• Aannna

Västervik

Här kommer den nya tråden när den gamla börjar ta slut... gud vad tiden går... passar på att starta en innan den gamla tar slut är lättare att hitta då =)) Snacka på nu!!!!!

• Svar på tråden Västervik
  • Majalaja
    Bakar: Ojojoj, nu är det spännande. När jag födde andra barnet och började må illa och spy (spydde okontrollerat hemma i vasken efter en värk), var Nils ute bara någon halvtimme senare...man mår ju gärna illa när man är ca 7-8 cm öppen har jag hört...eller när barnet passerar spinaetaggarna. Så jag hoppas hon slapp föda hemma!

Musdoktor: Ja, visst är det lustigt! Jag hann ju med nöd och näppe in andra gången trots att jag "borde" veta hur det ska kännas. Det var därför jag åkte in med så god marginal den här gången...ungefär när jag var i ditt stadium, tror jag! Har du haft väldigt snabba förlossningar tidigare så skulle jag nog råda dig att ändå åka in för en koll så du slipper föda hemma eller i bilen..för du har ju en bit att åka!
    Jag bloggar på majalaja.wordpress.com
  • MUSDOKTOR

Jo fast just nu känns de som om att jag klarar av dem eller hur man ska säga...
    Men nu kommer dem me mer kraft tycker jag..
    Vissa är längre vissa kommer bara 1-2 sekunder ..
    knepigt...
    Har ju iofs tryck neråt i stot sett hela tiden och sambon fråga i morse om ja sketet på mig då ja gick väldigt bredbent, vilket jag inte brukar göra...

• MUSDOKTOR

sitter på den omtalade värktimer och klooar lite.
    så här ser det ut just nu:
    Längd: 29 sek
    Längd : 44 sek (frekvens 8min, 47 sekunder)
    Längd: 46 sek (frekvens 5 min, 9 sek)
    Längd: 50 sek (frekvens 12 min, 39 sek)
    Längd: 20 sek (frekvens 2 min, 48 sek)

• väduren82

spännande ju...hoppas det går bra för er som ska föda!

• Majalaja
    Musdoktor: Åk in för en koll! Du vet väl att du kan ladda ner värktimer till mobilen? Jag stod och knapprade på den in i det sista, till och med när jag kom in till förlossningen...skönt att ha något att sysselsätta sig med!
    Jag bloggar på majalaja.wordpress.com
  • cid

Läste på FB att "Bakar" fått en liten son.
    Stort stort grattis till dig!

Musdoktor: Hoppas det går bra för dig också och att du gosar bebis du med!

• MUSDOKTOR

Har nu kommit hem från förlossningen. Vart där sen klockan 2 idag..
    Har öppnat mig 1 cm och tappen vart kort och mjuk tror jag dem prata om.
    De stoppade upp förvärkarna med bricanylsprutor...
    Fick tabletter med mig hem och rådet att vila (lättare sagt än gjort tyvärr) men som tur är är bägge ungarna på dagis hela dagar nu, så då har jag några timmar ledigt varje dag...
    Så nu får man gå här hemma och väääääääänta....
    Kan ju enligt läkaren ta ett bra tag innan det är dags på allvar..

Åh va roligt för BAKAR!!! STORT GRATTIS TILL HENNE!!!!!!!!!!!!

Nu ska jag krypa ner i sängen bredvid sonen och mysa med honom, stackarn trodde säkert jag övergett han..

• Bakar

hej på er... Fick mig en liten pojke idag kl 7.58 på 3240 och 48.5 lång =) åkte in vid 4 precis som jag hade sagt till alla mina vänner dagen innan... Så nu ligger vi här i sängen efter att ha lyckats amma han första gången så nu sussar han sött och jag ska följa hans exempel =) ha det bra nu alla där ute

• MUSDOKTOR

Fy fan idag är ja inte alls piggelin..
    Fryser som fan, mår illa och allmänt skum i kroppen...
    Urk..
    Fick med mig bricanyltabletter hem från förlossningen igår, och var tvungen att ta en i natt... Men njaa. tycker inte om dem så jätte mkt.. Hjärtklappning och skakar som om oja vore hur gammal som helst..
    Fy fan, nu vill jag att det startar på riktigt!

Va bara tvungen att gnälla av mig lite..
    Hur har ni andra det då?

Bakar: Skönt att ammningen har börjat komma igång... Vad ska lillplutten heta?

• Bakar

Det blir en liten Melvin =) Idag ska vi bada lite och hoppas sen på att få åka hem imorgon efter att vi har träffat doktorn... Jag sa från början att jag ville hem så fort amningen funkar och jag känner mig rätt nöjd med det så ska bli skönt att få komma hem och bo in sig lite =) Hoppas det blir bättre med värkarna och att det kommer en liten bebis snart =)

Svar på tråden Västervik