• Minna72

minnas xiii

Minnas XII
    Tråd nr 13! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html
    XIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44121291.html

• Svar på tråden minnas xiii
  • Essi73
    zynk skrev 2009-08-21 19:16:06 följande:
    Alvi retar gallfeber på M med sin tjat. Hon styr honom totalt. Men han får skylla sig själv också för han kan ju inte sätta en enda gräns... synd bara att han försöker skylla på mig att jag inte tar hand om A...
    Eftersom vi har lite av samma grej här, bara det att J inte IDS skylla ngt på mig, är att du kan trösta dig med att den som får det tuffast när hon entrar trotset är M. Promis you that.
    En hel dag ensam med LillTrotsMio och SkrikLuna har gått som smort med Mio har knappt testat några gränser. Annat var det igår när J var hemma; mon DIEU säger jag bara!
    Så luta du dig tillbaka kära Zynk och enjoy the ride sen
  • cirkel

Superkul att läsa om era dialoger med godingarna!

T har ju nattat E i evigheter nu (sedan slutet av grav) och idag läste jag för henne för jag lyckades natta S före E's nattning. ÅHHH vad go hon är vid nattningen! ♥ Jag blev alldeles nyförälskad i henne!
    Hon är så rolig och kommenterar sånger både vid datorn och när man sjunger och har lite olika graderingar på hur bra ngn är:

"Den är JÄTTEbra!!" (Sa hon om 3 gubbar från pepparkakeland idag)
    "Den är inte bra den. " (Säger hon när hon har tröttnat på en låt även om den var jättebra alldeles nyss)
    "Den är inte så bra"
    "Den är inte bra aaalls!"

• zynk
    Essi73 skrev 2009-08-21 19:54:02 följande:
    Eftersom vi har lite av samma grej här, bara det att J inte IDS skylla ngt på mig, är att du kan trösta dig med att den som får det tuffast när hon entrar trotset är M. Promis you that. En hel dag ensam med LillTrotsMio och SkrikLuna har gått som smort med Mio har knappt testat några gränser. Annat var det igår när J var hemma; mon DIEU säger jag bara! Så luta du dig tillbaka kära Zynk och enjoy the ride sen
    Sånt där vill jag höra mer av!!!! Tack! Alvi har varit på oerhört bra humör idag - men lite väl intensiv för en gravid kvinna som känner sig vara i vecka 45 (men bara i 31 IRL), för mycket sammandragningar för att orka springa .
    cirkel skrev 2009-08-22 20:58:01 följande:
    Hoho?!
    Hohoooooooo!

På begäran tittade jag in - men jag måste verkligen spara på krafterna o knoppa nu - sorry egot!

Hoppas få lite extra energi när jag går på havandeskapspenning{#lang_emotions_undecided}. Sen har jag fått för mig att jag var rättpigg och satt uppe sent när Alvi var några månader - kan det stämma? Visst hade vi party här då??? Ser fram emot en sån period igen!
  • Essi73

Zynk, ha ha ha.. JA du var ju för bövelen den som sände mig i säng typ varje natt Och på den tiden körde Mio med sin Midnightvälling och jag la mig INTE innan dess!

Så vila du och återkom med krafter öfr Gud vet att jag behöver ngn som skickar mig i säng i vettig tid nu för tiden !
  • zynk

Essi Kör Luna med midnightvälling? Eller är du bara helt enkelt kvällspigg? Det var ju typ 2år sen sist jag minns att jag kände så. Snart ska jag börja skicka dig i säng .
    Men vad ser jag - har ni övergett Sthlm? Vart bor ni nu? Behöver ju inte outa det här om du inte vill. Hur ska vi nu ses?

Träffas ni förresten här i tråden?

Cirkel Visst har man STORA känslor för de smao! Extra mycket nu på nåt sätt fast samtidigt extra mycket irritation - kanske hänger ihop? Jag kan bara stå och studera Alvi i smyg och njuta.Helst på dgais innan hon sett mig - så kul att se hur hon beter sig med andra.

Kaffe i massor nu. Men HURRA jag fick sovmorgon till 08,20!

• Essi73

Zynk oh nej nej nej, Luna midnightar inte! Jag entrade inte ens det träsket den här gången (så NÅT lärde jag mig tydligen sen sist *s*) Att jag sitter uppe så länge är av ren och skär dumhet helt enkelt. Du vet; vaaarje morgon samma tanke - IKVÄLL skall jag lägga mig tidigt...

Ännu har vi inte lämnat länet, vi lämnar neråt Göteborg om 1.5 månad. Vi får tillgång där nere 1okt och ger tillgång här till nästa ägare 1nov. Vi hinner ses innan dess om vi får till tiden Och ses vi inte live så ses vi ju här.
  • cirkel

Hej zynk! Jobbigt med alla sammandragningarna...
    Ja, mycket irritation finns det också när det gäller Emma... De vet precis hur de ska få oss att bli irriterade, de där små.

Kolla här: www.familjeliv.se/Forum-4-252/m46606204.html
    Konstigt att så många som blir gravida på första försöket röker eller har män som röker?! (Jag läste bara sista sidan) Eller är det så vanligt att folk röker?

Nu ska jag hoppa in i duschen, barnen är ute med T.

• maja under eken

Hej!!

Så d e häre ni håller hus!! Har alla meddelats lr ska jag hjälpa till o sprida mer, har inte varit inne sen Minna bad mig göra d i fredags.

Fick Emmy i namntips av Minna. D e himla fint! "Dessvärre" heter Elvira d i andranamn efter min mormor, så d känns upptaget.

Jag entrade v 36 i lördags! Herregud va fort d går!!!

Helt underbart o läsa om era diskussioner m era barn, samma finns såklart här. Imorse var d en dötrött tjej som vaknade lite tidigare än vad hon nog önskat. D var ömsom: Nej, sova mer. Nej, sova här. Inte sova här, gå ner! Nej, sova mera. Inte här. Nej, vill inte sova mammas säng! Vill inte sova, gå ner! Nej, Mamma inte klä på sig, Mamma gå naken! Osv osv tills vi låg i soffan m den varma vällingen strömmande ner i magen o gav lite energi o harmoni. O jag gick inte ner naken utan en randig flanellpyjamas godtogs...

Jag kommer Essi! Skulle va döskönt o komma bort nån vecka o bara ha sig själv o ta hand om. Skulle få massa energi o måla hela huset åt er! Fast d behövs ju inte iofs.. Förresten fick jag bara ett mail m husbilder, skulle gääärna vilja se fler, om jag får

Denna vecka e Skalman borta ända t Fredag, jag e INTE van o gillar d inget vidare! Först e han i Gävla o monterar m en kompis som har egen firma (hoppsan vad jag gillar d mkt... Undermedveten felsägning vad d nu heter, ni språkfolk kan ju. Gävle, menade jag såklart..) Sen på tors e han på kickoff m den stora radiokanalen han börjar jobba på på måndag. Sen tbax t Gävle på fredag igen o SEN kommer han hem. Trist!

Namn igen.. Ellen har jag lämnat, vi heter tyvärr ett alldeles för likt efternamn, blir för mkt ellellellell.

Kram så länge!

Elvira - Livets Solstråle!
  • Pess

maja under eken skrev 2009-08-24 07:55:15 följande:

Jag entrade v 36 i lördags! Herregud va fort d går!!!
    Ja, gud.....Själv gick jag in i vecka 20 idag. Inte klokt. Fast jag känner mig fortfarande mest ogravid...Tur man känner buffar varje dag..
Svar på tråden minnas xiii