MINI25,
jag har inte "hoppat på dig". Tycker jag själv i alla fall. Jag är uppriktigt ledsen om du tog illa vid dig för det var inte min mening. Att debattera och ha olika åsikter och argumentera för sin sak innebär inte för mig detsamma som påhopp.
Min poäng var i alla fall att när du säger att det är mer brottslighet i Sollentuna än i Stocksund så är det ungefär lika rättvisande som att säga att det är mer brottslighet i Stockholm än i Askim (eller nåt liknande). Det går liksom inte att dra nån slutsats av det. Ett stort område mot ett litet. I Sollentuna finns åtminstone 10 höstadieskolor. Att det då finns en eller flera med vissa problem förvånar mig inte, men det betyder ju inte heller att ALLA skolor där är dåliga. Jag tror säkert att du har erfarenheter av Sollentuna, men det hade varit tydligare om du skrivit om vilket område i S-tuna du menar. Precis som att du preciserar ett särskilt område i Nacka (Saltsjöbaden).
Dessutom är brottsligheten högre i Sigtuna än i Sollentuna per capita. Rent statistikst alltså.
Nog om det, jag ska inte argumentera med dig mer, jag har kanske feltolkat dina inlägg och ber om ursäkt för det.
Till TS:
personligen är jag väldigt förtjust i södra sidan om stan. Både om ni är ute efter villa eller lägenhet så är Enskede jättetrevligt! Östra sidan vätter ju mot Nackareservatet vilket gör mycket natur att knata runt i. Sen är det ju jättenära stan. Att köpa hus är är ganska dyrt, men det finns en hel del lägenheter också.
Huddinge tycker jag också är en kommun med oförtjänt "dåligt" rykte. Stor kommun, kan inget alls om tex Trångsund, men Stuvsta är mysigt och trevligt. Inget vidare centrum där men då har ju rätt nära till Huddinge C och Kungens kurva samt stan.
Hammarbyhöjden gillar jag också! Och Årsta, där ju kommunikationerna är bättre nu med tvärbana och ny bro.