• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Odd Molly tråd för oss inbitna

• Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2
  • fru vanheden
    villemina skrev 2009-09-04 12:11:25 följande:
    fru vanheden skrev 2009-09-04 12:06:53 följande: Åh, kan du inte springa o hämta jackan så jag får höra vad du tycker om den!!! Pliiiiiiis...
    Nu har jag provat den!!

Är positivt överaskad ska jag erkänna
    varmare än vad jag trodde, jätteskön och mjuk, materialet känns tåligt.
    Jag tog ju powder och den var så himla fin..

Läste att soo juicy tyckte att den var aningens stor men jag kände nog tvärtom..
    Den var lite smal i armarna för mej så en tjockare tröja under vet jag inte om jag kan ha..Men det kan jag stå ut med...Mina armar ska ändå bantas ner nu efter sommarens alla grillfester

Så jag är verkligen supernöjd!
    Du hade inte köpt någon ännu va?
    Vet du om de skulle få in någon på Donna?
    dsmammor rules
  • Stargirl
    HardcoreHunny skrev 2009-09-04 14:55:16 följande:
    Eller så är det så enkelt att man bor på landet med grusväg till huset & det absolut inte funkar med en Bugga.... Här regerar en Emmaljunga Cerox & i bilen ligger det en Cerox 360. Jag klär mig i allt ifrån Ullareds fynd - klädkedjekläder - OM- Hunky - Day...Dottern är det samma med fast för henne blir det Nova Star - Småfolk - Molo - Mini a ture.... Hade gärna sett barnkläder ifrån OM, Hunky & Day! Jag klär oss i det jag tycker e snyggt...märket spelar då ingen roll!
    Jag skojade mest. Men det finns ju inte bara Emmaljunga och Bugaboo att välja på. Du får skära av min arm med en slö kniv men inte få mig att gå ut med en Emmaljunga *kräks*
  • fru vanheden

Jag köpte min första bugaboo när jag fick min son -05, det var en gecko som jag snabbt sålde och gick tillbaka till affären och köpte en cam.
    När bugaboo Bee kom ville jag hellre ha den och sålde min cam mot en ny bee men efter en månad så ångrade jag mej, sålde min bee och köpte en ny cam igen
    Nu är sonen för stor så jag kan inte längre kalla mej för ägare till en bugga
    Men så mkt skit jag fick när vi hade den.. vi var de enda med en sån vagn där vi bor (12000 invånare) nu har det faktiskt hänt att jag har sett den någon enstaka gång här.)
    Odd molly har jag sett på en person i en affär en gång...
    Ingen av de jag känner vet vad OM är och jag tror inte att de tycker att det är snyggt ens en gång

OM hittade jag första gången på tradera och det var kärlek vid första ögonkastet..
    vad var det för underbart vackra romantiska och kvinnliga kläder?????
    Jag bara måste ha och så köpte jag mina första kläder..
    Men av det äldsta har jag inget kvar längre tyvärr..
    Jo, min lovely knit ( samma som du hade stargirl) är mitt äldsta OD plagg...

Fick förresten också hem min revolution blouse powder idag..:Sååå fin tillsammans med min royal tank

dsmammor rules
  • villemina

fru vanheden skrev 2009-09-04 14:58:47 följande:

Nu har jag provat den!!Är positivt överaskad ska jag erkänna varmare än vad jag trodde, jätteskön och mjuk, materialet känns tåligt.Jag tog ju powder och den var så himla fin..Läste att soo juicy tyckte att den var aningens stor men jag kände nog tvärtom..Den var lite smal i armarna för mej så en tjockare tröja under vet jag inte om jag kan ha..Men det kan jag stå ut med...Mina armar ska ändå bantas ner nu efter sommarens alla grillfester Så jag är verkligen supernöjd! Du hade inte köpt någon ännu va?Vet du om de skulle få in någon på Donna?
    Åh - vad bra att du e nöjd!! Vill gärna se en bild sen i bildtråden!
    Jag vet inte om de fått in 112 på Donna, men de skulle få in 738a, det frågade jag dem häromdagen.
    *längtar*
  • villemina

fru vanheden skrev 2009-09-04 14:58:47 följande:

