• Miss Sweetie

Tringeldrama

Jag har ett stort problem just nu...
    Jag är tillsammans med min sambo sedan 6 månader tillbaka. Innan vi blev tillsammans nämnde han, att hans ex är gravid och han vet inte om han är pappa till det. Jag accepterade de för det skulle ändå dröja ett tag tills barnet kom.

Nu kan barnet komma när som helst och dom två smsar varandra varje dag. Jag förstår inte varför han är så glad och snäll mot henne p.g.a att hon lämnade han när hon blev gravid. Hon har redan bett han handla kläder m.m. Han ska till och med vara med på förlossningen och jag förstår inte varför!?
    Och jag vet inte hur jag ska hantera det här. Det är väldigt svårt med tanke på att jag är en mycket svartsjuk person, har sista året i gymnasiet och jag är bara 17 år. Är jag för ung att hantera det här? Och min sambo är rädd att jag ska lämna han för det här?

SNÄLLA behöver råd och stöd hur jag ska göra detta! Innan barnet kommer!

• Svar på tråden Tringeldrama
  • Mittilvet
    Solisrosis skrev 2009-08-01 20:04:00 följande:
    nej, varför ska jag ta diskutionen med mamman för? det är ju TS som irriterar sig.i vilket fall så kommer ju barnet att komma till världen, oavsett vad mamman gjort mot pappan. barnet som kommer har rätt till en pappa, oavsett vad som hänt mellan föräldrarna.. när ska folk fatta att barnet är den viktigaste personen i detta? varför sitta och älta det gamla.. barnet kmr ju, och det förtjänar ju båda föräldrarna.eller är det barnets fel att mamman bettet sig illa mot pappan tycker du?
    ...barnets rätt till pappa har mamman redan sett till att trasa sönder, ansvaret ligger hos henne och alla andra ansvarslösa, hänsynslösa, krävande, omogna mammor därute som ensamma bestämmer sig för att föda barn oberoende pappa och relation.

Stor skam och helt och hållet deras ansvar att bära, de får själva förklara för sina barn varför de valde som de valde och sedan är det upp till barnet att acceptera, förlåta eller ta avstånd.

Att dra in "barnets rätt" när en kvinna medvetet inte gjort abort och fostret inte ens kommit utanför kroppen är helt befängt anser jag.

Fostret finns kvar för att mamman inte tar sitt ansvar att barn förtjänar båda sina föräldrar, de förtjänar att vara efterlängtade och älskade men det verkar många glömt bort.

Hade det varit mannen som gjorde så stora val för kvinnan så hade det blivit ramaskri, men bara för att det är kvinnan som har livmoder så tror många att de får bete sig hursomhelst.

Hoppas mamman blir ensam anser jag.
    Hennes val - hennes arbete.
  • mamman64

mitt i livet! nu fattar jag verkligen inte hur du resonerar!

så du menar att alla kvinnor som blir gravida ska göra abort när inte pappan vill ha barnet?

• ucka

HAr använt den utmärkta funktionen (visa endast) och bara läst det TS skrivit.

Och jag måste verkligen säga att du verkar resonera mycket sunt. Vad du än gör så kommer du klara det utmärkt! Lita på dig själv och känn efter vad du tror att du klarar!

Håller alla tummar för dig och önskar lycka till!

• Missy E

Blev tillsammans med en kille med två barn när jag var 21. BIG MISTAKE. Om du är som jag, d.v.s. vill ha killens uppmärksamhet och komma i första rummet så ska du lämna din pojkvän och hitta någon annan. Att bli styvmamma när man är ung och barnlös själv är värdelöst.

