• Efi

Vart ska man bo i Stockholm???!!

Jag bor i en förort i stockholm vilken jag inte tycker är den bästa med tanke på att man har barn. Det är nämligen rätt så hög kriminalitet här och det busas på kvällar och nätter. Jag är inte från staden och undrar nu var ni tycker är det idealiska stället att bo på i Stockholm? Jag vill ha lugn och ro (låg kriminalitet!) med bra skolor och förskolor, men samtidigt vill jag ju inte bo ute på landet, gärna nära till ngt centrum eller stormarknad. Finns det några trevliga ställen?????

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Vart ska man bo i Stockholm???!!
  • Bisquit

Haninge!
    The place too be!! *fniss*
    Eller utåt oåt det hållet.
    Typ sorunda, ösmo osv.
    Nynäs är lite väl långt men väldigt mysigt..

Mvh G

• Pius

Tullinge har jag kört igenom några gånger, nya tullinge stad eller vad de kallar det ser mysigt ut, men finns det nån kommunikation? (erkänner, har aldrig åkt kommunalt åt det hållet, men det är ju svårt att hitta till och med från E4 (ingen skyltning))

• Bödvodankas mamma

Nämen, var inte frågan "Var skall man bo i Stockholm?" och så kommer ni dragandes med en massa andra kommuner... Är inte det som att fråga "Var skall man bo i Västerås?" och få svaret "Eskilstuna är fint"?

Och skall man bo i Stockholm skall man SJÄLVKLART bo i Högalid, gärna öster om Långholmsgatan och norr om Hornsgatan. Nära vatten och parker. Nära till bra restauranger. Bra dagis och skolor. Bara slänga handduken över axeln och gå ner och bada på Långholmen. Har aldrig trivts så bra någonstans!

Har tidigare bott:
    i Åkersberga, 7 år som barn.
    På Lappis (norra djurgården) som nybliven doktorand.
    På Tjärhovsgatan på Söder.
    Och i Högalid, väster om Långholmsgatan
    Och så 10 PLÅGSAMMA år i Vänersborg (mellan 9 år och 19 år) och 4 underbara år i Uppsala som student.

• Andrés mamma

Det är absolut ingen dum fråga - hade själv ingen aning om stället tidigare, innan vi byggde hus och hittade denna tomt.

Glömsta ligger efter vägen som går mellan Huddinge och Vårby/Södertälje kan man säga, vi var lite skeptiska när vi var och tittade på tomten pga närheten till Flemmingsberg och Vårby, men vi blev glatt överraskade - det är precis som att bo på landet!!

• Miss Niles

Älskar mitt Vallentuna

Men smaken är som baken, de beror ju helt på vad man är ute efter

• Erika

Södermalm!!!!

längtar man till hus föreslår jag Bromma!!!

• Pius

tjing tjong, jag skulle aldrig bo i stan med småbarn , har så många kompisar som frenetiskt försöker hitta på saker att förströ sina telningar med för att slippa sitta instängda i sin trea... när vi bara tumlar ut på gräsmattan. men som sagt smaken och baken... ha ha

orkar man skaka mjölktåg till stockholm östra när man ska in till stan så tycker jag också att vallentuna är TOPPEN. Like it hårt!

• fröken april

Vi bor på Lidingö och tycker det är toppen, men det är ju ganska dyrt här nu!!! Men det finns fina radhus i rudboda som är superbarnvänligt, desstuom bara 10 min till stan!!

• Saga å Filippa

Smarties:

Jag har 2 kompisar som har blivit så brutalt misshandlade i Väsby, att det t o m så pass illa, att det hamnade på Efterlyst... Mamma har ett jobb som gör att man får höra en hel del...är som sagt var född och uppvuxen där, därav har ju hunnit se mycket. Industristad...by. Dock bra centrum numera.

Svar på tråden Vart ska man bo i Stockholm???!!