• Desertchick

USA tråden.

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m38416561.html

För människor som är intresserade av att flytta till USA, men inte vet hur man går tillväga, kolla in den här tråden. Vi har inte några definitiva svar pa någonting så förlita er inte på vad vi säger. Men det kan ju i alla fall vara en början till era drömmar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3

www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4

www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

PRESENTATIONS TRÅD Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 04:14
    Föregående tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m43556310.html

• Svar på tråden USA tråden.
  • southernbelle

Nena och Kitty, Vet inte om ni vet detta, men ni kan nu kopa polarn och pyret kläder på svenska museet i Chicago. Dom har ju så klart inte hela kollektionen, men lite av varje. Jag skall försöka supportra det så kanske dom kommer få in mer saker

• Nena70

Charly, nej, det visste jag inte - vi var där i somras, men det måste ha varit innan de började med det. Kul!

• Mackenzie Grace

Vad gör man när man inte kan sova? Igår låg jag vaken till efter 12, steg upp före 7. Nu är jag klarvaken igen och kan inte sova. Och jag har inte heller sovit nånting under dagarna.

Förhoppningsvis ska en skål med nudlar hjälpa, blev ju hungrig när jag låg och vred mig God natt

• MrsMcGlaun
    southernbelle skrev 2009-10-10 04:28:44 följande:
    Nena och Kitty, Vet inte om ni vet detta, men ni kan nu kopa polarn och pyret kläder på svenska museet i Chicago. Dom har ju så klart inte hela kollektionen, men lite av varje. Jag skall försöka supportra det så kanske dom kommer få in mer saker
    Eller online finns det ju också!
    Köpte precis en himla massa bebiskläder till vår kompis som fick barn för 2 veckor sedan. Min syster köpte en hel del från Amerikanska POP för ett par månader sedan, då det blir bättre pris då dollarn fortfarande är låg.
  • MrsMcGlaun

Mackenzie Grace skrev 2009-10-10 05:38:10 följande:

Vad gör man när man inte kan sova? Igår låg jag vaken till efter 12, steg upp före 7. Nu är jag klarvaken igen och kan inte sova. Och jag har inte heller sovit nånting under dagarna. Förhoppningsvis ska en skål med nudlar hjälpa, blev ju hungrig när jag låg och vred mig God natt
    ush vad jobbigt. Hoppas att lite nudlar hjälper!

Det här med att inte kunna sova....
    Våra nya grannar (på bakgården) har två stora hundar som dom släpper ut klockan 4.30 AM VARENDA morgon. Trey har nu ringt polisen två dagar i rad och klagat.
    Det är fan inte roligt att vakna klockan halv fem varje morgon.
  • Wagram
    southernbelle skrev 2009-10-10 04:28:44 följande:
    Jassa, nej det hade jag ingen aning om. Synd bara att de som jobbar i affaren dar ar sa sura jamt!
  • LAMadde

MMG: Har ni inte sagt till grannen? Ni kanske kan lägga en lapp i deras brevlåda lr nåt. Vi har nån j*vel som parkerar sin bil precis utanför vårat fönster VARJE natt. Och det har hänt säkert 20ggr att bil-larmet sätter igång mitt i natten.. och sedan håller på i typ 2timmar. Är nån gammal bil och alarmet sätter igång om typ en lastbil kör förbi. Har hänt några ggr när Abbie sover inne hos oss.. jättekul när de sätter igång kl 3 och abbie blir klarvaken. En ggn va bilen övertäckt och det lät som nån lagt sig på tutan.. och det höll på i säkert 2timmar utan at sluta så vi ringde polisen.. såklart så slutade det tuta i samma sekund som polisen kom.

Det gick bra på mitt UL btw.. det va ett ägg, men jag måste tillbaka på måndag för att mäta det igen. Håller tummarna att det växer till sig i helgen.

• Nena70

LAMadde, bra att det "bara" var ett ägg - hoppas att det växer till sig som det ska nu. Spännande! Hur fungerar det sen när ägget är moget, om man får fråga - försöker man bli gravid på det vanliga sättet?

Jobbigt med störande grannar! Väckas av sina barn är en sak, men annars vill jag helst inte bli väckt...

Min man har jour och vi väcktes båda 00.45 av hans sökare. Sen pratade han på telefon av och till i 30 min och lyckades väcka Andreas på slutet (han försökte väl att inte störa mej genom att sitta på kontoret, men så välisolerat är inte vårt hus - och min man har aldrig bemästrat det där med att prata tyst på telefon). Jag var inte så glad, men min man fick sen åka in och har inte kommit hem än, så han är nog betydligt mindre glad (jag fick sova till 7.15 efter avbrottet). Hoppas att han hinner hem i tid så att jag kan åka och springa det där loppet... och hoppas att han har fått sova någonting under natten!

• Mealla

POP gar att handla online har, inte samma stora sortiment som i Sverige, men tillrackligt bra.

Jag tyckte faktiskt att min boppy var suverant bra, jag har anvant den hur mycket som helst, och den ar bra att satta runt barnet nar de haller pa att lara sig sitta.

Forutom alla kladrad som du fatt RQL, tycker jag att man inte kan ha for manga mjuka filtar, bra att lagga pa golvet, ha i vagnen, bilen, sangen etc. det blir ofta kraks pa sa i alla fall nagra stycken ar bra att ha. Jag ar ett stort fan av halstickade filtar, sana dar som man har pa sjukhus, eftersom mina barn har velat ha filten upp over ansiktet, det ar ganska vanligt att bebisar gillar det, och da behover man inte vara orolig for att de inte far luft dar under.

• evaoregon
    RQL skrev 2009-10-09 20:59:49 följande:
    Wagram skrev 2009-10-09 20:28:58 följande: Jag vet inte heller vad det blir. Vill inte veta i förväg, så det blir inget riktigt flickigt eller pojkigt (är det ens ett ord?!? )
    Jag tycker att det är ganska svårt att hitta könsneutrala bebiskläder här i USA. Även om jag visste könet på båda mina barn i förväg så ville jag gärna köpa något som inte var blått med fotbollar eller rosa med små kaniner. Hur har ni andra upplevt det? Kanske har jag bara letat i fel affärer?