Inlägg från: Puffig Pingla |Visa alla inlägg
  • Puffig Pingla

Odd Molly - för oss inbitna del 2

One skrev 2009-09-14 22:20:44 följande:
    Någon som vet om det finns någon butik väster/norr om Stockholm (typ förorten...) som har cotton twill skirt i mörkblått? Känner att jag nog måste prova den irl för att kunna avgöra om den bra eller ej...
    Mixit i Sumpan skulle kunna ha den. De har nästan hela OM-sortimentet.
  • Puffig Pingla
    Skrutteruttan skrev 2009-09-18 14:53:58 följande:
    Nej tyvärr, när det började pratas om Mollyträff var jag alldeles ny, då kändes det inte aktuellt. Nu känns det som att jag känner massor av er här inne *trevligt*. Även om jag inte ens sett huvudena på en del av er . Det skall bli såå roligt att läsa om vad alla handlat sedan och vad ni haft för er för skoj!!!!!
    Såååååå fin du var idag (oxå) Skrutteruttan.

Jag hejar som en av de huvudlösa .
  • Puffig Pingla
    Skrutteruttan skrev 2009-09-20 20:00:54 följande:
     Jag har kommit på att jag vill ha en brun väska. Jag som int ens är en väsktjej! Jag har verkligen fastnat i OM-träsket, jag älskar varenda plagg men nu sätter ekonomin stopp...suck, det är livsfarligt att hänga i tråden här och följa alla bloggar....Jag får snart skaffa mig ett extraknäck för att finansiera mitt beroende(som om man inte har häcken full ändå, jobbar heltid, fem egna barn, två bonusar, hus...)...Behövde bara skriva av mig lite...hur finansierar ni era inköp? Tjänar bra? Lite utgifter? Män som tjänar bra? Arv? *nyfiken*
    Jag finansierar hela mitt molly-samlande helt själv. Tjänar bra och har en make som gör detsamma. En liten bonus från jobbet tack vare 6 månaders hästjobb gjorde inte det hela sämre. Sen har vi ju, tyvärr, inga barn som vi kan slösa pengar på.
    Så fram tills vi har lyckats fylla huset med åtminstone ett barn så fortsätter jag att vara egoistisk.
  • Puffig Pingla
    Puffig Pingla skrev 2009-09-20 23:00:27 följande:
    Jag finansierar hela mitt molly-samlande helt själv. Tjänar bra och har en make som gör detsamma. En liten bonus från jobbet tack vare 6 månaders hästjobb gjorde inte det hela sämre. Sen har vi ju, tyvärr, inga barn som vi kan slösa pengar på.Så fram tills vi har lyckats fylla huset med åtminstone ett barn så fortsätter jag att vara egoistisk.
    Ps. har dessutom bara betalat fullpris för några få av mina mollysar. Är en hejare på att göra klipp.
  • Puffig Pingla
    Fru Frö1 skrev 2009-09-20 23:00:53 följande:
    En liten fråga i all enkelhet (hoppas det är ok?)....... När min son var nyfödd (ca 4 mån sedan) köpte jag mig en Berry Dress i powder för jag blev så förtjust i den. Jag köpte stl.3 som jag har på mina andra Odd Molly plagg och tänkte att jag skulle komma i den och vara av med gravid-kilona till sonens dop :) Nu är dopet om ett par veckor och jag inser att det inte kommer hända och att jag borde köpt en stl.4. Får man chansa och fråga om någon här i tråden kanske gjort "tvärt om" och gått ner i vikt av någon anledning och har en stl.4 och vill byta den mot en 3:a. Min klänning är med andra ord helt oanvänd. Skicka gärna ett meddelande till mig i sådant fall.
    Släng ut en fråga hos Swapa hos Bina. http://everydaymolly.blogspot.com/2009/08/swap-kop-salj-efterlys-hos-bina.html

Kan ju vara så att någon vill swapa.
  • Puffig Pingla
    NovaAlexandra skrev 2009-09-20 20:39:44 följande:
    det är nog få som köper flera plagg i veckan. jag brukar köpa nåt plagg i månaden kanske, och oftast i nån butik som har rabatt. se säljer jag på tradera med vinst. tex köpte jag en blå tunika med kort ärm och broderier när den kom ut nu i augusti, jag kan inga namn. den kostade 899 och jag hade 20% rabatt. den var inte fin på mig så jag sålde den snabbt på tradera och fick 1400 vill jag minnas
    Här är nån annan som gör något liknande klipp. http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=98319340 Är helt fascinerad att folk är beredda att betala 400-500kr mer för något som går att hitta i butik bara man letar lite.

(tyvärr inte min annons)
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2