Inlägg från: Puffig Pingla |Visa alla inlägg
  • Puffig Pingla

Odd Molly - för oss inbitna del 2

x karin76 skrev 2009-10-23 22:45:18 följande:
    Tittar in och ställer en liten fråga här i experttråden om det går bra...? Min OM-favorit är superpleated blouse, som jag lyckats samla på mig i 4 ex(!). Två chalk (så jag kan använda sönder en och ha en fin kvar ) och en mörkrosa.. och så budade jag nyss hem en helvit från Tradera.Undrar bara... Finns det verkligen en helvit? Har inte sett den på någon webshops hemsida. Den ser ok ut, granskade den bara snabbt i mörker i hallen ikväll, den luktar dock absolut ingenting, trots att den sägs vara använd bara 1 ggn.. Finns det info om kopior osv på denna modell...? Eller vet någon i vilka färger den gjorts?Tack på förhand!
    Ja den gjordes i en liten mängd vita. De är supersvåra att komma över så du har haft tur. Grattis.
  • Puffig Pingla
    isako skrev 2009-10-23 23:02:13 följande:
    Nu har tantatn här kommit på att hon måste ha en check me blouse i rose i strlk 4a.. Ngn som vet var det kan finnas en sådan?
    Men trögo! Jag som sålde min på T för reapris förra veckan. Då hade du gjort ett klipp.
  • Puffig Pingla
    Tabby skrev 2009-10-23 23:33:49 följande:
    Kan inte skriva i denna bloggen för jag ahr inget konto, men kanske ni vet?Finns detta knytskärp kvar på HM (tex inlägget kvällent oddmolly outfit) för jag har inte hittat det?oddmollyholic.blogspot.com/
    Det är slut över nästan hela landet. Det finns på HMs nätbutik men för leverans vecka 52.

Jag har letat runt hela Stockholm och det är S L U T
  • Puffig Pingla
    isako skrev 2009-10-24 00:24:18 följande:
    Fasiken också!! Tyckte inte om den innan då jag fått för mig att den var så mörk.. Sen såg jag denna... www.jbandme.com/brands/odd-molly/odd-molly-ch... Å det blev kääärlek!
    Jag håller med. Men jag vet inte varför jag inte riktigt klickade med den. Kände mig lite som Kicki Danielsson i den och det är inte riktigt jag. Tror den är lite för gullig för mig.
  • Puffig Pingla
    Morty skrev 2009-10-26 22:06:18 följande:
    ja, jag vet   Men vill man ha så vill man.... Tror det är www.country-dreams.se
    Jag fick i alla fall tag på ett i silver i helgen. Men jag har jagat det i svart i tre veckor oxå kommer kollegan och hade hittat ett i Skärholmen i helgen . Nu är de i alla fall slut där oxå.
  • Puffig Pingla
    MammatillO skrev 2009-10-26 17:53:46 följande:
    Tror ni dessa är äkta..www.tradera.com/-GORGEOUS-ODD-MOLLY-ARMVARMARE-ARM-SLEEVES-HANDLED SVARMARE-auktion_100363946samt denna www.tradera.com/ODD-MOLLY-Makeout-Blouse-Chok...
    Ja? Varför skulle de inte vara det?

Makeoutblousen är jobbig som den att kopiera eftersom det både ska hamna broderier och tryck på rätt ställen.
    Handledsvärmarna skulle kunna bli en potentiell kopia i framtiden men då tar de nog inte en gammal kollektions färg och trycker ut.

Återigen så är det några kända plagg som är kända för att kopieras:
    * Turkos och rosa velour, både jacka och byxor
    * Tenfold knit #506, rosa och blå
    * Summer of 2007 tunic #400, chalk
    * Poplin smock "Love" blus #100, vit
    * Makeout dress #912, blå, rosa, och lime
    * Everyday long cardigan blå och grå
    * T88 Buttondown (men den kopian är riktigt usel)
    * Light cotton embroided #329 från äldre kollektion (våren -09?)
    (har även ryktats (bekräftats??) att 327an från vårkollektionen är kopierad

De säljare som kränger ut kopiorna brukar vara ganska nya på Tradera. De trycker ut fler plagg av samma sort i olika (eller samma) storlek åt gången. Och ofta av tre -4 modeller samtidigt.

Men en säljare som har bra betyg och sålt lite olika mollysar tidigare lär knappast svärta ner sitt Traderanamn och sälja kopior.

