Mealla skrev 2009-10-05 21:02:59 följande:
Jag haller helt och hallet med Hedda, och jag har borjat kora lite nazistmetoder med Eamon dar, att det blir ingen mer mat forran vid middagen, om du inte vill ha det har du bett om sa far du vara utan. Jag later applet med en tugga ligga kvar pa en tallrik i koket/kylskapet och det ar det applet (eller vad det nu var) han far att ata nasta gang han vill ha. Det funkar hyfsat ok for han brukar numera ata det han far nar han ber om det. Samtidigt sa tvingar jag honom inte att ata, utan han far vara hungrig helt enkelt om han kranglar/tjafsar.
Sa gor vi ocksa, om ungarna bara tar en tugga, sa far de lagga resterande i kylen tills nasta gang de ar sugna. Det har funkat ok.. Inte perfekt..
Ett annat satt att visa pengars varde ar ju lekpengar, leka affar hemma. Eller att barnet far 'jobba' ihop pengar genom att utfora sysslor och fa en slant for det. Som de kan spara eller spendera.
Sa.. Jonathan OCH Amanda har influensa, det ar helt klart enligt lakaren (antagligen min man ocksa, men det var ju barnlakaren de var till.) Daremot testade vi inte for att e vilken sorts influensa, sa 'svin' eller 'vanlig' vet vi inte..
Sa nu maste vi boka om MRI tiden..