• Miss Sweetie

Tringeldrama

Jag har ett stort problem just nu...
    Jag är tillsammans med min sambo sedan 6 månader tillbaka. Innan vi blev tillsammans nämnde han, att hans ex är gravid och han vet inte om han är pappa till det. Jag accepterade de för det skulle ändå dröja ett tag tills barnet kom.

Nu kan barnet komma när som helst och dom två smsar varandra varje dag. Jag förstår inte varför han är så glad och snäll mot henne p.g.a att hon lämnade han när hon blev gravid. Hon har redan bett han handla kläder m.m. Han ska till och med vara med på förlossningen och jag förstår inte varför!?
    Och jag vet inte hur jag ska hantera det här. Det är väldigt svårt med tanke på att jag är en mycket svartsjuk person, har sista året i gymnasiet och jag är bara 17 år. Är jag för ung att hantera det här? Och min sambo är rädd att jag ska lämna han för det här?

SNÄLLA behöver råd och stöd hur jag ska göra detta! Innan barnet kommer!

• Svar på tråden Tringeldrama
  • Miss Sweetie
    Mittilvet skrev 2009-07-31 11:16:42 följande:
    Pys därifrån är mitt tips.Kort, koncist och det kommer underlätta resten av ditt liv, vill du det till trots stanna önskar jag dig bara lycka till.
    varför pysa iväg? Kommer detta förstöra mina drömmar för framtiden och min skolgång?
  • vampyria2

En smart sak som min mamma jämt har sagt är "så som manen behandlar ex och sin mamma så kommer han att behandla dig"  Så du kanske ska vara glad att han behandlar henne skjyst, även om hon har valt att vara ensamstående så har hon ju inte valt att inte ha en pappa till barnet, det är inte samma sak.  Om han ville ha henne så skulle han inte vara med dig, det lär ju försvåra hans chanser att komma tillbaka till henne i sånt fall.

Men tänk på att du är ung och att du kommer att ställas inför saker som inte många i din ålder behöver ta tag i än på många år. Käner du så här nu så kommer det inte bli lättare när bebisen kommer det är då han verkligen kommer att behövas där.

Vore jag 17 år så skulle jag nog tänka att det går fler tåg, det finns fler killar med mindre bagase (stavas?) Du kommer att bli sårad flera gånger av det här och känna dig övergiven, jag menar om du redan känner som du gör och det kommer bli värre.
    Om du väljer att gå vidare så kommer det göra ont en kort stund, väljer du att stanna så kanske du kommer att dra ut på det jobbiga och bara bli mer sårad {#lang_emotions_dreamer}

• Anonym

Miss Sweetie skrev 2009-07-31 10:49:26 följande:

Kommer han att sätta sitt ex på första plats :S?
    Henne och barnet, japp..

Vänta bara när ni sitter och äter middag och telefonen ringer och hon vill ha hjälp av honom. Då blir du sittandes ensam resten av middagen.
  • vampyria2

Hmm jag stavar som en kratta men mitt inlägg här var värre än vanligt tror jag {#lang_emotions_cool}

• Lajkie

Miss Sweetie skrev 2009-07-31 11:21:26 följande:

Nej! Jag är för ung och har sista året i gymnasiet. Vill ha sen men just nu ser det inte ut att bli något med nuvarande pga detta:/
    Ok, va in på din sida och de såg ut så i din gästbok... måste ha läst fel! =) Sorry
  • Miss Sweetie
    vampyria2 skrev 2009-07-31 11:23:34 följande:
    En smart sak som min mamma jämt har sagt är "så som manen behandlar ex och sin mamma så kommer han att behandla dig"  Så du kanske ska vara glad att han behandlar henne skjyst, även om hon har valt att vara ensamstående så har hon ju inte valt att inte ha en pappa till barnet, det är inte samma sak.  Om han ville ha henne så skulle han inte vara med dig, det lär ju försvåra hans chanser att komma tillbaka till henne i sånt fall.Men tänk på att du är ung och att du kommer att ställas inför saker som inte många i din ålder behöver ta tag i än på många år. Käner du så här nu så kommer det inte bli lättare när bebisen kommer det är då han verkligen kommer att behövas där.Vore jag 17 år så skulle jag nog tänka att det går fler tåg, det finns fler killar med mindre bagase (stavas?) Du kommer att bli sårad flera gånger av det här och känna dig övergiven, jag menar om du redan känner som du gör och det kommer bli värre.Om du väljer att gå vidare så kommer det göra ont en kort stund, väljer du att stanna så kanske du kommer att dra ut på det jobbiga och bara bli mer sårad
    Tack för tipset! Därför tänker jag vänta och se om det är hans barn först och främst för han är verkligen speciell
  • Miss Sweetie
    Lajkie skrev 2009-07-31 11:28:45 följande:
    Miss Sweetie skrev 2009-07-31 11:21:26 följande:
    Ok, va in på din sida och de såg ut så i din gästbok... måste ha läst fel! =) Sorry
    Hahah jag trodde jag var gravid ett tag:P men tydligen är det omöjligt:P
  • Anonym

Att bli pappa är ju något otroligt stort! Visst att mamman till barnet lämnade honom men det e ju trots allt mamman till hans barn (om han nu är pappan). Var glad att din kille är ansvarsfull och ser detta som något stort, det skulle du ju vilja att han gjorde om du födde hans barn, eller hur?

Det är inte alltid lätt att ha en partner som har barn. Om du inte kan stötta honom i hans roll som pappa så kanske du inte är mogen för detta. Som sagt så kommer trots allt barnet vara det viktigaste för honom.

Men om du väljer att stanna kvar så satsa på det, det är underbart att vara en del av ett barns liv även om det är genom att vara bonusförälder.

• Miss Sweetie
    Anonym skrev 2009-07-31 11:30:34 följande:
    Att bli pappa är ju något otroligt stort! Visst att mamman till barnet lämnade honom men det e ju trots allt mamman till hans barn (om han nu är pappan). Var glad att din kille är ansvarsfull och ser detta som något stort, det skulle du ju vilja att han gjorde om du födde hans barn, eller hur? Det är inte alltid lätt att ha en partner som har barn. Om du inte kan stötta honom i hans roll som pappa så kanske du inte är mogen för detta. Som sagt så kommer trots allt barnet vara det viktigaste för honom. Men om du väljer att stanna kvar så satsa på det, det är underbart att vara en del av ett barns liv även om det är genom att vara bonusförälder.
    Jag vill verkligen vara med han och jag har inget emot barn heller! Älskar barn! Men jag är rädd att han kommer dansa efter mammans pipa. Att han ska sitta åka hämta barnet när han ska ha det. Han ska handla allting osv. Hon verkar vara en bestämd tjej som gärna bestämmer. Har inget emot henne eftersom jag inte har träffat henne och det måste jag om han är far. Sen är jag med rädd att glömmas bort och jag får inte umgås med barnet för mamman inte vill. Ska jag eller min pojkvän säga till då? Jag vill klart ha egna barn men just nu är det ingen ide överhuvudtaget
  • Miss Sweetie
    Anonym skrev 2009-07-31 11:24:49 följande:
    Miss Sweetie skrev 2009-07-31 10:49:26 följande:
    Henne och barnet, japp.. Vänta bara när ni sitter och äter middag och telefonen ringer och hon vill ha hjälp av honom. Då blir du sittandes ensam resten av middagen.
    då lär ju jag få följa med? mamman måste acceptera att han har mig. Hon vet redan om det sen om hon vill förstöra vårat förhållande eller inte.. De är helt upp till oss
Svar på tråden Tringeldrama