-
-
Svar på tråden Idol-2009
-
Jag har verkligen tänkt på hur omröstningsprogram funkar och det verkar som att rösterna hamnar på den som skapar mest känslor. Ett exempel är Let's dance då Magnus Samuelsson vann. Han var inte bäst (tycker jag) men han levererade ändå mest underhållning. På samma sätt tror jag att många duktiga deltagare i årets Idol kommer att få åka hem bara för att Camilla levererar underhållning. -Tyvärr!
-
Undrar om reaktionerna varit lika starka om juryn hade höjt upp Camilla till skyarna och rosat henne och sagt att dom älskar hennes röst och energi och att det äntligen kommit lite schlager till Idol???
Vi människor är ju som bekant ganska lätta att påverka och vi lyssnar gärna till "experter" i stället för att lyssna på oss själva och våga lita på vårat eget omdöme.
Tror att många gillat Camilla om juryn också gjort det
-
Jag blev riktigt sugen på utgång nu......ImLost skrev 2009-10-02 22:02:48 följande: -
Har aldrig frågat henne vad han jobbar med. Men ska göra det av nyfikenhet på måndag när vi träffas igen (vi jobbar även ihop) Har faktiskt ingen aning om vad någon av hennes barns kompisar jobbar med när jag tänker efter... hehe. Känner bara till vad hennes egna barn pysslar med.Trailer T skrev 2009-10-02 22:00:31 följande:L jung skrev 2009-10-02 21:59:57 följande: Har för mig att han är musiklärareJag tycker att han har en förmåga att låta som en sån här maskin som man förvränger rösten med, som var så populär för nåt tiotal år sen... ett plaströr som dom satte i munnen när dom sjöng och den gick till nån typ av förstärkare. Häftigt är det i alla fall !!Thaleya skrev 2009-10-02 22:02:41 följande:L jung skrev 2009-10-02 21:57:47 följande: Förresten jag älskar hans vailande, det är det som gör honom, och gör hans röst speciell. Finns inte många som kan göra så. Otroligt bra sista framträdande gjorde han. -
Ska vi diskutera Magnus Samuelssons medverkan i Lets Dance så var ju han en värdig vinnare. Han var helt enkelt bäst med tanke på hans kroppshydda.....
Camilla är ju duktig sångerska, det är ju hennes attityd och låtval folk inte tål. Nej, som sagt, tror hon kommer bli bättre i fredagsfinalerna då valet inte är fritt och man inte kan göra schlager av varje låt.
vaniljsemlan36 skrev 2009-10-02 22:06:52 följande:Jag har verkligen tänkt på hur omröstningsprogram funkar och det verkar som att rösterna hamnar på den som skapar mest känslor. Ett exempel är Let's dance då Magnus Samuelsson vann. Han var inte bäst (tycker jag) men han levererade ändå mest underhållning. På samma sätt tror jag att många duktiga deltagare i årets Idol kommer att få åka hem bara för att Camilla levererar underhållning. -Tyvärr! -
Jag vill självklart inte påstå att Magnus Samuelsson var kass -absolut inte. Men jag vet inte om jag tycker att han var bäst på att dansa. Men han var helt klart bäst på att underhålla!
-
L jung skrev 2009-10-02 22:08:50 följande:
Jag tycker att han har en förmåga att låta som en sån här maskin som man förvränger rösten med, som var så populär för nåt tiotal år sen... ett plaströr som dom satte i munnen när dom sjöng och den gick till nån typ av förstärkare. Häftigt är det i alla fall !!♥♥(¯`''?.¸♥(¯`''?.¸♥♥Är det han
; This is me ♥♥¸ .?''´¯)♥¸.?''´¯)♥♥
www.jensp.se/ -
Cam Tyler? hmm.ImLost skrev 2009-10-02 22:02:48 följande: -
vaniljsemlan36 skrev 2009-10-02 22:10:41 följande:Jag vill självklart inte påstå att Magnus Samuelsson var kass -absolut inte. Men jag vet inte om jag tycker att han var bäst på att dansa. Men han var helt klart bäst på att underhålla! -
hahah jaaa det låter som en porrskådis ;)vackrastarflow skrev 2009-10-02 22:12:05 följande:Cam Tyler? hmm.