Inlägg från: Puffig Pingla |Visa alla inlägg
  • Puffig Pingla

Odd Molly - för oss inbitna del 2

isako skrev 2009-08-25 18:21:57 följande:
    Vad tråkigt att de skall vara så avundsjuka?!!Jag brukar säga - Jag säljer min kropp!!Då brukar de själv inse vilken dum jä**a fråga det var!Precis som du säljer jag mina & barnens kläder, jag dricker inte, röker inte och går inte ut o fikar var eviga dag. så OM jag vill ha en blus för 1200 spänn så köper jag ta mig f*n den!! Jag har slutat "rättfärdiga" mina köp inför andra. Speciellt barnkläderna.. Anser inte att jag måste göra det inför någon annan än mig själv och gubben. Så..  VÅGA VÄGRA SKÄMMAS!!!
    Ah! Fler än jag som råkar ut för dessa bitter*****!!! Jag skrev ett långt inlägg på bloggen i somras och det visade sig att vi är ganska många som råkar ut för det här.

Jag bävade tom att gå till jobbet i måndags för att jag visste att några i "bitter-klubben" skulle komma med sura kommentarer. Det tog 1,5h sen kom den första. "men hur mycket OM har du egentligen? Är du gjord av pengar?"
    Sen kom nästa 30 min senare: "sponsrar du OM eller?". Då kunde jag inte hålla mig utan kläckte ur mig -"ja, du sponsrar ju KappAhl" (inget ont om KappAhl, handlar där oxå). Hon blev apsur men förhoppningsvis slipper jag fler kommentarer.

Blir så trött {#lang_emotions_yell}
  • Puffig Pingla
    Saraia skrev 2009-08-25 21:09:25 följande:
    e det lovelove tank man kan ha under klänningar/tunikor??
    Du kan ha flera modeller av linnena; cupcake tank, Pointelle tank (men den har en logga som vissa gillar och visa och vissa inte) och Lovelove tank.

Alla tre modellerna är ganska stora storlek och jag har gått ner en storlek på alla.

Höstens modell av lovelove tank är längre än tidigare modeller (om någon tänkt att den skulle sticka fram nertill). De är supermjuka men väldigt genomskinliga.
  • Puffig Pingla
    Morty skrev 2009-08-25 22:50:40 följande:
    Hej hej!Idag fick jag hem min T88 Smock röd.  och en Makeout blouse i chocolate. Gosh vad den kändes stor. Eller den modellen kanske ska vara så stor. Ska nog ta och skicka tillbaka den och testa en 1:a istället. Det är en storleksdjungel därute. Skönt att spoilern kom idag. Ser fram emot bild med kombon.
    Makeout blouse är ganska stor i storleken. Jag tycker nog att man gott kan gå ner en storlek om man inte är väldigt välbyggd i fram.
  • Puffig Pingla
    MrsFreckles skrev 2009-08-25 23:09:38 följande:
    Men sa satt jag och kikade pa OMs hemsida och blev sa fortjust i en Firewood sweater, i ljust turkost fran Winter-09, men finns den att kopa nu? Nagon som vet? Har inte koll, annu, hur det funkar!
    den kommer nog inte förrän i sista släppet. Närmaste släppet kommer väl i slutet på den här/ början på nästa vecka och vinterkollektionen i slutet av sept/början av okt.
  • Puffig Pingla
    Morty skrev 2009-08-25 23:32:06 följande:
    OK! Tack, vad bra, då ska jag definitivt åka och prova en mindre storlek. Såg igår att de fått in dem i lokala affären. Det hade de inte när jag var där sist eller så var jag så fokuserad på att få tag i en 327:a.
    Haha, det kan säkert vara så att den fanns där 1a gången . Man brukar vara så fokuserad när man letar efter favoriten att man missar en massa annat. Händer mig varje gång på Mathilde.
  • Puffig Pingla
    Stargirl skrev 2009-08-26 09:37:07 följande:
    Gud så tråkiga kommentarer ni får som tur är så vet inte mina (de flesta) kollegor vad OM är så de bryr sig inte. Gårdagens outfit ligger uppe på bloggen.....
    Jag blev så deppig igår när jag tänkte på surtanterna (ålder 25-55) att jag helt hade tänkt banga Odd Molly idag . Men jag körde en liten fuling http://parlorforpinglor.blogspot.com/
  • Puffig Pingla

Tack tjejer för peppning! Det stärker!

Jag har alltid köpt mycket kläder då det är ett stort intresse för mig. Nu när jag dessutom har mer ekonomi än vad jag hade förr i tiden så kan jag verkligen unna mig. Jag fattar inte vad det är med OM som sticker så i ögonen på dem?

När jag har kört Sand, Day, Hunky Dory, Rodebjer mm så har ingen gnällt. Men är jag värsta måltavlan helt plötsligt.

• Puffig Pingla
    malinoski skrev 2009-08-27 12:34:27 följande:
    oj, det var en riktig pärla!undrar vad den kommer att kosta..någon som har sett vinterkollektionen i någon svensk webbshop förresten?
    Den släpps ju inte förrän i oktober så jag tror att de väntar tills dess.
    Danskarna verkar vara hetare på gröten.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2