• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Odd Molly tråd för oss inbitna

• Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2
  • fru vanheden
    Stargirl skrev 2009-09-04 16:25:09 följande:
    Jag ifrågesätter inte att du inte behöver en 4 hjling vagn. Håller med om att UJ´n är ostabil. Men Emmaljungan är ju så.....hur ska jag säga det snällt.....FUL....alltså det finns så många andra vagnar som är 4 hjuliga och snygga. Det är ju en smaksak men förundras rätt ofta över det.
    Jag glömmer aldrig när vi fick vår dotter och hittade emmaljunga edge som precis hade kommit ut...Åh så fin den var..Köpte den direkt och var saliga
    När buggan kom tyckte vi först att den var ful men köpte den för att den verkade vara så himla praktisk och bra men det tog inte lång tid innan jag verkligen älskade dens utseende också

Tur att alla har olika smak, så trist det hade varit annars

Vi köpte en mops för ett år sen, såå många ifrågasätter hundvalet då de tycker att mopsen är en såå ful hund utan nos..
    Men vi tycker att han är såå vacker vår lilla Tage
    dsmammor rules
  • Tabby

Sara Mia skrev 2009-09-04 12:47:06 följande:

Jag har 0-1. Jag har strl 1 på denna. Har B-c kupa. O hade säkert blivit för trång upptill. Sedan reglerar man ju vidden med knytbandet.
    Då blir det nog 1. Tack.
  • LindaLii

Ingen som kan svara på hur lovely knit är i storleken?

♥♥♥♥ Mamma till Max 3/8-06 och Hugo 22/4-08♥♥♥♥
  • Sandra G

Jag köpte en 2:a och har storlek 2 på mina andra två plagg bl a light cotton embroided s/s

LindaLii skrev 2009-09-04 18:04:04 följande:
  • Stargirl
    fru vanheden skrev 2009-09-04 17:08:28 följande:
    Jag glömmer aldrig när vi fick vår dotter och hittade emmaljunga edge som precis hade kommit ut...Åh så fin den var..Köpte den direkt och var saliga När buggan kom tyckte vi först att den var ful men köpte den för att den verkade vara så himla praktisk och bra men det tog inte lång tid innan jag verkligen älskade dens utseende också Tur att alla har olika smak, så trist det hade varit annars Vi köpte en mops för ett år sen, såå många ifrågasätter hundvalet då de tycker att mopsen är en såå ful hund utan nos..Men vi tycker att han är såå vacker vår lilla Tage
    Våran första vagn var en HISKELIG Quinny 3 hjuling men groteskt blått glansigt tyg (för 8 år sedan) helt hemsk var den....då var den ju förstås helt underbar och super trendig!
    Har även ägt en Emmaljunga syskonvagn, den var ful redan då vi köpte den men jag var nyförlöst och ville bara ha en syskonvagn snabbt då (6 år sedan) fanns det bara Brio och Emmaljunga och UJ att välja på. UJ ville jag inte ha för att sitsarna inte gick att vända. Men den användes högst 10 ggr.....skämdes faktiskt då jag gick med den *asg*
    Mopsar är väl supersöta om man gillar hundar
  • Sara Mia
    Jag har 0-1 och har 1 på mina Lovely knits. Vill gärna få plats med en blus eller så under.
  • Stargirl
    Jag har stl 0 eller 1 men tar alltid en 1:a i koftor överlag för att kunna ha en skjorta lr blus under. Gillar inte snäva koftor.
  • Sandra G

Om man inte gillar att koftan sitter tajt ska man då ta en 3 på Tenfold? Jag har en 2 på kniten, men nån sa att tenfold hade snävare ärmar.

Stargirl skrev 2009-09-04 18:42:31 följande:
    Jag har stl 0 eller 1 men tar alltid en 1:a i koftor överlag för att kunna ha en skjorta lr blus under. Gillar inte snäva koftor.
  • Stargirl
    Sandra G skrev 2009-09-04 18:46:04 följande:
    Om man inte gillar att koftan sitter tajt ska man då ta en 3 på Tenfold? Jag har en 2 på kniten, men nån sa att tenfold hade snävare ärmar.
    Nej, jag tror den blir för stor och bylsig. Den är inte snygg om den är stor då den är så stel....
  • Sandra G

Är den stel? Är den inte som Lovely knit?

Stargirl skrev 2009-09-04 18:46:57 följande:
    Nej, jag tror den blir för stor och bylsig. Den är inte snygg om den är stor då den är så stel....
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2