HeddaBigBum skrev 2009-08-07 18:06:36 följande:
DC:men visst är det träligt att det ska ta så lång tid att nå varandra...Jag kan komma in i en sådan där "avis-period" ibland då jag t.ex. tycker att de på östkusten har det sååå jävla enkelt. EN resa liksom! Och särskilt om man har familjen i Stockholm, Göteborg eller liknanade (dvs i närheten av de större flygplatserna). NY-Stockholm, t.ex., och sedan är resan gjord. Tänk om man hade det SÅ bra?!Och nu när jag träffade min bästa kompis i sommar (hon på Irland) så började jag också tänka avis-tankar. Tänk om man bodde i Europa?! Då skulle man ju faktiskt kunna åka hem över en helg, alternativt långhelg, några gånger per år. Fan vad lätt det måste vara!!
Kanner igen mig helt i det du sager. Gud vad skont att bara kunna satta sig pa ett plan och vara framme nar man gar av planet! Och gud vad annu mycket skonare det skulle vara om flygresan bara tog nagra timmar och det inte var nagon tidsskillnad! Vi har faktiskt lite forsiktigt borjat prata om att flytta till Belgien, min mans hemland, trots att vi alltid sagt bada tva att vi inte vill bo dar, for att komma narmare familjen.