• Miss Sweetie

Tringeldrama

Jag har ett stort problem just nu...
    Jag är tillsammans med min sambo sedan 6 månader tillbaka. Innan vi blev tillsammans nämnde han, att hans ex är gravid och han vet inte om han är pappa till det. Jag accepterade de för det skulle ändå dröja ett tag tills barnet kom.

Nu kan barnet komma när som helst och dom två smsar varandra varje dag. Jag förstår inte varför han är så glad och snäll mot henne p.g.a att hon lämnade han när hon blev gravid. Hon har redan bett han handla kläder m.m. Han ska till och med vara med på förlossningen och jag förstår inte varför!?
    Och jag vet inte hur jag ska hantera det här. Det är väldigt svårt med tanke på att jag är en mycket svartsjuk person, har sista året i gymnasiet och jag är bara 17 år. Är jag för ung att hantera det här? Och min sambo är rädd att jag ska lämna han för det här?

SNÄLLA behöver råd och stöd hur jag ska göra detta! Innan barnet kommer!

• Svar på tråden Tringeldrama
  • Miss Skywalker

Varför lämnade hon honom? Om en kvinna lämnar sin kille gravid måste han ha betett sig riktigt svinigt.

Många jag känner har separerat under graviditeten men sen när barnet har kommit har de blivit tillsammans igen. Barnet kan ju inte vara hos pappan varannan vecka när den är så liten så eftersom de har börjat umgås mer och närmare när barnet fötts har de hittat tillbaka till varann igen. Dessutom så säger de flesta att känslorna blir starkare när man har barn tillsammans.

I annat fall kommer du iallafall bli småbarnsstyvmamma. Inget jag rekommenderar särskilt inte till en så ung tjej som du.

• Miss Sweetie
    Anonym skrev 2009-07-31 13:25:29 följande:
    Bara att du kallar det hela för triangeldrama visa hur omogen du är!Din kille ska få barn och det är det största och viktigaste som kan hända. Det får vi väl innerligt hoppas att han kommer att ställa upp och skjutsa barnet och handla saker till det???Du kan inte kräva att få träffa exet om hon inte vill det?Du är väl inte förälder alls,hur tänker du egentligen människa?
    Ursäkta har du läst vad som har stått eller har du fått egna uppfattnar.. Jag klandrar ingen jag behöver hjälp hur andra skulle göra tex.?
  • Miss Sweetie

Miss Skywalker skrev 2009-07-31 13:34:49 följande:

Varför lämnade hon honom? Om en kvinna lämnar sin kille gravid måste han ha betett sig riktigt svinigt. Många jag känner har separerat under graviditeten men sen när barnet har kommit har de blivit tillsammans igen. Barnet kan ju inte vara hos pappan varannan vecka när den är så liten så eftersom de har börjat umgås mer och närmare när barnet fötts har de hittat tillbaka till varann igen. Dessutom så säger de flesta att känslorna blir starkare när man har barn tillsammans. I annat fall kommer du iallafall bli småbarnsstyvmamma. Inget jag rekommenderar särskilt inte till en så ung tjej som du.
    Han ställde kvar på henne och sa att dom skaffar barn på hans vilkor.. Men så blev det inte.. Hon var otrogen ett antal ggr och sen ville hon inte vara med honom.. Så du tkr jag ska lämna honom så dom kan bli tillsammans igen? I sånna fall fattar jag inte varför han blev tillsammans med mig om han saknar henne osv.
  • Miss Sweetie
    FannyN skrev 2009-07-31 13:22:26 följande:
    Du måste förstå att får stå tillbaka en del. Och att det tex ligger på honom att hämta barnet vid umgänge. I början kanske han har umgänget med modern och då kan du inte kräva att få vara med utan låta föräldrarna umgås med sitt barn i lugn och ro.Om mamman vill ha det så såklart.Att han vill vara med på förlossningen tycker inte jag är konstigt och jag förstår inte varför du tycker det.Om han är normal så kommer han att handla saker till sitt barn och sätta barnet i första rummet.Jag tycker du ska ta rätt många steg tillbaka och se hur situationen utvecklar sig,det är inte du som är huvudperson i det här och det vore väldigt olyckligt om du ställer krav och lägger dig i så att samarbetet försvåras för föräldrarna.
    Jag ställer inga krav.. Klart OM han är pappan att han ska ställa upp men om han har tanke på att bara umgås med dom m.m fattar jag inte varför vi är tillsammans. Då kan jag lika gärna börja om från nytt och vara med någon som inte är i samma sits.. Ingen verkar förstå och kunna sätta sig in i min, min killes eller hans ex sits. Vissa tkr att jag inte ska ge mig in på det här och andra tycker jag ska finnas där.. Men i sånna fall finns man ju inte? Därför väntar jag tills barnet är fött och ser om det är hans barn eller ej och i sånna fall får han och jag ta ett snack hur det ska bli bra för båda. För jag vet inte om jag har pallar med detta så ung som jag är som inte ens har börjat mitt liv
  • Anonym (lisa)

Miss Sweetie skrev 2009-07-31 14:40:47 följande:

Miss Skywalker skrev 2009-07-31 13:34:49 följande:
    Han ställde kvar på henne och sa att dom skaffar barn på hans vilkor.. Men så blev det inte.. Hon var otrogen ett antal ggr och sen ville hon inte vara med honom.. Så du tkr jag ska lämna honom så dom kan bli tillsammans igen? I sånna fall fattar jag inte varför han blev tillsammans med mig om han saknar henne osv.
    Han saknar kanske inte henne nu - men det är en stor sak att få barn och som blivande mamma ville jag ha mitt otrogna svin till "pojkvän" tillbaka så fort bebis hade kommit till världen. Detta trots att han hade ny sambo och allt.
  • Anonym (ååå)

Självklart ska han vara med på sitt barns förlossning!!

