Babybalo skrev 2009-10-15 14:57:01 följande:
Det låter PRECIS som mina besvär! För mig började det den 6 juli och har sedan varit konstant. Vissa dagar bättre vissa sämre men aldrig bra... Tryckkänslan tycker jag är det jobbigaste! Det känns ju verkligen som om någonting växer eller pressar sig utåt... Det är ofattbart att inget konstigt syntes på datortomografin som jag gjorde förra fredagen! Skönt att du skall få göra både kolo- och gastroskopi... Jga tror att det är nästa steg för mig nu också. Man vill ju bara veta vad det är! Oroar mig också något fruktansvärt men nu efter att dt:n var normal så känns det lite bättre iaf!Kram!
Vad skönt att allt såg normalt ut på datortomografin! Men visst är det konstigt ändå att man kan ha den där tryckkänslan och ändå så syns inget. Innan jag gjorde ultraljudet så var jag övertygad om att min lever skulle vara förstorad eller innehålla cystor eller liknande. Ibland är det inte så bra att surfa runt på nätet och ställa egna diagnoser

Så det var verkligen skönt att den var helt normal. Även mina levervärden var jättebra, jag hade heller inga mikroskopiska blödningar i tarmen (lämnade avföringsprov) och snabbsänkan var bra så ingen infektion heller.
Nu är väl läkaren lite inne på om det kan vara magsår även om mina symptom inte är så typiska för just det. Men symptom för magsår kan ju vara väldigt olika också.
Hon sa att jag skulle göra en gastroskopi så när jag häromdagen fick brev oma tt jag skulle göra koloskopi så blev jag ju smått chockerad eftersom det inte var vad hon hade sagt. Så jag ringde sjukhuset och frågade varför jag skulle göra en koloskopi (det känns inte som det är tarmen som är problemet). Men då sa sköterskan att det var deras läkare där som bedömt att jag skulle göra koloskopi utifrån mina symptom, min läkare hade inte skrivit vilken slags undersökning jag skulle göra (?!).
Samtalet resulterade iallafall i att jag nu ska göra båda undersökningarna. Känner smått panik inför det faktiskt, men det är väl bara att bita ihop och ta så mycket smärtlindring/avslappnande man kan få. :-S
Sköterskan sa att tarmen kan ge väldigt oklara symptom och behöver inte ge några avföringsproblem eller magknip t ex. Det kan stråla ut i skuldran och även kännas som hjärtbesvär (om det sitter på vänstra sidan). Dessutom poängterade hon att det är bra att nån gång i livet är bra att titta i tarmen! Yeah....
Kram tillbaks!