• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Odd Molly tråd för oss inbitna

• Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2
  • Duntoffla
    triathlet skrev 2009-10-16 23:18:15 följande:
    Sjukt mycket snyggt! Vilka ursnygga boots och stövlar också. Fick hålla hårt i Visa-kortet som redan glödde... Ja, det var en riktigt bra dag - måste göra det här oftare! Trist med din kjol. Märkligt när butikerna inte tar in av alla storlekar. 3:a måste ju vara jättevanligt!!! (Var och nosade på min nyuthämtade angora hood nyss - hur lyckas de få dit den goda doften i alla plaggen? Någon som vet?)
    Ja och det är konstigt för ingen av webbutikerna har heller tagit in kjolen i andra färger eller storlekar

Vet inte hur de pressar in doften

Dags att nanna här

go natt
  • Bina
    triathlet skrev 2009-10-16 22:48:17 följande:
    Skuttar! Precis hemkommen från en heldagsövning i huvudstaden. Med mig hem kom Pow Jacket (äääääntligen), Pow-byxorna och en grå first lady (nope, jag är inte så färgglad... ). Och lite annat smått och gott av andra märken än OM. Vilken UNDERBAR butik Mathilde i PK-huset är! Har inte varit där tidigare och det var inte mycket i butiken som inte var av intresse. Vilken guldgruva!
    Låter som en fantastisk shoppingtur!
  • nick name
    One skrev 2009-10-16 22:14:04 följande:
    Nu är jag nyfiken- hur tänker ni kombinera era short voile dress? Jag upplever den som lite för kort för att ha enbart. En sån där gränsfallsklänning,ungefär som 4 continent x-stitch tunikan. Kan vara både och men om man inte är 20 så känns det lite kort att ha bara...åtminstone för mig.Jag funderar alltså på vad man kan ha på nederdelen...underkjol och i såfall vilken färg? Man behöver iaf en underklänning under eftersom själva tyget är så rackarns tunt.Jag såg den ju som snygg med röda tights eller likn. till jul, men det är inte så mycket rött på den så jag tvekar. Kanske en röd spoiler underkjol, men det har jag inte. Hm...Kom med lite idéer- jag vet att ni har bra sådana på kombos!
    Jag hade tänkt inhandla en spoiler skirt att ha under den, men när jag fick hem voilen tyckte jag att den var längre än jag hade räknat med, så nu vet jag inte riktigt.....jag tror den går bra som den är, men har itne utforskat den i detalj...... Inte så snyggt om man har strumpbyxor under typ, så rumpsömmarna syns.
    Lite kraftigare leggings bör ju funka, eller stuprörsjeans.

Min voile dress är röd, och jag planerar att ha tex naturvita grova strumbyxor under, eller grå grova, eller mörka jeansleggins.
  • isako

Halloj boys n girls.. Tillbax från Paris o är lite shoppingsugen. Naturligtvis finns inte "min" kjol någonstans att hitta! Får helt enkelt vänta in vårkollektionen och hoppas på ngt roligt där.

Hittade denna.. Stackaren har glömt mellanslaget (inte min så klart..)
    http://www.tradera.com/ODDMOLLY-Lovely-Knit-Storlek-1-auktion_100531841
    Kan ju kanske vara värd att hålla ett öga på då den lär gå ganska lågt iom inte många hittar den.

♥ Isak 040804 ♥ Miriam 081012 ♥
  • MammatillO

Hittat en noblesse coat i färgen choklad och det fanns massor kvar av dom på ajabaja , Så jag väntar på Rean om dom finns kvar sålänge.

Men det är storleken jag velar fortfarande på

Puffig Pingla skrev 2009-10-17 17:05:50 följande:
    Ja, men inte förrän nästa kollektion släpps.
  • EJLM

hej alla fina mollyvänner=)

Jag måste verkligen be er om hjälp nu för jag börjar bli desperat, hehe...

jag verkligen vill, nej, Måste ha den här tunikan: 34 a i höstcollektionen. I strlk 0.

vet någon av er hur jag ska bära mig åt för att få tag på den??

den är i chalk med volangkant uppe och nere i aprikosfärgat. En underklänning.

Snälla snälla snälla snälla...

kram Erica

• Puffig Pingla
    EJLM skrev 2009-10-17 18:24:02 följande:
    hej alla fina mollyvänner=)Jag måste verkligen be er om hjälp nu för jag börjar bli desperat, hehe...jag verkligen vill, nej, Måste ha den här tunikan: 34 a i höstcollektionen. I strlk 0.vet någon av er hur jag ska bära mig åt för att få tag på den?? den är i chalk med volangkant uppe och nere i aprikosfärgat. En underklänning.Snälla snälla snälla snälla...kram Erica
    Har du något mer att komma med? Namn el nr el exempel på var du sett den?
    OMs hemsida finns alla bilder (nästan) så blir det enklare att hjälpa dig.
  • Frusna flickan
    MammatillO skrev 2009-10-17 17:17:46 följande:
    Hittat en noblesse coat i färgen choklad och det fanns massor kvar av dom på ajabaja , Så jag väntar på Rean om dom finns kvar sålänge. Men det är storleken jag velar fortfarande på
    Den 34a har jag sett live på en kvinna. Den var så himla mycket snyggare än vad den ser ut på bild. Hon hade beige uggs till och en kort cool jenasjacka med trekvartsärm och superfina armband i silver. Hon var nog runt 50 och URSNYGG!! Allt tillsammans på henne var bara helt perfekt. Den som ändå ser ut så om 15 år (eller kunde haft den kroppen nu kanske...) Jag har för mig att jag har sett den i någon webshop men jag minns ej vilken.........
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2