USA tråden.
Starline: Jag var tvungen att ga tillbaka till skolan pa halvtid nar sonen var fyra manader och pa heltid fran sju manader for att inte forlora mitt visum. Vi hade honom hos dagmamma sa att det skulle bli sa hemlikt som mojligt, och det gick jattebra, aven om det var tungt i borjan for han var sa liten. Hur ni gor maste ni bestamma sjalva, men det jag vill saga ar att jag inte tror att det ar sa otroligt farligt for barnen att inte vara med mamma och pappa i ett helt ar som manga i Sverige verkar tro. Vad det galler Elliot som nu ar fyra ar sa marker vi absolut inte att det skulle ha skadat hans relation och anknytning till oss sa jag tror att det i de allra flesta fall gar bra och att det ar varst for foraldrarna. For Elliot blev dagmamman hans extramamma. Daremot hade jag inte velat satta honom pa dagis sa tidigt, och hade vi haft rad hade det allra basta nog varit att ha en nanny hemma.
Till allihop: Nu ar vi tillbaka igen efter en manad i Europa hos mina och makens foraldrar. Vi har haft det jattebra, men det ar ocksa skont att vara hemma igen! Resan hem gick hur bra som helst, bada barnen var jatteduktiga. Det var bara en sak som inte var klok. Pa platserna framfor oss satt tva barn som var kanske fem och sju ar gamla. Vi trodde forst att de reste sjalva, men det visade sig att mamman satt i business class med en karl (som enligt barnen inte var deras pappa) och lamnade barnen vind for vag dar bak. Hon kom inte ens och tittade till de da och da, utan bad min man att saga till henne om det var nagra problem. En gang gick min man faktiskt upp till henne och sa till henne att flicka grat. Da kom hon dit och sa till flickan att om hon tankta halla pa och grata sa dar fick hon inte folja med nasta gang de reste nagonstans (!!). Jag fattar inte hur man kan bara lamna sina barn sa dar och rakna med att framlingar tar hand om dem. De kunde inte ta pa sig sakerhetsbaltet sjalva, kunde inte skara maten och forstod inte vad flygvardinnorna sa (barnen pratade bara franska). Darfor fick min man hjalpa dem med allt. Det gjorde han ju garna (aven om vi hade fullt upp med vara barn) for det var jattegoa barn, men jag tycker verkligen att det ar skmligt att vara sa egoistisk som den mamman. Dessutom fattar jag inte att det accepteras av flygvardinnorna (som visste hur det lag till men inte gjorde nagon extra insats for att hjalpa barnen). Usch, jag blir sa arg over sadant, stackars barn som maste be manniskor de inte kanner om hjalp for att mamma skall kunna ha det trevligt i business class utan barn ivagen!