• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • SeriousGangBang
    2små2stora skrev 2009-10-31 15:55:32 följande:
    SGB: det ska vara över 38 för att räknas som feber enligt de som kan. Nezeril gör under för snuvan
    tror ja gav bort det sista innan hon föddes :-/
    har koksalt och en snorsug iaf.

hon äter å skiter som vanligt bara mycket gnällig.

jag känner att ja är på väg att bli dålig med
  • 2små2stora
    SGB: snorsug är bra

Nu ska jag laga mat och idag blir den garanterat mjölkfri orkar inte en till som den förra.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Blindness

Idag åkte vi 5 mil för att gå på höstmarknad så att Leya skulle få rida på ponnyridning. När vi kom dit så tog dom ner skylten och åkte därifrån fast dom bara varit där 1 timme (öppnade 12 och dom tog ner skyten 13). Nu när jag kom hem såg jag på facebook att det varit ponnyridning här på byn, helt sjukt va??

Heoo, skönt att ni mår hyfsat bra, v27 redan, herreminje!

Para, jobbigt med snuva hos dom små, hoppas det går över snabbt!

Syrra, har hon fått i sig något med mjölk i? Måste kännas jobbigt att hon reagerar så hårt på mjölk, liksom ingen idé att provocera då...

Leya har inte sovit middag idag men hon börjar bli lite hängig nu, tänkte vi ska käka lite mat och sen får hon lite karameller så kanske hon håller sig en stund ändå!

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • 2små2stora
    Blind: mjölk eller soja/baljväxter. Frågade om det var mjölkfritt osv jo utan gräddfil så skulle det vara det.
  • mumia

Åh grattis Evsi!! Så avis!
    Här hann jag bara påbörja en mening som skulle leda till någon form av diskussion om bebis 2 då jag fick en arg blick och "tyst!! säg inget mer!!, du behöver inte ens avsluta meningen!!"

Heoo - Härligt att ni mår bra

SGB - trist med snorig tös.

Är på jobbet jag. Ser ut att förbli lugnt ikväll *hoppas*...

Jolina är helt underbar!
  • Kavat
    Evsi skrev 2009-10-31 14:58:15 följande:
    tack till alla som höll tummarna...nu har jag plussat! Bf 1/7
    Åh, grattis! Vad kul!
  • Kavat
    FruHeo skrev 2009-10-31 15:41:42 följande:
    SGB: japp! Men då började det i v 21-22 nånstans, nu är det v 27 så det känns bättre. Dessutom så är pyret tom lite större än vad h*n borde enl. mätningar osv., flödet i navelsträngen är förträffligt och livmodertappen perfekt. Så jag är glad! Kunde strulat mer om man säger så!
    Vad skönt ändå! Håller tummarna att bebben håller sig lugn ett tag till.
  • 2små2stora
    FruHeo skrev 2009-10-31 15:41:42 följande:
    SGB: japp! Men då började det i v 21-22 nånstans, nu är det v 27 så det känns bättre. Dessutom så är pyret tom lite större än vad h*n borde enl. mätningar osv., flödet i navelsträngen är förträffligt och livmodertappen perfekt. Så jag är glad! Kunde strulat mer om man säger så!
    Så länge tappen är prima så är det skapligt lugnt, briccisar är fina grejer
  • Melisabeth

xzzzzgfeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeessxsaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaasssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss
    vcxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb
    mmn // Ella hälsar till alla barn

• 2små2stora
    Mel: är hon frisk nu?

Johanna var nog sliten efter natten, hon somnade redan 18:30
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13