• Miss Sweetie

Tringeldrama

Jag har ett stort problem just nu...
    Jag är tillsammans med min sambo sedan 6 månader tillbaka. Innan vi blev tillsammans nämnde han, att hans ex är gravid och han vet inte om han är pappa till det. Jag accepterade de för det skulle ändå dröja ett tag tills barnet kom.

Nu kan barnet komma när som helst och dom två smsar varandra varje dag. Jag förstår inte varför han är så glad och snäll mot henne p.g.a att hon lämnade han när hon blev gravid. Hon har redan bett han handla kläder m.m. Han ska till och med vara med på förlossningen och jag förstår inte varför!?
    Och jag vet inte hur jag ska hantera det här. Det är väldigt svårt med tanke på att jag är en mycket svartsjuk person, har sista året i gymnasiet och jag är bara 17 år. Är jag för ung att hantera det här? Och min sambo är rädd att jag ska lämna han för det här?

SNÄLLA behöver råd och stöd hur jag ska göra detta! Innan barnet kommer!

• Svar på tråden Tringeldrama
  • Anonym

Miss Sweetie skrev 2009-07-31 11:36:45 följande:

då lär ju jag få följa med? mamman måste acceptera att han har mig. Hon vet redan om det sen om hon vill förstöra vårat förhållande eller inte.. De är helt upp till oss
    Tror du verkligen att hon kommer vilja ha dig där när hon precis blivit mamma. Tro mig det kommer inte ske. Till och med han kommer säga, gumman det är bättre att du är hemma så det inte känns konstigt.
  • Miss Sweetie
    Anonym skrev 2009-07-31 11:38:33 följande:
    Miss Sweetie skrev 2009-07-31 11:36:45 följande:
    Tror du verkligen att hon kommer vilja ha dig där när hon precis blivit mamma. Tro mig det kommer inte ske. Till och med han kommer säga, gumman det är bättre att du är hemma så det inte känns konstigt.
    Då förstår jag inte varför han blev tillsammans med mig om han inte vill att jag ska närvara förens när ungen är gammal nog att vara hemma hos han.. Det känns som att jag tar på mig allas lidande i det här:( Att det är jag som kommer bli sårad osv. Ska jag ta ett snack med min pojkvän och säga vad jag tycker och tänker eller ska jag lämna det tills barnet är fött och han får veta om han är pappa eller ej?
  • Anonym

Miss Sweetie skrev 2009-07-31 11:41:30 följande:

Då förstår jag inte varför han blev tillsammans med mig om han inte vill att jag ska närvara förens när ungen är gammal nog att vara hemma hos han.. Det känns som att jag tar på mig allas lidande i det här:( Att det är jag som kommer bli sårad osv. Ska jag ta ett snack med min pojkvän och säga vad jag tycker och tänker eller ska jag lämna det tills barnet är fött och han får veta om han är pappa eller ej?
    Det är klart att du ska prata med honom så han förstår hur du känner. Det är ju det allra viktigaste i ett förhållande! Prata massor...
  • Anonym

Han vill säkert vara tillsammans med dig men du måste vara medveten att du kommer inte komma i första hand längre. kan du fixa det?

Att han kommer rusa till henne och barnet när nåt händer?
    Att känna att du inte delar ett sånt band med honom men att nån annan faktiskt gör det.
  • Jackass

Min undran är: ska dom göra ett faderskapstest när barnet är fött?? och om det visar sig att det inte är hans, kommer han ändå ställa upp som han verkar göra nu eftersom han redan fästs sig vid barnet???

Även om barnet inte är hans, så verkar han redan uppleva/accepterat det som sitt eget eftersom han ska vara med på förlossningen osv.

(¯`°?.¸ ღ♥ My 070206 & Ida 090617 - mina ögonstenar och mitt allt ♥ღ ¸.?°´¯)
  • geggan

Du är ung och har HELA livet framför dig.Varför vill du hamna i en styvfamiljssituation? Det är jättejobbigt . Lämna honom nu så blir det inte så jobbigt sen.

• Miss Sweetie
    Jackass skrev 2009-07-31 11:56:38 följande:
    Min undran är: ska dom göra ett faderskapstest när barnet är fött?? och om det visar sig att det inte är hans, kommer han ändå ställa upp som han verkar göra nu eftersom han redan fästs sig vid barnet??? Även om barnet inte är hans, så verkar han redan uppleva/accepterat det som sitt eget eftersom han ska vara med på förlossningen osv.
    Jag tror att han kommer be hon dra åt helvete om barnet inte är hans för hon ändrar sig hela tiden om det är hans barn eller inte.. Hon kanske vet att de inte är hans barn men hon gör såhär för att jävlas!?
  • Miss Sweetie
    Anonym skrev 2009-07-31 11:49:31 följande:
    Han vill säkert vara tillsammans med dig men du måste vara medveten att du kommer inte komma i första hand längre. kan du fixa det?Att han kommer rusa till henne och barnet när nåt händer?Att känna att du inte delar ett sånt band med honom men att nån annan faktiskt gör det.
    Klart att han måste ställa upp för sitt barn om de är hans barn.. Vi båda hade ingen pappa när vi var små så jag förstår att han vill finnas.. Men han får antingen försöka klara mig, ungen, exet eller bara ungen och exet
  • FannyN

Du måste förstå att får stå tillbaka en del. Och att det tex ligger på honom att hämta barnet vid umgänge. I början kanske han har umgänget med modern och då kan du inte kräva att få vara med utan låta föräldrarna umgås med sitt barn i lugn och ro.Om mamman vill ha det så såklart.
    Att han vill vara med på förlossningen tycker inte jag är konstigt och jag förstår inte varför du tycker det.
    Om han är normal så kommer han att handla saker till sitt barn och sätta barnet i första rummet.
    Jag tycker du ska ta rätt många steg tillbaka och se hur situationen utvecklar sig,det är inte du som är huvudperson i det här och det vore väldigt olyckligt om du ställer krav och lägger dig i så att samarbetet försvåras för föräldrarna.

• Anonym

Bara att du kallar det hela för triangeldrama visa hur omogen du är!

Din kille ska få barn och det är det största och viktigaste som kan hända. Det får vi väl innerligt hoppas att han kommer att ställa upp och skjutsa barnet och handla saker till det???

Du kan inte kräva att få träffa exet om hon inte vill det?
    Du är väl inte förälder alls,hur tänker du egentligen människa?

Svar på tråden Tringeldrama