Anonym (Lotta) skrev 2009-10-19 20:57:55 följande:
[citat]
Jag blir alldeles superlycklig när jag läser den här tråden! (Ursäkta...:) Inte lycklig för att så många har ont så klart, men för att jag också har likadana smärtor! Jag har gått och oroat mig i ett halvår att jag har levertumör, men nu känner jag faktiskt en lättnad att det kanske inte är något farligt.Jag har opererat bort gallblåsan för snart tre år sedan. Mina smärtor jag har nu påminner om mina gallbesvär, fast lindrigare. Jag har aldrig egentligen haft gallbesvär utan det kom hastigt på efter en graviditet. Jag hade ont i en månad, konstant, under skulderblad och höger revbensbåge. Det blev en akut operation eftersom jag fick inflammerad gallblåsa och höga levervärden, feber och gul... :)Efter det har jag mått bra, men nu det senaste halvåret har jag mer eller mindre konstant haft ont på samma ställe, under revbensbågen och skuldran. Det gör inte direkt jätteont, det hindrar mig inte i vardagen, men det känns hela tiden. Precis som att det är något där inne, fast man inte känner något när man stryker över huden. Det gör inte heller mer ont när man trycker.Uppenbarligen är det inte gallblåsan som spökar för mig då jag inte har den kvar, möjligt att det är gallgångarna kanske? Och den här IBS teorin som framförs låter faktiskt som att det också skulle kunna stämma in på mig. Mycket jag intressant tråd det här måste jag säga..... :)
Hej! Det är jag som är TS, men valde att vara anonym i början... Åh, vad tråkigt att du har liknande smärtor!
Mina smärtor gör inte heller jätteont eller hindrar mig i vardagen men de finns där hela tiden, ibland mer och ibland mindre. För mig har det pågått i 4 månader och mår superdåligt och är så orolig! Jag gjorde som du kanske läste en dt för en och en halv vecka sedan som var helt normal!
Otroligt med tanke på hur det känns för mig. Trodde att levern var förstorad till dubbel storlek minst!
Välkommen till tråden!