Stellaviol skrev 2009-10-07 20:49:07 följande:
Hej hej!!!Idag har jag pratat med min läkare! som tog mig på fullast allvar, han förstod verkligen att jag var besviken på den kirurg som jag besökte i måndags. Han har bokat in en tid till mig nästa vecka och sa även att han funderade på att vi skulle göra en datortomografi på hela buken. Så det kan ju bli spännande! Järn och Hb är samma, finns skillnad på kapillärt och venöst blod (fingret eller armen) jag tror att det var det venösa (armen) som gav förhöjt värde. Tänkte be honom att ta om det!!!Det känns som det är lätt att säga IBS, då man inte helt säkert kan säga att det är det. Ganska flummig diagnos. Så fall tycker jag verkligen att dom ska utreda om det är IBS!!!Jag hoppas att inte att du är allt för nervös inför fredagen!!! Och jag hoppas inte att jag behöver vänta så länge.....evigt väntande. fick vänta 3 månader för att prata med en kirurg!!!Kram på dig!!!!!!!!!Så glad att jag hittade dig!!!
Hej igen och tack detsamma!
Vad skönt att läkaren tog dig på allvar och att du kanske skall få göra en dt. Det känns ju liksom lika bra att få det gjort. Då får man ju svart på vitt känns det som... Min största fasa är att jag går omkring med en apelsinstor tumör under revbensbågen, och det klart att skulle det vara så så lär det ju synas på datortomografin.
Man blir ju galen av allt väntande! Från det att läkaren skrev remiss till dt så har det tagit 4 veckor för mig. Jag antar att det i sammanhanget är en OK väntetid, men det är ändå såå jobbigt! Jag är ju orolig och har ont hela tiden så jag kan aldrig slappna av.
Håller med om att IBS känns lite som en flumdiagnos, något som läkarna drar till med när de inte vet vad symtomen beror på.. Jaja, hoppas iaf att vi snart får klarhet i vad våra smärtor beror på och att det är något helt ofarligt!
Vi hörs igen! Kram!