Nu har jag provat den!!Är positivt överaskad ska jag erkänna varmare än vad jag trodde, jätteskön och mjuk, materialet känns tåligt.Jag tog ju powder och den var så himla fin..Läste att soo juicy tyckte att den var aningens stor men jag kände nog tvärtom..Den var lite smal i armarna för mej så en tjockare tröja under vet jag inte om jag kan ha..Men det kan jag stå ut med...Mina armar ska ändå bantas ner nu efter sommarens alla grillfester Så jag är verkligen supernöjd! Du hade inte köpt någon ännu va?Vet du om de skulle få in någon på Donna?
    Förresten: hur bantar man ner armarna...? Jag skulle också behöva göra det... Aj HEJT armhävningar...
  • HardcoreHunny
    Stargirl skrev 2009-09-04 15:06:26 följande:
    Jag skojade mest. Men det finns ju inte bara Emmaljunga och Bugaboo att välja på. Du får skära av min arm med en slö kniv men inte få mig att gå ut med en Emmaljunga *kräks*
    Lugnt...du får ratta din Bugga å jag min Emma så e vi alla nöjda & glada! För lemlästning har lixom aldrig varit min grej....:-O
    Men får ju endå bara säga att shit vad jag skrattade då en polare var här med sin son & skulle gå med på en promenad med sin Bugga....den var då inte gjord för våran väg! Slutade med att hon lånade Emman vi har i bilen & vi tog en lång promenad!
    UJ e inte heller att rekomendera här hos oss....blir ganska så instabil...
    Här e det 4st stadiga hjul som gäller!

Sorry blev lite OT men men....

Får väll lägga till att jag idag provade en Lovely Knit i almost black... Säger bara;
    Kärlek vid första ögonkastet existerar!!
  • fru vanheden
    villemina skrev 2009-09-04 15:17:03 följande:
    fru vanheden skrev 2009-09-04 14:58:47 följande: Förresten: hur bantar man ner armarna...? Jag skulle också behöva göra det... Aj HEJT armhävningar...
    Haha, en dag på donna och prova kläder???
    det är jobbigt för armarna
    dsmammor rules
  • Innerjoin

Hur är det nu.....om någon vet! Kommer det en #738 och en #738a i samma färger, precis samma modell - det som skiljer är att i den ena är yttertyget nylon och den andra bomull? Kostar de 1995:- resp. 2995:-

• Ullis 10
    Innerjoin skrev 2009-09-04 16:03:42 följande:
    Hur är det nu.....om någon vet! Kommer det en #738 och en #738a i samma färger, precis samma modell - det som skiljer är att i den ena är yttertyget nylon och den andra bomull? Kostar de 1995:- resp. 2995:-
    så har jag förstått det!
  • Stargirl
    HardcoreHunny skrev 2009-09-04 15:17:17 följande:
    Lugnt...du får ratta din Bugga å jag min Emma så e vi alla nöjda & glada! För lemlästning har lixom aldrig varit min grej....:-OMen får ju endå bara säga att shit vad jag skrattade då en polare var här med sin son & skulle gå med på en promenad med sin Bugga....den var då inte gjord för våran väg! Slutade med att hon lånade Emman vi har i bilen & vi tog en lång promenad! UJ e inte heller att rekomendera här hos oss....blir ganska så instabil...Här e det 4st stadiga hjul som gäller! Sorry blev lite OT men men....Får väll lägga till att jag idag provade en Lovely Knit i almost black... Säger bara;Kärlek vid första ögonkastet existerar!!
    Jag ifrågesätter inte att du inte behöver en 4 hjling vagn. Håller med om att UJ´n är ostabil. Men Emmaljungan är ju så.....hur ska jag säga det snällt.....FUL....alltså det finns så många andra vagnar som är 4 hjuliga och snygga. Det är ju en smaksak men förundras rätt ofta över det.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2