-
Traffas garna! Mandagar och fredagar ar jag ledig.southernbelle skrev 2009-09-02 03:35:34 följande:ohhh tack tack tjejer!! Ks Jag kommer nog halvags till dig ungefär. Just nu kollar vi runt Irving Park området.Vi borde ses nagon dag, vilken dag var det du ar ledig igen? -
Sa har star det pa Wiki angaende Duggars religion (ingen palitlig kalla, jag vet, men a andra sidan ar ju amnet inte sa vansinnigt seriost heller, sa ta det med en nypa salt)
"The Duggar's extremely conservative beliefs have come under fire and been a source of considerable controversy for the family. The family believes in controversial conservative theories such as Young Earth creationism. The Duggar family also supports several pro-family, pro-marriage (anti-gay) organizations such as Bob Jones University, Focus on the Family and preacher Bill Gothard. The family's association with controversial fringe Christian movements such as the Quiverfull movement has also come under fire.[18]
In addition, the Duggar parents have ultra-conservative and very traditional parenting ideas. None of the family's daughters are permitted to do typically 'male' activities, such having short hair, wearing pants or attending college. The Duggars follow the teachings of Bill Gothard, which include that children not go to college, children should not leave the home until they are married, families do not use birth control and refuse many forms of pre-natal care, stringent social conservatism (including ideas such as young-earth creationism) is strictly enforced and taught at a young age, and gender roles are adhered to.[19][20]" -
Horrni, apropa familjer och tv-program (och detta kanske intresserar dig ocksa Laven), sa sag jag en dokumentar om Hitlers familj igar. Visste ni att Hitlers brorson bosatte sig i USA och att brorsonens fyra soner (vara den aldste heter Adolf i mellannamn, trots att brorsonen sade sig vara emot nazismen) fortfarande bor pa Long Island under ett annat namn? Det later som en skrina, men det ar faktiskt sant. Ingen av sonerna har nagra barn, eftersom de gjorde en pakt om att avsta fran barn for att lata familjen do ut.
Har ar lite mer info om ni ar intresserade.
archives.cnn.com/2002/SHOWBIZ/books/02/05/last.hitlers.cnna/ -
Sweden: Elliot hade "klassisk" nattskrack, och jag haller med om att det inte riktigt later som om det ar det din kille har. Eller sa kanske det kan yttra sig lite annorlunda hos vissa barn? Kanske kan det vara vart att kolla upp det med en lakare?
-
Det dar att han sover daligt efterat stammer inte med min erfarenhet av nattskrack heller. Jag har fatt det forklarat for mig att nattskrack uppstar for att barnet sover FOR hart och inte kan ga fran djupare till lattare somn som det ska. Det kanske inte finns nagonting att gora, men det kan ju vara skont att fa bekraftelse pa att det ar nagot helt ofarligt, och eventuellt kan du fa tips om hur du skall gora med honom nar det hander.Sweden skrev 2009-09-02 18:07:56 följande:hjartesjalen - Igar natt fick min man halla i honom (jag orkade inte) tills han somnade om men han vaknade efter nagra timmar och grat. Efter han vaknat en gang sover han alltid daligt.KS - Ska pa kontroll hos lakaren om 2 veckor (sen 15-manaders kontroll) sa jag ska fraga da om det inte blivit battre. Fast jag vet inte vad man skulle kunna gora? -
DC: Jag testade faktiskt etiopisk mat for forsta gangen nyligen...och blev jattebesviken. Jag hade valdigt hoga forvantningar, men tyckte mest att det var...trakigt.
-
Vad synd! Om du kommer till Reno nån gång så går vi ut och äter på Zagol (restaurangen här i stan).OK! It's a date! -
Vi tog lillan till barnlakaren igar for hennes ettarskontroll (lite sent, hon ar ju redan 14 manader). Allt var bra forutom att hon hoppat fran 50th percentile i vikt till 10th. Lakaren var lite bekymrad over det eftersom hon tyckte att det var ett lite for stort hopp. Med E har vi aldrig behovt bekymra oss over vare sig vikt eller langd, sa jag vet inte riktigt vad jag skall tanka. Spontant tycker jag att det val inte ar hela varlden eftersom hon bevisligen ar karnfrisk, har massa energi och utvecklas som hon skall. Kan det inte helt enkelt vara sa att det ar hennes kroppstyp som nu visar sig? Bade min mamma och syster ar valdigt sma och natta sa kanske ar det den genen hon arvt (tyvarr hoppade den genen over mig...suck!). Nagon som har nagra tankar kring detta med barnens vikt? Borde jag vara orolig? (Naturligtvis kommer vi anda att gora vad vi kan for att stoppa in lite mer kalorier i hennes mat, men hon ater radan som en hast).
-
Jag tror problemet var mer att hon tappat sa mycket snarare an var hon ar i kurvan nu. Lakaren sa att det var normalt att de planar ut lite i den har aldern nar de blir lite rorligare, men hon verkade tycka att skillnaden var lite FOR stor. HOn ligger i 50th percentile for langd och 75th for huvudstorlek, sa ajg antar att hon helt enkelt kommer att bli lang och smal med stor hattstorlek!HeddaBigBum skrev 2009-09-03 16:50:04 följande:KS:Om hon redan äter bra och uppenbarligen MÅR bra skulle inte jag hålla på att fippla för mycket. Alla är inte medellånga och medelsmala. Visst ska man vara uppmärksam om det drar iväg för mycket, oavsett åt vilket håll, men samtidigt tror jag hysterien om att ligga på en viss plats på växkurvan är lite för mycket ibland. Hon har väl dessutom börjat gå och rör sig mer kan jag tänka? Alexis hade gått -ner- i vikt vid sin 1-årskontroll, men hon hade å andra sidan lite att ta av .
-
Mealla: Sa lakaren tyckte alltsa inte att det var nagot problem alls? Fick ni inget rad om att forsoka fa upp vikten? Kan det vara sa att 10th percentile ar lite for lagt, det ar ju anda ganska stor skillnad pa 20th och 10th?
Jag brukar inte vara sa dar nojig vad det galler barnen, men eftersom L feldiagnosiserades som bebis med en sjukdom som bla innebar att de far svart att ta upp naringen ur maten blir jag lite extra orolig, och mot battre vetande (for det uteslots till 100% att hon hade sjukdomen efter valdigt ingaende analyser) borjar jag fundera pa om det inte trots allt var sa att hon kanske ar sjuk...