Västervik
Här kommer den nya tråden när den gamla börjar ta slut... gud vad tiden går... passar på att starta en innan den gamla tar slut är lättare att hitta då =)) Snacka på nu!!!!!
Här kommer den nya tråden när den gamla börjar ta slut... gud vad tiden går... passar på att starta en innan den gamla tar slut är lättare att hitta då =)) Snacka på nu!!!!!
Tack så mycket alla =) Jo han e så söt och han har massa hår ett riktigt litet troll är vad han är min lilla kille =) Nu ska vi ut på promenix igen.. är trött men så fint väder så man vill inte sitta inne och uggla heller.. sova kan jag göra sen :P
Musdoktor: Det låter inte alls roligt det där... Vad sa din bm då??
Jag har redan klagat lite på förlossningen eftersom dom lät mig ligga där inne med ctgn i över 1½timme och dom va bara inne en gång efter det gått 15min och jag hade ringt på dom för jag ville ha en spy påse och tala om för dom att när jag hade som starkast värkar så visade ctg helt fel då gick den ner till allt från 0-7 och när jag itne hade ont alls knappt va den uppe i 20 hel sjukt!!
Vist had dom mycket att göra och jag hörde akutlarmet osv men tycker någon borde ha kommit in och kollat till mig under den här tiden framför allt när man är förstföderska och inte vet alls hur det ska kännas..
Jag trodde ju att jag "överdrev" min smärta och tänkte att jag tror säkert att den är värre än vad den var.. men så va det ju inte för när dom väl kom in så sa jag ju att jag ska ha bedövning nu för jag klarar inte det här så skulle hon ju kolla för första gången hur öppen jag var och då va jag ju helt öppen så då va det bara att få in mig på en sal för att börja föda barn..
Jag kom in vid 4 och jag kom in till förlossningssalen vid kvart i 6 på morgonen och vid 7.58 var han här så det gick ju snabbt.. när jag väl hade personal runt mig så va dom helt underbara på alla sätt och vis... men just att så mycket hände och jag va dum nog och tänkte att jag inte ska störa gjorde ju inte saken bättre heller.. om jag någon gång ska göra om det här så ska jag ringa på klockan när jag har ont skita i alla andra och tänka på mig själv =)
Nä nu vet jag knappt vad jag skrive om för telefonen ringer hela tiden :P
Så nu lämnar jag datan och luren och ger mig ut på en promenad med min lilla son =)
Bm hade inte telefontid förrens på måndag! ÅH!
Fick med lilla med ctg 1½ timma när ja var där i måndags.
Sen höll dem mig kvar men informerade inget om vad de tyckte osv...
Fick vänta 2½ timma på att få två smörgåsar och kaffe!!
Visst att dem är super bra när dem väl är inne hos en, men känns ibland tyvärr att de inte tar det man säger på allvar..
jo det e illa faktiskt.. jag hade ju även värkar var tredje minut som varade i flera minuter oxå plus att mitt vatten hade gått så någon borde ju ha kollat till en lite mer.. jag vet ju att dom har haft fullt upp på förlossningen sen jag va där men det ska ju inte vara en ursäkt tycker man,,
Nej om dem nu harmkt att göra så får dem ju ringa en extra personal tycker jag..
Nej om dem nu har mkt att göra så får dem ju ringa en extra personal tycker jag..
Bakar: Oj vad fort det gik för dig ;) vad hann du med för bedövning då?
du hann ju inte med edan va?
Jag var på rutin-ul i går, allt såg jättefint ut,entligt måtten blev jag tillbaka flyttad en hel vecka, det jag tycker är konstigt är att då måste jag ha ägglossning precis efter min mens och blivit gravid, kan det verkligen stämma? nån som varit med om samma sak?
Trevlig helg!
väduren82 jag han ju inte få någon badövning mer än lustgas.. knappt det för min astma gjorde att jag hade svårt med för mycket lustgas... så fick ju mycket syrgas
skönt att rul såg bra ut =) Då är det bara att fortsätta längta fram tills bebis är här =)
Musdoktor hur går det för dig..???
Idag blir det att åka ut till mor o far och umgås med systrarna och syskonbarnen =)
Pappa ska även leka grillmästare så det kommer bli en hel mysig dag..
Ska även se hur hundarna reagerar på att jag har bebis nu.. tror att dom har tyckt det varit skönt att någon av oss inte har barn men nu e det slut på det :P
Vad ska ni andra hitta på då??
ni med barn ska väl säkert till brandstationen nu när det är öppethus idag =)
Ha en fortsatt bra helg med er =)
Ja, jag och min mamma ska ta med Amanda till brandstationen idag. Se om hur tycker det är kul.