• mysflikkan

Vilken kattmat.... ??

Tips på BRA kattmat till en vanlig huskatt önskas

• Svar på tråden Vilken kattmat.... ??
  • Tatty

Mina får royal Canin, anpassat. Bra mat ser till kattens hälsa och motverkar olika sjukdomar/komplikationer katter drabbas lätt av. Lite som våra matval kan påverka oss i längden..

• trötter22

jag köper inte kvallitetsmat till mig själv heller för den delen utan kan äta icas köttbullar utan problem

• vackrastarflow
    Scrudge skrev 2009-07-24 11:55:59 följande:
    Jag har två huskatter... och mestadels är det Mjau som gäller här, då den stora av dom är rätt kräsen och inte äter billigare mat! Anna85 jag gick in och kollade på den där olivers maten! Men är inte den lite väl dyr?
    Jag ger också Olivers till min katt. Nej, det är inte speciellt dyrt för ett ordentligt och bra foder. Andra liknande märken tenderar att vara dyrare.

Min kompis bytte från Whiskas till Olivers och plötsligt blev hennes två katter inte lika hagalna, utan nu äter de lugnt och inte lika mycket. Olivers innehåller mer protein och är inte bara en tillfällig bukfylla.

trötter22, du kan likna Whiskas med Macdonaldsmat. Det är väl helt ok nån gång i månaden, men hur tror du att du hade mått om du åt Maccis varje dag?
    Och kom inte och säg att det inte gör nåt för dina katter ser såååå friska ut och är såååå pigga, för katter är experter på att förkläda smärtor och allmänt dåligt tillstånd.
    Man får alltså se till ren fakta, jämför Olivers innehåll med Whiskas, det krävs inte ett geni för att se skillnaden.
  • Zaria
    trötter22 skrev 2009-07-24 12:05:06 följande:
    maten på affären duger alldeles utmärkt till en huskatt(och till alla katter) annars hade det inte vare till salu. ställer man ut så ere ju bra med kvallitetsfoder för pälsen blir blank o fin o sånt. kvallitetsgoder mättar ju bättre åxå så de äter inte lika mkt heller men som sagt icas funkar finfint det med
    Förtjänar katten mindre mat bara för att den inte ställs ut?

Jag ger mina huskatter Royal canin, och de mår super på det, även om det är dyrare i inköp så räcker det längre då katterna äter mindre.

Dessutom ger man ju katten bra mat för att de skall MÅ BRA inte för att de skall bli finare i pälsen.
  • Havanna82
    maten på affären duger alldeles utmärkt till en huskatt(och till alla katter) annars hade det inte vare till salu. ställer man ut så ere ju bra med kvallitetsfoder för pälsen blir blank o fin o sånt. kvallitetsgoder mättar ju bättre åxå så de äter inte lika mkt heller men som sagt icas funkar finfint det med
    Ursäkta? . Bara för att det är till salu är det bra mat? Tycker du all mat som är tillsalu i butikerna är bra mat?

Huskatt, raskatt, gatukorning eller vad man vill kalla det, ALLA katter har rätt till fullgod kost, vilket jag varken anser att Icas mat eller någon annan mat som säljs på mataffärerna är.
  • Buster78

Mina får Mjau, fiskfest för den innehåller omega 3 som är bra för pälsen, sen ja börja med den till mina långhåriga har dom inte tover! mycket bra!
    Har gått igenom och läst på ja vet inte hur många olika märkesmat till katter utan att hitta omega 3. jo i en tror ja!
    Nu tillfälligt skämmer ja bort dom med någon burkmat, som ja har som godis då ja försöker träna in dom klicker!

• Moulin Rouge

Hill´s, anpassat för kastrerade katter. Köper hos veterinären. Skulle aldrig ge min vanliga bondkatt (!!!) whiskas el friskies el liknande.

• vackrastarflow
    Haha det är lite som att säga att lägre klasser (tex arbetsklass) har det bra med sämre mat, och att högre klasser ska äta kvalitetsmat.
  • Kattägd
    Scrudge skrev 2009-07-24 11:55:59 följande:
    Anna85 jag gick in och kollade på den där olivers maten! Men är inte den lite väl dyr?
    Jag tycker den är billig för att vara så bra, man kan ju också jämföra med hur mycket man själv äter för.
Svar på tråden Vilken kattmat.... ??