-
-
Svar på tråden Idol-2009
-
Ja, det är lite dumt. Fast jag skulle inte rösta på Pjotr ändå. Han är inte någon favorit hos mig.Pyff skrev 2009-09-24 17:18:38 följande:Jag är lite irriterad på tv4 faktiskt............vissa personer får jättemycket TV-tid medans andra inte syns alls Blir ju orättvist i sista omgången när folket ska rösta ju. Folk lär ju vara mer benägna att rösta på tex Pjotr som fått massa tid i rutan än på Patrik tex som inte synts överhuvudtaget under uttagningarna! -
mm.. det kan bli lite orättvist, det är ju så svårt också att gissa på varför de inte visar lika mycket av alla, förutom det faktum att en del är helt enkelt mer intressantaPyff skrev 2009-09-24 17:18:38 följande:Jag är lite irriterad på tv4 faktiskt............vissa personer får jättemycket TV-tid medans andra inte syns alls Blir ju orättvist i sista omgången när folket ska rösta ju. Folk lär ju vara mer benägna att rösta på tex Pjotr som fått massa tid i rutan än på Patrik tex som inte synts överhuvudtaget under uttagningarna!
man tror ju att de som de visar mer av kommer att gå vidare, men det har vi ju blivit lurade av hittills. Det har ju varit många intervjuer med personer under uttagningarna som sedan inte håller måttet. Nu tror man ju lite automatiskt att Piotr kommer att gå vidare denna vecka till semifinalerna. Men det hade varit lite roligt om de visade mer av Patrik eftersom han är den enda "äldre" som är kvar.
Själv är jag inte så imponerad av Piotr, tycker det är lite konstigt att juryn inte har kommenterat hans dåliga engelska uttal också, när de gör det med så många andra. -
Jag är rädd för att man på detta viset kan räkna ut vilka som kommer att gå vidare... Var det någon av dem som åkte ut igår som ni kände igen?? (förutom Nils då??) Jag kände inte igen en själ, alla de som de visat mer av har gått vidare just för att man ska få en känsla för dem. De har säkert filmat de andra mycket också, men de visar inte det eftersom de ändå åkt/kommer att åka ut...Pyff skrev 2009-09-24 17:18:38 följande:Jag är lite irriterad på tv4 faktiskt............vissa personer får jättemycket TV-tid medans andra inte syns alls Blir ju orättvist i sista omgången när folket ska rösta ju. Folk lär ju vara mer benägna att rösta på tex Pjotr som fått massa tid i rutan än på Patrik tex som inte synts överhuvudtaget under uttagningarna! -
Jo, det var flera stycken som jag kände igen. Fredrik han som hade sin farmor med sig som coach under uttagningarna, Karolina, tjejen som hade röd träningsjacka i uttagningarna, som lät lite som Laleh och Garvin, den äldre övervintrande hårdrockaren, men det var väl ingen större förlust direktvackrastarflow skrev 2009-09-24 19:13:51 följande:Jag är rädd för att man på detta viset kan räkna ut vilka som kommer att gå vidare... Var det någon av dem som åkte ut igår som ni kände igen?? (förutom Nils då??) Jag kände inte igen en själ, alla de som de visat mer av har gått vidare just för att man ska få en känsla för dem. De har säkert filmat de andra mycket också, men de visar inte det eftersom de ändå åkt/kommer att åka ut...
och redan i måndags försvann ju Alexander Eriksson, killen med gitarr som spelade en egen låt i Gävle, juryn var ju då så imponerad av hans vibrato.
-
Som jag påpekat tidigare; jag förstår inte alls grejen med Piotr.
Patrik, däremot, är en mycket bra sångare.
Han var finalist i Fame Factory 2006 (bl.a. Linda Bengtzing var med samma år) när Sanna Oxenryd vann. -
Vad tror ni gott folk? Blir Jon utröstad av juryn eller vill bara tv4 vinkla det så?
-
Jag tror tv 4 vinklar det faktiskt. Tror han klarar upp att hoppa på bandet och börjar sjunga och sjunger braGardinstång skrev 2009-09-24 19:23:59 följande:Vad tror ni gott folk? Blir Jon utröstad av juryn eller vill bara tv4 vinkla det så?
-
Jo, men förutom "hårdrockaren" har de inte pratat med någon av de du skrev om de senaste avsnitten. De visade deras auditions, men inte så himla mycket mer, förutom ett par glimtar när de tränade och uppträdde med sina "band".Atamon skrev 2009-09-24 19:22:52 följande:Jo, det var flera stycken som jag kände igen. Fredrik han som hade sin farmor med sig som coach under uttagningarna, Karolina, tjejen som hade röd träningsjacka i uttagningarna, som lät lite som Laleh och Garvin, den äldre övervintrande hårdrockaren, men det var väl ingen större förlust direkt och redan i måndags försvann ju Alexander Eriksson, killen med gitarr som spelade en egen låt i Gävle, juryn var ju då så imponerad av hans vibrato. -
Det är sant, de kanske visade lite under uttagningarna jag minns inte det riktigt, men helt klart så är det mycket vinklat under den här veckan.vackrastarflow skrev 2009-09-24 19:31:40 följande:Jo, men förutom "hårdrockaren" har de inte pratat med någon av de du skrev om de senaste avsnitten. De visade deras auditions, men inte så himla mycket mer, förutom ett par glimtar när de tränade och uppträdde med sina "band".
Det är väl lite därför som man inte riktigt vet vad man ska tro om Jon om han blir kvar eller inte. Känns för mig som om det läggs för mycket TV tid bara för att en nervös kille ska få sympati från oss, själv så vete sjutton om han är på rätt plats eftersom han inte riktigt kan hålla koll på nerverna, känns som han vill glida omkring lite. Jaja... snart får vi se
-
Nu ska jag göra lite popcorn, sen väntar IDOL