Monterosso skrev 2009-11-11 14:26:31 följande:
Hejsan,Skönt att dom kollar upp ordentligt. Tack för ditt svar på mitt tidigare inlägg. Jag ska också lämna avföringsprov och har för mig att dom skulle kolla efter tarmparasiter hos mig också. Flyttade hem från Österrike i somras men i övrigt har jag inte varit utomlands i år. Vet du vad som skulle kollas i dina blodprover? Jag lämnade blodprover i förra veckan men vet bara att dom bl.a. skulle kolla laktosöverkänslighet. Glömde fråga vad mer som skulle kollas, känns lite dumt att jag inte tänkte på det men får väl fråga vid återbesöket istället.Är lite nervös för coloskopiundersökningen men det var skönt att höra att det gick bra för dig. Är även lite nervös inför laxeringen innan, inte det att behöva springa på toaletten men att jag inte ska få i mig tillräckligt med vätska. 5 liter låter så himla mycket men jag får göra så gott jag kan. Sjuksköterskan sa nåt om att dricka buljong för att få i sig salter. Drack du det och hittade du i så fall någon buljong som kändes ok att dricka?Jag ska göra en ny gastroskopi vid samma tillfälle som coloskopin så det blir en intensiv dag. Gastroskopi är ju inte så kul att göra men med lugnande medicin och medicin som dämpar kräkreflexerna så går det riktigt bra. Dom brukar gå ganska snabbt också.Kram
Hej!
De skulle kolla B12, järn, kalcium, röda & vita blodkroppar, glutenintolerans, flera olika levervärden (5-6 st), bukspottskörteln, ämnesomsättning (2 hormoner), sen minns jag inte mer....
Jag tror inte det blir nåt problem med mängden vätska när du ska laxera. För man är så hungrig så man vill dricka mycket eftersom det tar bort hungerskänslorna ett tag. 5 liter är ju också under en hel vaken dag, från morgon till kväll. Jag drack vanlig grönsaksbuljong (sån där tärning), det var riktigt gott och värmande för man blir frusen. Sen drack jag sportdryck (pulver som man blandar med vatten), läsk och äppeljuice. Kaffe och the utan mjölk också. Druvsockertabletter fick jag också äta och isglass. Se till att få i dig energi, så drick ingen lightläsk/saft utan äkta vara.
Lycka till, det kommer gå bra! kram!