• Desertchick

USA tråden.

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m38416561.html

För människor som är intresserade av att flytta till USA, men inte vet hur man går tillväga, kolla in den här tråden. Vi har inte några definitiva svar pa någonting så förlita er inte på vad vi säger. Men det kan ju i alla fall vara en början till era drömmar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3

www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4

www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

PRESENTATIONS TRÅD Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 04:14
    Föregående tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m43556310.html

• Svar på tråden USA tråden.
  • Mackenzie Grace

Idag fyller Mackenzie 2 år, det kommer bli ett stort pusskalas. Själva kalaset får vänta till nästa vecka då farmor och farfar kommer.

Är lite nervös inför ultraljudet nu på morgonen, har inte kunnat sova mycket inatt. Men allt såg ju bra ut 5 veckor sen på ul och förra veckan hos min OB.

I will let you know

• rasajj
    RQL skrev 2009-10-08 04:50:20 följande:
    Den statliga sjukforsakringen baseras pa hushallets inkomst och jag tjanar for mycket for art kvala for nagot om sa bara for barnet. vi ar inte laginkomstagare, Sa det ar bara att hoppas pa att det finns en forsakring vi har rad med. Ska kolla lanken. Tack.
    har du tittat pa inkomstgranserna? De ar faktiskt ganska generosa...

http://www.health.state.ny.us/nysdoh/chplus/who_is_eligible.htm

Har ar for NY. Dar far ni tva tjana upp till $4800 dollar i manaden och anda bara betala en premie av $60/manad for barnets forsakring a. Det ar ju lagre an de tusen du citerade tidigare.

Kanske den har siten kan ge nagot? http://www.mostchoice.com/nj-child-health-plus.cfm
    Access to a waiting line is not access to health care.
  • evaoregon
    hewa skrev 2009-10-08 08:47:10 följande:
    Och då måste ju jag vara lite motvalls och litegrann ifrågasätta nödvändigheten av alla dessa kontroller Visst är det bra att få vaccinationer men när jag tex frågade vår pediatrician om riskerna för hepatit i USA var hans svar "ja, det är ju inte barn som dina och mina som egentligen behöver det, men det är lättare att vaccinera alla" (antar att han menar barn till medelinkomsttagare), ja då undrar man ju lite över nödvändigheten och kostnaden. RQL - himla drygt är det iaf att det ska behöva kosta så fruktansvärt mycket! Hoppas ni hittar ett rimligare alternativ.
    Fast även barn i Sverige går ju på en massa kontroller när de är bebisar. Hepatit A och B tycker jag är väldigt bra att ha, lika bra att få det som barn och ha det avklarat. De flesta svenskar vaccinerar ju även sina barn med TWINRIX som är just hepatit a och b. Ingår inte numera hepatit a och b även i det svenska vaccinationsprogrammet?
  • evaoregon

Mackenzie Grace skrev 2009-10-08 14:54:04 följande:

Idag fyller Mackenzie 2 år, det kommer bli ett stort pusskalas. Själva kalaset får vänta till nästa vecka då farmor och farfar kommer. Är lite nervös inför ultraljudet nu på morgonen, har inte kunnat sova mycket inatt. Men allt såg ju bra ut 5 veckor sen på ul och förra veckan hos min OB. I will let you know
    Grattis till Mackenzie! Hoppas hon får en toppendag!
  • evaoregon

Mackenzie Grace skrev 2009-10-08 15:42:34 följande:

Är det någon som gjort cord blood banking? Hur mycket kostade det er i så fall?
    Nej, jag har läst om det och de flesta verkar anse att det är onödigt i de flesta fall och väldigt dyrt.
  • rasajj
    evaoregon skrev 2009-10-08 15:58:56 följande:
    Mackenzie Grace skrev 2009-10-08 15:42:34 följande: Nej, jag har läst om det och de flesta verkar anse att det är onödigt i de flesta fall och väldigt dyrt.
    daremot sa kan man tydligen donera cordblodet sa ar det inte man sjalv som star for kostnaderna att forvara det, men man far ju heller inte tillgang till det senare da..
    Access to a waiting line is not access to health care.
  • LabLover
    evaoregon skrev 2009-10-08 15:56:11 följande:
    Fast även barn i Sverige går ju på en massa kontroller när de är bebisar. Hepatit A och B tycker jag är väldigt bra att ha, lika bra att få det som barn och ha det avklarat. De flesta svenskar vaccinerar ju även sina barn med TWINRIX som är just hepatit a och b. Ingår inte numera hepatit a och b även i det svenska vaccinationsprogrammet?
    Det ingår inte och jag känner ingen som har vaccinerat sina barn mot hepatit.
    ♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 ♥
  • LabLover

Usch, läkarbesöket idag gav ingenting. Om möjligt blev jag ännu mer orolig över knölen. Läkaren ska remittera till ÖNH. Hon ville att de skulle ta ställning till om det ska tas några prover på knölen eller göras andra undersökningar. Jag ser framför mig smärtsam biopsi och andra hemskheter. Inte kul att försöka förklara det för en 4-åring...

♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 ♥
  • Wagram
    rasajj skrev 2009-10-08 16:01:00 följande:
    daremot sa kan man tydligen donera cordblodet sa ar det inte man sjalv som star for kostnaderna att forvara det, men man far ju heller inte tillgang till det senare da..
    Vi donerade bada barnens navelstrangsblod. Om det fortfarande finns tillgangligt i det osannolika fall att de skulle behova det kan de fa det mot en viss summa.