Hur hade du velat att dina föräldrar va mot dig när du va liten?? Tror faktist du inte är mogen att leva med en killa som har barn. Det är HANS barn det handlar om. Han kommer att ha sitt barn hela livet, ni kanske gör slut om ett år eller så.

Handlar de om barn så kan man INTE tänka på sig dsjälv och svartsjuka. Då får du göra slut med han och hitta en annan utan barn. Ett barn ska alltid va nummer 1 prio för föräldrar.

Inte skullle du vilja att din pappa inte va med när du föddes osv för hans tjej inte tyckte de va okej.
    Han måste vara hemma hos mamman och barnet mycket i början för att han o bebis ska lära känna varandr.

Min sons pappa va hos mig och vår son 3-4dagari veckan ungefär i 1 år tills han börja kunna ta sonen med sig hem till sig.

• FannyN

Miss Sweetie skrev 2009-07-31 11:35:09 följande:

Jag vill verkligen vara med han och jag har inget emot barn heller! Älskar barn! Men jag är rädd att han kommer dansa efter mammans pipa. Att han ska sitta åka hämta barnet när han ska ha det. Han ska handla allting osv. Hon verkar vara en bestämd tjej som gärna bestämmer. Har inget emot henne eftersom jag inte har träffat henne och det måste jag om han är far. Sen är jag med rädd att glömmas bort
    Jag tycker när jag läser vad skriver så tror jag det blir problem. Enda anledningen till att jag skriver till dig är för att hjälpa dig. Jag ska förklara varför.

Du förstår inte varför han vill vara med på förlossningen.
    Det är något väldigt stort att bli förälder och förlossningen är en stark upplevelse,det är klart att han vill vara med på den! Det hade varit oroväckande om han inte vill det,dels för sin egen skull och dels för att stötta mamman. Även om hon behandlat honom illa och de inte är tillsammans så är förlossningen en så stor sak så att mycket gammalt groll är glömt.

Du skriver att du är rädd för att han ska åka och hämta barnet när han ska ha det. Varför? Det är väl klart att han måste? Det är alltid umgängesföräldern som hämtar och lämnar!
    Du är rädd för att han ska handla saker åt barnet. Alla normala föräldrar vill handla åt sina barn och det får vi hoppas att den här bebisens föräldrar vill göra båda två.
    Du är rädd för att bli bortglömd. Att bli förälder tar fokus från allt annat till barnet,vi människor är gjorda för att fungera så. Hur din kille blir får du se,men blir han pappa är det den personen som är viktigast och faktiskt även den andre föräldern.
    Du tycker att du ska vara med när föräldrarna visar barnet för släkten,ja det får ju föräldrarna bestämma,om inte mamman vill ha dig med så är det ju tyvärr så.
    Vill du tvinga dig på??

Du måste prata med din kille!

Men OM det är så att han vill göra som mamman säger för att det ska gå så smidigt som möjligt så ska du inte gå emot det,för den viktigaste i det här är barnet och inte du.
  • Anonym

Miss Sweetie skrev 2009-07-31 13:07:20 följande:

Klart att han måste ställa upp för sitt barn om de är hans barn.. Vi båda hade ingen pappa när vi var små så jag förstår att han vill finnas.. Men han får antingen försöka klara mig, ungen, exet eller bara ungen och exet
    Ungen??!! Fy vad illa det låter och ja det bästa är väl om de hittar tillbaka till varandra? Det är väl solklart?
    De ska få barn ihop!!

Och vari ligger triangeldramat? DU vill ha det till det men i allas ögon är de föräldrarna som har första tjing på varandra och om exet säger förlåt så vill han såklart vara med henne men han våga väl inte hoppas ännu.

Och vad ska DU med och visa upp barnet för? Låt föräldrarna sköta sitt föräldraskap och sen om det blir tid över så får du väl se om det är värt det?
  • Mittilvet

Miss Sweetie skrev 2009-07-31 11:22:11 följande:

varför pysa iväg? Kommer detta förstöra mina drömmar för framtiden och min skolgång?
    Inte om din dröm är mer jobb och mer krångel i vardagen och känslolivet, då kommer det bli precis som du vill

Skolgången har jag ingen aning om, mer än att det är en kort period i ditt liv, ungen kommer alltid finnas och du kommer alltid komma på andraplats då det väl blåser hårt i knutarna.

Men stanna om du vill, gråt inte på min axel bara
  • Anonym (xxxx)

Du kommer bara få besvär. Säg tack och bock och gå.

Svar på tråden Tringeldrama