• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Odd Molly tråd för oss inbitna

• Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2
  • Mabimao
    SooJuicy skrev 2009-10-15 20:35:53 följande:
    Haha, vad va det för tråd? Märklig sak att fråga ungefär som att fråga: är det lönt att äta sås till maten när man har småbarn, det blir ju kladdigt!. Slutar iof aldrig förvånas över vad folk på nätet hasplar ur sigSkulle ha svarat att , nej det är inte lönt att köpa en för 1500:-, köper flera stycken, för den summan och lika många för fler tusenlappar! Fattar lixom inte vart småbarn spelar in i rollen.
    Jag tycker inre frågan är så konstig.......det blir ofta fläckar och så med småbarn. Och det är klart det är värre med en fläck på OM än en HM......
    Likaså låter en del bli att köpa ny soffa eller renovera kök medans barnen är små, för att slippa vara "rädd" om saker. En bobbycar in i köksskåpet är inget kul på nylucka......
    Jag är inte en av dem. Jag har renoverat hus, köper möblerna jag vill ha och även kläder.....men jag fattar frågan.
  • Tabby

Töjer sig OM jeansen mycket. Vågar man köpa ett par som sitter lite tajt nu?

• oOrosamarängerOo
    Mabimao skrev 2009-10-15 20:51:38 följande:
    Jag tycker inre frågan är så konstig.......det blir ofta fläckar och så med småbarn. Och det är klart det är värre med en fläck på OM än en HM......Likaså låter en del bli att köpa ny soffa eller renovera kök medans barnen är små, för att slippa vara "rädd" om saker. En bobbycar in i köksskåpet är inget kul på nylucka......Jag är inte en av dem. Jag har renoverat hus, köper möblerna jag vill ha och även kläder.....men jag fattar frågan.
    I mina ögom är frågan jättemärklig! Man tvättar väl ändå kläderna, fläck på en 500:- kr tröja eller 2000:- är lixom ingen skillnad. Men jag är inte sån heller som struntar i den nya soffan, byta tapeter eller köksluckor pga att barnen är små.
    topnotch
  • Duntoffla

God kväll!

Shoppas det något här? Inga fler butiker som fått in nytt? Fortfarande inget svar från OM´s kundtjänst ang "min" kjol och jag glömmer att ringa så fort jag är på jobbet.

Ingen som köpt ngt fint att visa i BT! Den är så tom nu när Skrutteruttan slutat modella

• Blossom1
    Mabimao skrev 2009-10-15 20:51:38 följande:
    Jag tycker inre frågan är så konstig.......det blir ofta fläckar och så med småbarn. Och det är klart det är värre med en fläck på OM än en HM......Likaså låter en del bli att köpa ny soffa eller renovera kök medans barnen är små, för att slippa vara "rädd" om saker. En bobbycar in i köksskåpet är inget kul på nylucka......Jag är inte en av dem. Jag har renoverat hus, köper möblerna jag vill ha och även kläder.....men jag fattar frågan.
    Jag tycker inte heller det var en konstig fråga. Jag har en del dyra kläder men dom har jag inte på mig när jag är hemma med alla barnen. Flottfläckar från kladdiga händer är ju jättetråkigt på ett fint plagg. Sen har jag råkat ut för något märkligt, på ALLA mina vardagströjor har det gått hål mitt på magen. Jag tror att det beror på min 13 kg(1 1/2 år) tunga son som gärna vill bli buren just nu.
  • triathlet
    Duntoffla skrev 2009-10-15 21:01:06 följande:
    God kväll! Shoppas det något här? Inga fler butiker som fått in nytt? Fortfarande inget svar från OM´s kundtjänst ang "min" kjol och jag glömmer att ringa så fort jag är på jobbet. Ingen som köpt ngt fint att visa i BT! Den är så tom nu när Skrutteruttan slutat modella
    Jo då! Är SÅ ivrig! Imorgon ska jag susa iväg de 20 milen till huvudstaden och Odd Molly-butiken för att hämta hem min hett efterlängtade Pow Jacket! Tralala! Hoppas bara jag kan ha den...
    Och så ligger en angora hood almost black och väntar på utlämningsstället här hemma.
    Myyyyys!
    Vet inte om jag törs modella dock. Alla är så fina på bilderna ju!
  • Duntoffla
    triathlet skrev 2009-10-15 22:14:13 följande:
    Jo då! Är SÅ ivrig! Imorgon ska jag susa iväg de 20 milen till huvudstaden och Odd Molly-butiken för att hämta hem min hett efterlängtade Pow Jacket! Tralala! Hoppas bara jag kan ha den... Och så ligger en angora hood almost black och väntar på utlämningsstället här hemma. Myyyyys! Vet inte om jag törs modella dock. Alla är så fina på bilderna ju!
    Oj, vilken resa! Varför ber du inte att de skickar den? Fast du kanske har lite annat att göra där också?

Du är nog minst lika fin som alla andra
  • triathlet
    Duntoffla skrev 2009-10-15 22:17:25 följande:
    Oj, vilken resa! Varför ber du inte att de skickar den? Fast du kanske har lite annat att göra där också? Du är nog minst lika fin som alla andra
    Tar det som en liten utflykt! Ska åka alldeles själv för att slippa kompromissa som man brukar tvingas till annars. Är ju personligen inte lika förtjust i claes Olsson (som ju för övrigt givetvis finns här också...) som min man. Bara drälla runt där jag själv vill alltså!
    Tack, det var snällt - ska se om jag samlar mod till ett foto.

Tråkigt med avsaknad av besked kring kjolen du söker. Det är så jobbigt när man bara MÅSTE ha något och det stökar till sig. Håller tummarna!
  • triathlet

Förresten! Skulle någon vänlig stockholmskännare kunna berätta var PK-huset ligger?
    Har ju läst så mycket gott om Mathilde att jag inte vill missa det!
    Har slagit på Eniro och Hitta med det ville sig inte alls.

• Duntoffla
    triathlet skrev 2009-10-15 22:25:03 följande:
    Tar det som en liten utflykt! Ska åka alldeles själv för att slippa kompromissa som man brukar tvingas till annars. Är ju personligen inte lika förtjust i claes Olsson (som ju för övrigt givetvis finns här också...) som min man. Bara drälla runt där jag själv vill alltså! Tack, det var snällt - ska se om jag samlar mod till ett foto. Tråkigt med avsaknad av besked kring kjolen du söker. Det är så jobbigt när man bara MÅSTE ha något och det stökar till sig. Håller tummarna!
    Gillar någon kvinna Claes Ohlson? Får huvudvärk bara jag går förbi affären.

Tack! Ja, det är det enda som jag MÅSTE ha ur vinterns kollektion och så verkar det inte som om någon tar hem den i rätt färg
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2