• Desertchick

USA tråden.

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m38416561.html

För människor som är intresserade av att flytta till USA, men inte vet hur man går tillväga, kolla in den här tråden. Vi har inte några definitiva svar pa någonting så förlita er inte på vad vi säger. Men det kan ju i alla fall vara en början till era drömmar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3

www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4

www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

PRESENTATIONS TRÅD Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 04:14
    Föregående tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m43556310.html

• Svar på tråden USA tråden.
  • LAMadde
    LabLover skrev 2009-10-08 16:03:59 följande:
    Usch, läkarbesöket idag gav ingenting. Om möjligt blev jag ännu mer orolig över knölen. Läkaren ska remittera till ÖNH. Hon ville att de skulle ta ställning till om det ska tas några prover på knölen eller göras andra undersökningar. Jag ser framför mig smärtsam biopsi och andra hemskheter. Inte kul att försöka förklara det för en 4-åring...
    Ibland blir det ju så himla mycke skrivande här inne att vissa inlägg 'kommer bort' i mängden. Va tvungena att bläddra tillbaka och läsa vad du skrivit. Hoppas det inte är något farligt Var har ni hittat en knöl? Har dom några misstankar om vad det kan vara?
  • Mealla

Jag sag just att Nobel's Fredspris gatt till Obama....Eeeh det var val lite "ovantat" maste jag saga, men norrman ar ju norrman

Men det ar synd eftersom det ar sant har som gor att vardet av priset urholkas. Varfor inte lata Obama vara presiden och faktiskt se vad han kan astadkomma inannan man ger honom ett sant har pris? Eller?

LL,

som Madde sager sa ar det latt hant att inlagg forsvinner, jag sag inte heller det igar, men jag hoppas sa klart att ni far bra besked pa alla prover och att din lilla tjej ar ok.

• southernbelle

LL, haller med dom andra damerna. Ibland forsvinner inlagg. Jag har oftast bara tid att lasa dom absolut senaste.
    Hoppas saklart att det skall ga bra for er!!

• Mackenzie Grace
    LabLover skrev 2009-10-09 08:10:49 följande:
    saargr: Skönt att ni mår bättre!MG: Grattis till ännu en tös (men vad trist att inte få shoppa så mycket nu då!).OT: Syns bara mitt senaste inlägg på min dator? Ingen som kommenterat...
    Men jag började ju tänka och årstiderna är ju helt olika. Vi fick Mackenzie i Oktober då det var varmt och fuktigt, det är ju inte såå jättevarmt i början på Mars, och kläderna vi hade för Mackenzie när hon var 3 månader var mer tjock kläder och när bebisen är 3 månader kommer det ju vara varmt och skönt ute, så jag måste ju ändå köpa lite
  • Mackenzie Grace
    Trycksvärta skrev 2009-10-08 20:21:32 följande:
    Ni som har haft nappbarn - hur slutade ni? Min Noah som fyllde tre nyss hade vi förberett på i nån veckas tid att "när man är tre år så använder man inte napp längre". Inte för att jag tror att han förstod precis vad det betydde, men ville ha något "mantra" att upprepa vid senare protester. Så sagt och gjort gav vi inte napp när han skulle sova middag på treårsdagen, så fick han inte napp och sippy cup som vanligt utan bara sippy cuppen och en filt att gossa med istället för napp. Saken är den att sen dess så har det blivit svårt för honom att somna in. Han protesterar inte nämnvärt över att inte få napp men det tar honom över en timme att somna och då bökar han med sippy cuppen mot väggen, slänger filt, täcke och kudde ur sängen och ligger själv på golvet. Inget gråt eller ljud över huvudtaget, men heller ingen sovning tills jag efter en timme gått upp igen och gjort om nattningsproceduren som i och för sig är kort men onödig att behöva göra igen tycker jag. Han är den mest lättlagda annars av mina barn. När vi bytte från spjälsäng till vanlig säng, gick han inte upp en enda gång och han går heller inte ur sitt rum när han har vaknat utan väntar tills vi säger till honom att komma ut. Men det här att han inte somnar i tid, gör att han får sova mindre tills det är dags att hämta de äldre skolbarnen och jag märker att han har fått sova för lite. Vill inte gärna flytta bak hans "nap" heller för han är väldigt beroende av rutiner. Jag kommer inte riktig ihåg vad jag gjorde med David när han slutade med napp (annat än det var på treårsdagen) och Philip var ett tummebarn och han slutade själv. Detta gäller bara på dagen och inte vid nattningen på kvällen då han bara vänder sig som vanligt mot väggen och somnar bums. Har ni några tips?
    Jag ger inte Mackenzie nappen under dagen, utan bara när det är dax att sova. Och det funkar bra, hon verkar inte vilja ha den heller. Men hon har en massa gömda överallt så ibland hittar jag henne med tutten i munnen, otroligt. IBLAND så somnar hon även utan napp, men då är hon jättetrött och orkar inte bry sig.
  • Mackenzie Grace

