Sanda skrev 2009-07-23 22:44:25 följande:
asså "näradig" det här är så typiskt familjeliv, om en kompis hade sagt samma sak till dig IRL, så kan jag slå vad om att du inte svarat så, DU är respektlös som kommer med sådana svar.sandrolin: du känner vad som funkar bäst! Nappen är oftast mer till för oss föräldrar än för barnen, klart dom klarar sig utan den! Min erfarenhet är att de blir mindre gnälliga när de slutat rent almänt. Med sonen så sa han en dag att han var en stor kille nu, jaha sa jag, men då kanske vi skulle slänga alla napparna då för stora killar har ju inte napp och så gjorde vi det, han var med och slängde dom och sen så sa jag bara om det blev frågor kring den att men vi slängde ju dom, dom finns inte mer, du är ju stor kille nu, han frågade efter den i typ 2 dagar men sen var det bra! Då var han nyss fyllda 3 år.Min tös är 2 år och har inte slutat än, jag tror vi väntar till tomten med henne! Men man känner själv när det är dags, bara man är konsekvent tror jag
åh, tomten var ett bra tips!
annars kan man ju "skänka" napparna till djuren på Zoo eller liknande också. :)
men jag tänke prova denna kväll, och det visade sig att det var mest pappa hon frågade efter istället för nappen :) (pappa e hemma) hade hon varit jätte ledsen o så hade jag tagit fram reserven så klart, gör ju inte det i ren elakhet, det skulle bara vara dumt.