Inlägg från: Mammiztill2 |Visa alla inlägg
  • Mammiztill2

Syskonlängtan 4

tack för att du öppnade tråden

hoppas de andra vart med oss innan hittar hit med.
    Har vart & shoppat lite vind/vatten set, och skor så att jag är utrustad rätt i klädväg inför allmänlydnads kursen med hunden på tisdag.

Cellisen, grattis till Ägglossning, jag hoppas så för er att ni får ert +, men vet , förstår dina tankar och hopplösheten som känns. Men jag vill hoppas och önska endå. Kram

Höstflickan; vad har ni för hundar?! Var de er egna häst, eller fick hon låna en häst?! ang att sätta in 2, så är det inte så jätte vanligt man gör detta väl?! *tänkte bara en tanke om vi skulle göra ett ivf.

• Mammiztill2

Ang Folsyran, så upplyste de på Apoteket mig om att de kosttillskotten tex "mitt val kvinna" är mindre
    Höst flickan skrev 2009-08-31 08:11:56 följande:

GodmorgonCillisen, fy vad jobbigt det låter *stackare*mammzi81, det är 2 flatcoated reterivers vi har, hästen var inte vår,men vi kan få låna den lite då¨och då.Detta med att sätta in 2 är itne vanligt..men inte heller ovanligt, vet flera som fått det erbjudande efter några minus el mf.Vi fick det för 6 månader sedan, men behövde fundera lite, men nu är vi redo för det.Kör dunderkurer med vitaminer nu oxå, har perioder då jag inte alls tror på det ..utan bara äter som vanligt(någorlunda bra) och rör på mig, men nu är jag inne i en vitaminperiod och har börjat knapra Larginin som ska vara bra för mycket och funderar även på Membrasin och tar även women essiensiella fettsyoror och mivivital..ska bombardera mannen oxå och även höra med kliniken om det kan vara negativt att äta detta.Mensen är så gott som slut..oroande kort.kram på er alla
    Ok tack för infon!

(har du hört med dr ang alla de olika hälsokost tabletterna du tar?! I boken "Förbättra din fertilitet" så rekomenderar man inte ta olika hälsokost då man inte ha bevisat brist.. Men de kan ju ha ändrats så mkt sen boken gavs ut.

sen ang folsyra tabletterna, så finns där en ask med bara folsyra, men kollar man halten i den och i tec "ACO Kvinna" så skulle de visst vara mer folsyra halt än i själva folsyra tabletterna som de säljer.. Tyckte de lät märkvärdigt men Apotekts personalen kollade.. Så ta en titt på burkarna omdu köper de via apoteket

Fick utskrivet Folacin 5mg som jag skulle ta 6 tabletter varannan dag i 3 omgångar, annars har jag inte fått utskrivet folsyra..
    Nu är det inget jag bryr mig om att äta så extra.
  • Mammiztill2

Höst flickan skrev 2009-08-31 12:53:54 följande:

hej igen.Trollmor, känner du tillokmed vilken sida du ägglossar på?*imponerad i så fall* Pluggar du?till vad?Bra med extra jobb jobbigt att dottern var ledsen! Mammzi81, har skrivit ett långt mail till min docktor angående dessa hälsokost prepparat.Har inte ätit något innan då jag igentlligen inte tror på det..men nu famlar jag i luften efter all tänkbar hjälp, o blir påverkad av andra som fått bättre resultat av diverse produkter..men vi får se vad hon svarar.Finns ju specigell vitamin till oss kvinnor som vill bli gravida på apoteket, den har jag ätit i över ett år nu, den är med extra folsyra.Nu har jag dock börjat med mivivital och då tar jag nog en paus med den ena, så det inte blir förmycket vitaminer av dom som itne är vattenlösliga.Har du läst den boken? är den bra?6 flacin tabletter varannan dag...min husläkare rekomenderade mig en halv tablett varannan dag....vad olika det är..Kram
    jag fick ta den dosen isamband med cellgifts behandlingen i december. glömde skriva de.

Beklagar upptiningen inte klarade sig
  • Mammiztill2
    Prisssan skrev 2009-08-31 23:12:47 följande:
    *Kramar tråden*Vi ska vara glada("") att vi har varann, då vi alla är rätt nedstämda. Vad är bättre än att klaga och spy galla här?*Pussar på*
    Det skulle få vara så skönt att man någonstans fick vara sitt rätta "jag" de dagar i livet allt känns pissigt..

och i det tunga är det mest behovet av stöd och någon lyssnar..
    Tyävrr har jag inte så mycket positivt att komma med, och jag bara tar plats och spyr galla här.. jag är bara så ledsen så orolig, och så arg på dessa j*vla sjukhus som bollat runt mitt ärende från röntgen u-sökningen.