Happy bidding
  • Puffig Pingla
    Morty skrev 2009-10-26 23:04:39 följande:
    Om jag hittar här nere så köper jag på mig ett par stycken. Ska ev. ut på en liten shoppingrunda imorgon och tänkte planera in ett besök på HM.
    Jaaaaaaaaaa!! Bunkra! Kom ihåg mig då. Ställer mig först i kön och räcker upp handen !
  • Puffig Pingla
    malinoski skrev 2009-10-30 18:24:35 följande:
    Var på stan idag och provade konstverket After Afterski Sweater...Först när jag såg den gillade jag den inte alls, men det var något magiskt med den.Jag kunde inte släppa den utan gick tillbaka för att prova, och sedan dess går jag och tänker på den hela tiden!Vad säger ni andra som har sett den?Är den too-much eller en must-have?
    Näe, jag tycker den är underbar. Hade den inte haft sin höga prislapp hade jag slagit till direkt när den kom. Ljuvlig!
  • Puffig Pingla
    fru vanheden skrev 2009-10-29 18:17:08 följande:
    Och efter att ha läst här i tråden och alla bloggar så har jag nu också beställt en doily blus i powder..Den är ju så himla söt..Och ni som har voile short dress, ni bara måste prova med ett brett midjeskärp till..Det blev en helt annat klänning och så läcker men helt fantastiskt underbar som den är också självklart men man kan ju variera beroende på vilket humör man är på..På mitt me and i party igår hade jag den med bältet på
    Åh den är underbar. Det är ju snart tre veckor sedan jag köpte min och har bara haft den upphängd på garderoben för att titta på. Men igår fick den komma ut och luftas. Tyvärr suger bloggbilden från igår duktigt. Men den är så rar.
  • Puffig Pingla
    alias skrev 2009-10-29 10:59:17 följande:
    Ni vet hur man ibland när man köpt ett odd Molly-plagg undrar hur man kunde leva utan det.Det har hänt mig, igen.Min Doily Blouse i chalk anlände igår, och jag undrar precis det - hur kunde jag leva utan den?!Den är perfekt i allt, och passar mig bättre än många andra OM-blusar som är väldigt "raka" i modellen (med följden att jag ser ut som den berömde svampbob fyrkant) - eftersom den är lite insvängd i sidorna.Ett av mina absolut bästa köp, någonsin - och allt tack vare underbara PPP!

Kram på dig stumpan
    jojoa75 skrev 2009-10-29 11:15:03 följande:
    Låter underbart!!Vet inte riktigt vilken det är.. kan du länka?Nån som har bild på sig själv i voile short dress med ett midjeskärp? Provade den o tyckte att den var
    alltför stor, för mycket tyg, så funderade lite på skärp..
    Finns bild på doily i min blogg här och här (fast sista inlägget suger duktigt)
  • Puffig Pingla
    Sommarbebben skrev 2009-11-02 21:24:33 följande:
    Nu behöver jag en kram. Har precis fått ett påhopp på min blogg att jag ser ut som en tunna och det tog liksom luften ur mig. Fasiken, ibland räcker det med så lite för att man helt skall gå i sank liksom. Tycker knappt att det är kul att blogga längre när man får sådana här påhopp från vilt främmande, det tog liksom illa - jag vet att jag har gått upp i vikt, men det är aldrig kul när någon påpekar det på det otrevliga sättet.Blä säger jag bara - over and out.
    Jamen bry dig inte om den där idioten (fast jag vet att det är svårt). Som jag skrev i kommentarerna - redan när jag läste ditt inlägg visste jag att den där idioten skulle dyka upp igen. Och jajamensan, där var den. Det är ju uppenbarligen nåt pucko som sitter och bara väntar på att du lägger ut en outfitbild oxå hugger den. Dessutom med samma kommentar som Bina fick, tunnan.

Jag har sett dig live, om du inte har levt på marchmallows i en månad så är du skitsnygg. Och personen verkar bara ha "tunnkommentaren" som påhopp hela tiden. Och inte på någon av bilderna ser du tjock ut.

Den anonyma är en avundsjuk, patetisk person utan liv som inte verkar ha något annat för sig än att dräpa till med elaka kommentarer så fort någon har mer än ett mollyplagg på sig.

Stor kram på dig
  • Puffig Pingla
    Tindrisen03 skrev 2009-11-02 13:27:27 följande:
    Hej,skriver inte men läser ibland Mitt Odd Molly intresser har legat på is i ett par säsonger nu. Var med fr början och tröttnade tyvärr lite ett tag. Är nu dock lite sugen på ett par grejer igen Undrar om det finns ngn rabattkod någonstans? Har sett ibland att det cirkulerar koder på bloggar och liknande för internetshopar. Ngn som gäller nu?
    Inte några större reor för tillfället men butikcha.dk rear ut en del just nu. Sen är ju dollarn låg just nu så det kan vara en idé att spana på tex Fitts & Co.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2