• Efi

Vart ska man bo i Stockholm???!!

Jag bor i en förort i stockholm vilken jag inte tycker är den bästa med tanke på att man har barn. Det är nämligen rätt så hög kriminalitet här och det busas på kvällar och nätter. Jag är inte från staden och undrar nu var ni tycker är det idealiska stället att bo på i Stockholm? Jag vill ha lugn och ro (låg kriminalitet!) med bra skolor och förskolor, men samtidigt vill jag ju inte bo ute på landet, gärna nära till ngt centrum eller stormarknad. Finns det några trevliga ställen?????

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Vart ska man bo i Stockholm???!!
  • Vill Bli Tre

min bästis har bott i sollentuna hela sittliv. och ja har spenderat halva mitt där! och nää... jag känner bara nej!! in för sollentuna! trots gubben jobbar där! har vart tonåring där!! och känner bara NEJ in för att mina barn ska gå på gymnasiet där!

• Saga å Filippa

Kriminaltiteten är högre i Upplands Väsby än som t ex i Åkersberga, n ä s t an dubbelt så hög!

• Saga å Filippa

Alltså det är fakta som har publicerats i Aftonbladet som jag baserar det på. Framför allt våldet var högre än själva kriminaliteten så som stöld osv.

• Vill Bli Tre

saga: är aftonbladet den mest pålitliga källan du kom på??

• Mårbackapelargonen

Hej! Återigen: Tullinge! Kanonbra dagisar, nära till både natur och stad. Relativt bra boendepriser, kopplat till ett expansivt område där det förväntas bli mycket nya jobb.

• smarties

Efter fyra år i Väsby, jag har inte sett något kriminellt, eller blivit utsatt för något..?
    Mysko..

• Monstermoster

Mårbacka...
    Jasg håller med Tullinge är bra, flyttade dit för två månader sedan och trivs jättebra. Flyttade från Kallhäll vilket också är ett trevligt ställe kanske tom ännu bättre än Tullinge. Pendeltåg är mycket trevligare än tunnelbana.

• slainte

Upplands Väsby är ganska lugnt, men det beror förståss på var i Väsby man bor. Centralgatan är lite stökig, Hasselgatan och Holmvägen också. Carlslund och Prästgårdsmarken är ganska lugna områden. Men jag kan bara svara för de områden som Väsbyhem AB har, eftersom det är för dem jag arbetar.

• bisou

Jag bor i söderförort och stortrivs jag! Massor med grönområden o promenadvägar. (Och lugnt) Om man ska prata T-banelinjer så tycker jag att hela vägen från stan till bandhagen, hökarängen samt kärrtorp är riktigt schysst. Sen tycker jag det bara är trista och otrivsamma förorter! När det gäller västerort så tycker jag det är trevliga områden tom blackeberg, där tar det slut för min del...

Svar på tråden Vart ska man bo i Stockholm???!!