Har en fråga, ni pratade om iphones tidigare och dom flesta av er har dom och gillar dom. Nu vill Joe att vi ska köpa Iphones, men jag är lite tveksam, jag har en blackberry och jag älskar tangentbordet, hur svårt är det att skriva sms och sånt på en touchscreen? Det är väl det enda thats holding me back så att säga.

• Wagram
    Mealla skrev 2009-10-09 14:12:23 följande:
    Jag sag just att Nobel's Fredspris gatt till Obama....Eeeh det var val lite "ovantat" maste jag saga, men norrman ar ju norrman Men det ar synd eftersom det ar sant har som gor att vardet av priset urholkas. Varfor inte lata Obama vara presiden och faktiskt se vad han kan astadkomma inannan man ger honom ett sant har pris? Eller?LL,som Madde sager sa ar det latt hant att inlagg forsvinner, jag sag inte heller det igar, men jag hoppas sa klart att ni far bra besked pa alla prover och att din lilla tjej ar ok.
    Nej, jag tycker verkligen inte att det var nagot bra val (och da gillar jag anda Obama). Nastan lite pinsamt for Obama, tycker jag (ar inte sa saker pa att han vill ha det egentligen). Det ar ju sa otroligt tydligt att det ror sig om helt andra saker an att belona honom for hans insatser. Dessutom tror jag att effekterna kan bli mer negativa an positiva for Obama pga all kritik som helt sakert kommer att komma. Men fredspriset brukar ju vara kontroversiellt och har ju inte heller riktigt samma stallning som de andra prisen, sa de gor val lite som de vill for att skapa debatt.
  • Wagram

LL: Jag vet inte om detta hjalper dig, men jag hade (har?) sjalv en sadan knol som jag gjorde biopsi pa nar Elliot var liten och som jhag egentligen skall kolla med ultraljud var sjatte manad eller sa (vilket jag inte riktigt gjort...hrm). Da laste jag mycket om den typen av knolar i det omradet pa kroppen och fick da reda pa att det ar otroligt vanligt med helt ofarliga knolar, och valdigt, valdigt ovanligt att det ar nagonting farligt. Nu vet jag ju inte om detsamma galler barn, och jag forstar ju om du ar orolig, men chanserna for att det ar nagot ofarligt ar valdigt goda. Vi haller tummarna och hoppas att ni far besked snart!

• Desertchick

Hm. Såg också precis att Obama fått fredspriset....vet inte vad jag ska tycka om det riktigt. Han har ju inte åstadkommit nåt speciellt under sin korta tid som president. (eller ska det var för framtida fredsjobb kanske?)

LL: Hoppas att det inte är nåt farligt! När ska ni ta nya prover? (orkar inte bläddra tillbaks och kolla).

• RQL

Mackenzie Grace skrev 2009-10-08 21:03:12 följande:

Allt såg jättebra ut på ultraljudet, en till liten flicka. Som jag trodde mig höras förra gången så är moderkakan på framväggen och därför känner jag inte sparkarna lika kraftigt som jag gjorde med Mackenzie. Men Dr sa att om 1 eller 2 veckor så kommer dom nog riktigt att sättas igång. Hon vägde 9 oz, vilket han tyckte var jättebra. Enligt mensen är jag i v.18+2 och enligt ul så är jag i v.18+5, inte sån stor skillnad. Nu ska jag gå och lägga mig ner med födelsedagsflickan,efter att jag hittat henne blöja som hon dumpat. Är det bara mitt barn som gillar att ta av sig blöjan hela tiden? Mackenzie tackar för alla gratulationer
    Grattis till en till flicka!!!

Jag är v20+5, känner ingenting alls och bebisen vägde 12oz för en vecka sedan. Allt är precis som det ska vara sa läkaren. Så du har nog inget att oroa dig för, njut av de 'milda' sparkarna!