Vill ju ha lite mer kött på benen innan jag ska till gyn den 7.e om de ens är lönt att prata och fixa papper till en ivf. Då min man vägrar betala någon ivf för ens vi vet om det är någon tumör, cancer eller behöver opereras eller om allt skulle vara bra, varför dem då skickar runt mig..

Vilket datum är din operation uppsatt till?! kram
  • Mammiztill2

Jeskan,
    jag vet faktiskt inte vad jag ska skriva, inget som tröstar,
    Jag kan bara säga att jag är uppritkigt ledsen för ER skull.
    Jag finns här, på min blogg, min inbox Om det skulle finnas något du ville prata av dig om. Det vart rart & mycket fint gjort utav din sambo

• Mammiztill2

Jeskan,
    jag vet faktiskt inte vad jag ska skriva, inget som tröstar,
    Jag kan bara säga att jag är uppritkigt ledsen för ER skull.
    Jag finns här, på min blogg, min inbox Om det skulle finnas något du ville prata av dig om. Det vart rart & mycket fint gjort utav din sambo

• Mammiztill2

men vad F*N är det med FL... mitt inlägg kommer ju inte med hela.. har ju skrivit till Alla

• Mammiztill2

Cellisen
    Om 20 dagar är det dags, hur känns det?! Kommer du få göra några justeringar i din medicinering inför operationen?!

Höstflickan
    Jobbar du ute?! Här har det inte regnat som tur var. Sänder över kram

• Mammiztill2

Trollmor
    Jag söker mycket själv på nätet, särskilt då de känns som de ät är något med en, och man vill söka för att finna varför på sina problem, men tyvärr har jag med mina sökningar kommit upp på för hög och avancerad nivå så nu förstår jag inte mer i texten, utan allt går runt. Jag får kanske ge mig tills tåls efter deras konferans, eller så försker jag få tag på någon i morgon.
    Sök, och ring runt om du undrar något. *hoppas jag inte har missupfattat något nu*

Cybele, Har ni mögelsanering hemma nu?! har det blviit mögel i en gaderob som vart fast skruvad i fasaden/väggen?! är det hyres lägenhet/hus ni bor i?
    Bara så jag förstår och uppfattar allt rätt...

• Mammiztill2

Jag var en testoman till slut, men efter åren som gick och kroppen som började bli som en kropp som fungerade, så kände jag tidigt att jag var gravid de 4 gångerna,

har fortfarande grav tester kvar hemma, och tror de är ett par progestoron vaggisar. Och nog en förpackning med pergo time i skåpet.
    Idag plockade jag undan alla helt nya, oanvända, mamma kläder, och la även idag bort nalle, små nya bebis strumpor i stl 13, mysig filt..
    Ska även lägga bort, sälja/ge bort "Stora syster" t-shirten som aldrig och aldrig kommer att kunna användas av min dotter.

Skulle vilja stampa sönder mina 2 mun termometrar för alla jävla mens cyklar jag använt dem till, men de kan vara bra att ha nu ifall man skulle drabbas av "nöff-nöff sjukan".

Jag har kvar mitt CB test som ännu visar ett + som togs 2/4-09 men där hsg röntgen bekräftade stop i ÄL ja hade kvar.

På måndag ska jag på ÅB till gyn, ska ta med mig testet kanske, men inget spelar ju någon roll nu.
    Jag vill planera ett IVF med läkaren och bara glömma bort allt annat jag väntar svar på.

Imorgon ska vi köra iväg till shopping center ett par timmar, jag vill ha tag på ett par byxor till mig, men har så fruktansvärt svårt att köpa saker till mig själv..
    Idag har vi vart på dop, och jag höll lille barnet i min famn då alla andra var upptagna med allt annat.
    Min man satt bredvid mig, och jag höll på att börja gråta, och började känna "moders känslor", ville inte att verkligheten skulle vara som den är.. Jag sa till min man: Tänk att allt ska vara så svårt.. Jag lämnade över barnet med många känslor och tankar.

Här Ösregnar det till och från, så mörkt allt är ute nu, så tidigt det mörknar.. jag är så mörkrädd, får man erkänna de som vuxen?! Sen med allt som hänt och händer där jag bor så känner jag inte mig ett dugg trygg.

Cellisen;
    ta vara på dig gumman! hur går det med dotterns rum, är ni klara?! blev hon nöjd?! några bilder att visa?! Vi har gardiner kvar att köpa, de ja köpte blev för mkt "kaka på kaka" effekten. Så de måste brytas av.

JESKAN,
    hur var testet då du kom hem?! Testat något mera?!

Någon som bloggar?! Inboxa gärna adressen om ni vill

kram på er ALLA

Svar på tråden Syskonlängtan 4