Miss Sweetie skrev 2009-07-31 11:35:09 följande:
Jag vill verkligen vara med han och jag har inget emot barn heller! Älskar barn! Men jag är rädd att han kommer dansa efter mammans pipa. Att han ska sitta åka hämta barnet när han ska ha det. Han ska handla allting osv. Hon verkar vara en bestämd tjej som gärna bestämmer. Har inget emot henne eftersom jag inte har träffat henne och det måste jag om han är far. Sen är jag med rädd att glömmas bort
Jag tycker när jag läser vad skriver så tror jag det blir problem. Enda anledningen till att jag skriver till dig är för att hjälpa dig. Jag ska förklara varför.
Du förstår inte varför han vill vara med på förlossningen.
Det är något väldigt stort att bli förälder och förlossningen är en stark upplevelse,det är klart att han vill vara med på den! Det hade varit oroväckande om han inte vill det,dels för sin egen skull och dels för att stötta mamman. Även om hon behandlat honom illa och de inte är tillsammans så är förlossningen en så stor sak så att mycket gammalt groll är glömt.
Du skriver att du är rädd för att han ska åka och hämta barnet när han ska ha det. Varför? Det är väl klart att han måste? Det är alltid umgängesföräldern som hämtar och lämnar!
Du är rädd för att han ska handla saker åt barnet. Alla normala föräldrar vill handla åt sina barn och det får vi hoppas att den här bebisens föräldrar vill göra båda två.
Du är rädd för att bli bortglömd. Att bli förälder tar fokus från allt annat till barnet,vi människor är gjorda för att fungera så. Hur din kille blir får du se,men blir han pappa är det den personen som är viktigast och faktiskt även den andre föräldern.
Du tycker att du ska vara med när föräldrarna visar barnet för släkten,ja det får ju föräldrarna bestämma,om inte mamman vill ha dig med så är det ju tyvärr så.
Vill du tvinga dig på??
Du måste prata med din kille!
Men OM det är så att han vill göra som mamman säger för att det ska gå så smidigt som möjligt så ska du inte gå emot det,för den viktigaste i det här är barnet och inte du.