• Miss Sweetie

Tringeldrama

Jag har ett stort problem just nu...
    Jag är tillsammans med min sambo sedan 6 månader tillbaka. Innan vi blev tillsammans nämnde han, att hans ex är gravid och han vet inte om han är pappa till det. Jag accepterade de för det skulle ändå dröja ett tag tills barnet kom.

Nu kan barnet komma när som helst och dom två smsar varandra varje dag. Jag förstår inte varför han är så glad och snäll mot henne p.g.a att hon lämnade han när hon blev gravid. Hon har redan bett han handla kläder m.m. Han ska till och med vara med på förlossningen och jag förstår inte varför!?
    Och jag vet inte hur jag ska hantera det här. Det är väldigt svårt med tanke på att jag är en mycket svartsjuk person, har sista året i gymnasiet och jag är bara 17 år. Är jag för ung att hantera det här? Och min sambo är rädd att jag ska lämna han för det här?

SNÄLLA behöver råd och stöd hur jag ska göra detta! Innan barnet kommer!

• Svar på tråden Tringeldrama
  • paloma84
    Anonym skrev 2009-07-31 19:13:02 följande:
    Ta det lugnt till barnet är fött visa honom vilken mogen och kärleksfull och stöttande flickvän du är beröm honom för hans insatser... gör inte så att han blir irriterad på dig och tröttnar utan var ett stöd... så hade jag gjort om jag varit du.. Sen när barnet är fött så får han ju kräva ett dna test eller något för att säkerhetsställa om han är pappa eller ej och då kan du avgöra var du vill ha gränserna... Diskutera med honom lugnt och sansat och förklara när du känner att du inte mår bra och liknande... försök vara så tydlig som möjligt ...  Och förklara vad han kan göra för att stötta och fråga hur han mår och försök stötta varandra... Så hade jag försökt gått tillväga.
    Håller med till 120 %
  • Mrs Ella

Min åsikt är att du är aldeles för ung för att behöva ha den här typen av bekymmer.
    Gå vidare och lev ditt eget liv. Skaffa barn när DU vill ha barn i ditt liv (jo, du kommer ha ett barn i ditt liv även om det inte är ditt barn).

• Anonym

Gå vidare. Om du tycker det är en knivig situation nu .... vänta bara till barnet är fött....
    Det är en stor händelse att bli förälder. Det KOMMER att ta fokus både från dig och från er relation. Barnet kommer alltid att gå före dig och det är så det SKA vara. Du är mycket ung och ditt sätt att ställa frågorna vittnar om att du kanske inte riktigt är mogen för det ansvar som väntar dig i denna relation. Gå vidare! Du har massor att uppleva innan du ska fixa sådana här situationer...

• mamman64

korkad tycker jag du inte är
    men du är bara 17 år och reagerar som en ung tjej och det är fullt förståligt

jag tycker du ska gå vidare med ditt liv, du är själv bara ett barn(i mina ögon)

plugga,träffa kompisar,ny kille utan barn,lev livet utan dessa vuxenproblem

kram....

• Turfling

Usch vad jobbigt allt måste kännas =( Jag var i en liknande situation som dig, fast min kille var inte glad över att bli pappa. Han ville inte vara med på förlossningen och så, men när ungen väl var född så var han ju tvungen att hälsa på. Han mådde piss under den här tiden, han ville inte alls vara med om det där. Så insåg han efter nån vecka att det behövde han ju inte heller så han slutade hälsa på. Om man inte har några känslor för ungen, utan det är som vilken unge som helst, så blir det bara konstigt att hälsa på.

Vi gjorde slut under den här tiden för jag insåg att jag inte skulle orka med att inte komma i första hand. Vi hittade tillbaka till varann efter ett tag och lever nu lyckligt :)

Ville berätta vår historia, men mitt råd till dig ts är att följa ditt hjärta. Känner du att den här killen är nåt att satsa på så gör ett försök, annars tror jag att du kommer att ångra dig i framtiden.

• Solisrosis

TS;
    det är väl självklart att han ska vara med på förlossningen!
    även om det var hopn som lämnade honom så är det även HANS barn som är på G.
    Självklart ska han se det komma till världen, och självklart ska han köpa kläder m.m till barnet. Det betyder väl ayy din kille tar sitt ansvar för det som komma skall, är inte det något positivt?

och nu är dte ju så, att, även om hon lämnade honom, och allt vad det är, så är hon mamma till barnet, vilket innebär att de måste ha kontakt.

• Solisrosis

och sen måste jag säga som övriga, att för din egen skull, dra dig ur förhållandet. du är för ung för att behöva dras med detta.
    tids nog kommer du träffa någon och också få barn.

• Solisrosis

och sen har barnet RÄTT till en pappa och pappan har rätt till barnet..
    att döma av de första sidorna så verkar du mest irritera dig på mamman och deras kontakt.. barnet är väl det viktigaste i det hela, att det har två föräldrar som bryr sig och älskar barnet, även om det inte fungerade för mamman och ditt ex.

• Mittilvet
    Solisrosis skrev 2009-08-01 12:37:50 följande:
    och sen har barnet RÄTT till en pappa och pappan har rätt till barnet..att döma av de första sidorna så verkar du mest irritera dig på mamman och deras kontakt.. barnet är väl det viktigaste i det hela, att det har två föräldrar som bryr sig och älskar barnet, även om det inte fungerade för mamman och ditt ex.
    ...diskussionen att barnet har rätt till en pappa kan du ta med mamman ist

Varför skaffa barn ifall man inte har en närvarande pappa?

Det finns alldeles för många snälla killar som inte förtjänar dessa "kvinnor" utan kvinnor som respekterar deras vilja och val.
  • Solisrosis
    Mittilvet skrev 2009-08-01 15:48:41 följande:
    ...diskussionen att barnet har rätt till en pappa kan du ta med mamman ist Varför skaffa barn ifall man inte har en närvarande pappa?Det finns alldeles för många snälla killar som inte förtjänar dessa "kvinnor" utan kvinnor som respekterar deras vilja och val.
    nej, varför ska jag ta diskutionen med mamman för? det är ju TS som irriterar sig.
    i vilket fall så kommer ju barnet att komma till världen, oavsett vad mamman gjort mot pappan. barnet som kommer har rätt till en pappa, oavsett vad som hänt mellan föräldrarna.. när ska folk fatta att barnet är den viktigaste personen i detta? varför sitta och älta det gamla.. barnet kmr ju, och det förtjänar ju båda föräldrarna.

eller är det barnets fel att mamman bettet sig illa mot pappan tycker du?
Svar på tråden Tringeldrama