifrågasätta när jag tycker något är fel eller jag inte förstår?varför då?
    Klart du får, men du gör ju inte annat... det börjar bli lite tröttsamt att se dig i trådar där du mestadels attackerar det som skrivits... man behöver inte alltid skriva i trådar där man tycker och tänker helt olika, eller hur?!
    Jag läser många ggr sånt som jag absolut inte håller med om och inte kan fatta varför men då kliver jag därifrån och tänker att det säkert finns nån annan som kan svara i den tråden, för det finns alldeles säkert någon på fl som tycker och tänker lika som ts...
  • näradig
    Lucky skrev 2009-07-24 19:40:42 följande:
    Klart du får, men du gör ju inte annat... det börjar bli lite tröttsamt att se dig i trådar där du mestadels attackerar det som skrivits... man behöver inte alltid skriva i trådar där man tycker och tänker helt olika, eller hur?! Jag läser många ggr sånt som jag absolut inte håller med om och inte kan fatta varför men då kliver jag därifrån och tänker att det säkert finns nån annan som kan svara i den tråden, för det finns alldeles säkert någon på fl som tycker och tänker lika som ts...
    jag läser ständigt saker jag ogillar här. och jag svarar kanske i 0,5% av fallen.

nu håller du inte med mig men känner dig tydligen ändå tvungen att tysta mig. jag undrar varför.
  • Lucky

Jag försöker inte alls tysta dig... men jag visste direkt när jag skrev det jag skrev här i tråden att du skulle kommentera det negativt och det gjorde du ju! Så då fick jag ju vatten på min kvarn, så att säga...
    Och det var ju faktiskt DU som kommenterade det jag skrev först och jag bara svarade eller hur?! Så försök inte få det till att jag försöker tysta dig för att jag inte tycker lika för det var verkligen inte det det handlade om!

• näradig
    Lucky skrev 2009-07-24 19:47:58 följande:
    Jag försöker inte alls tysta dig... men jag visste direkt när jag skrev det jag skrev här i tråden att du skulle kommentera det negativt och det gjorde du ju! Så då fick jag ju vatten på min kvarn, så att säga... Och det var ju faktiskt DU som kommenterade det jag skrev först och jag bara svarade eller hur?! Så försök inte få det till att jag försöker tysta dig för att jag inte tycker lika för det var verkligen inte det det handlade om!
    ja, du har säkert förstått lite vad jag tycker om det här.

försöker du inte tysta mig??
    ok. så bra.
  • Lalalong

Jag ska inte säga att du gjorde fel TS. Du vet själv vad som är bäst för ditt barn, och hur ditt barn skulle reagera. Jag tror aldrig jag hade kunnat göra så, för vid den åldern hade hon nog inte riktigt förstått varför hon inte fick ha sin napp mer. Men det är ju min tjej det, och som vi alla vet är alla barn olika.

Klara slutade med napp nu när hon var 3 år.
    Vi var på promenad i skogen, och där låg en burk. Vi var ju tvugna att öppna och se vad det var så klart. Där låg ett brev från trollmor och trollfar. Där stod att om det fanns någon som ville skänka sina nappar till deras trollbebisar så skulle de bli jätteglada! Den som la sina nappar i burken, kunde få paketet som låg där. Klara la sina nappar, och fick ett paket med en målarbok och kritor. Hon blev själaglad!
    Senare på kvällen frågade hon om sin napp, om den var hos trollbebisarna nu o.s.v. Men ingen fråga om hon kunde få tillbaka och inget gnäll.
    Det har hänt faktiskt någon gång efteråt att hon velat ha sin "nappis" när hon varit ledsen, precis som hon glömt bort sig. Men när vi säger att de har ju trollbebisarna, så säger hon inget mer om det.

Svar på tråden Hejdå nappen!