• Solisrosis
    Mittilvet skrev 2009-08-01 20:36:48 följande:
    ...barnets rätt till pappa har mamman redan sett till att trasa sönder, ansvaret ligger hos henne och alla andra ansvarslösa, hänsynslösa, krävande, omogna mammor därute som ensamma bestämmer sig för att föda barn oberoende pappa och relation.Stor skam och helt och hållet deras ansvar att bära, de får själva förklara för sina barn varför de valde som de valde och sedan är det upp till barnet att acceptera, förlåta eller ta avstånd.Att dra in "barnets rätt" när en kvinna medvetet inte gjort abort och fostret inte ens kommit utanför kroppen är helt befängt anser jag.Fostret finns kvar för att mamman inte tar sitt ansvar att barn förtjänar båda sina föräldrar, de förtjänar att vara efterlängtade och älskade men det verkar många glömt bort.Hade det varit mannen som gjorde så stora val för kvinnan så hade det blivit ramaskri, men bara för att det är kvinnan som har livmoder så tror många att de får bete sig hursomhelst.Hoppas mamman blir ensam anser jag.Hennes val - hennes arbete.
    nej nu hoppas jag att du skojar. sluta älta det som avrit, barnet kommer när som helst, och det kommer att komma.
    barnet har rätt till sin pappa, sen huruvida folk skaffar barn är en annan femma, men faktum ÄR i detta fall att barnet kommer.
    och barnet ska inte lida för det val mamman gjorde.
    pappan visar intresse för sitt barn - bara positivt!

hur kan man vilja ta ifrån sitt barn rätten till en far?
    och det val hon gjort är att inte leva med pappan - men hon vill ju uppenbarligen att barnet och pappan ska ha kontakt. DEt valet har hon gjort. hon ahr INTE valt att barnet inte ska ha en far.
  • Miss Sweetie
    paloma84 skrev 2009-07-31 20:52:53 följande:
    Håller med till 120 %
    Varje gång jag tar upp det med barnet och det här blir han bara irriterad och säger att jag väljer själv om jag vill lämna honom :/ För mig är han min andra halva.. Klarar mig inte utan honom. Visst är glad för hans skulle om han nu är pappan. De är underbart att få barn och det är en stor upplevelse! Men samtidigt hoppas jag att inte det här förstår min och min pojkväns drömmar. Jag vill med ha barn fast inte just nu. Skolan och jobb först. Sen med verkar det som att hans ex ville vara ensamstående. När hon blev gravid med honom slutade hon prata med honom och sen var det slut. Hon kanske vill åt pengar?! Men jag hoppas att det löser sig och jag tar dagarna som dom kommer för det blir värt att minnas
  • Ess

Hade jag varit i dina skor hade jag sprungit för livet.

• goddagens

Miss Sweetie skrev 2009-08-02 09:34:45 följande:

Varje gång jag tar upp det med barnet och det här blir han bara irriterad och säger att jag väljer själv om jag vill lämna honom :/ För mig är han min andra halva.. Klarar mig inte utan honom. Visst är glad för hans skulle om han nu är pappan. De är underbart att få barn och det är en stor upplevelse! Men samtidigt hoppas jag att inte det här förstår min och min pojkväns drömmar. Jag vill med ha barn fast inte just nu. Skolan och jobb först. Sen med verkar det som att hans ex ville vara ensamstående. När hon blev gravid med honom slutade hon prata med honom och sen var det slut. Hon kanske vill åt pengar?! Men jag hoppas att det löser sig och jag tar dagarna som dom kommer för det blir värt att minnas
    Pengar? På vilket sätt skulle hon få pengar? Är han väldigt rik så hon hoppas på ett saftigt underhåll eller hur menar du?
  • Ess
    goddagens skrev 2009-08-03 07:53:45 följande:
    Miss Sweetie skrev 2009-08-02 09:34:45 följande:
    Pengar? På vilket sätt skulle hon få pengar? Är han väldigt rik så hon hoppas på ett saftigt underhåll eller hur menar du?
    Kanske genom att ge honom dåligt samvete och få honomatt betala det och detta åt "barnet".
Svar på tråden Tringeldrama