Inlägg från: Mammiztill2 |Visa alla inlägg
  • Mammiztill2

Syskonlängtan 4

Prisssan skrev 2009-10-24 16:02:42 följande:
    Åh lilla stackaren och så jobbigt för dig Ta hand om ernu!Välkomna alla nya, många nya på en gång.
    Tack! hon har först för en halv timme sen klarat av att stå på benen, smakat en bit fläskfile och några munnar dricka Svärisarna ska enligt planerana passa henne fr förmiddagen i morgon till Måndag Em då mannen min slutat. så hoppas febern släpper så hon ej behöver fara med på 1 Möte och 1 Läkarsamtal på måndag.

hur är de med dig o din familj?!
    Jag ska ringa nu i veckan o se om frisören har ngn tid till mig & tösen så vi också kan klippa oss.
    Tyvärr vågar jag inte säta i några slingor i mitt hår.
    Sist tösa var där fick hon lila slingor, (spray färg) hmm ja du förstår nog vad ja menar.. har så svårt o hitta de rätta orden ofta. (och även hemma

Nu ska hunden få lite Pälsvård, måste köpa något att sätta runt hans päls så man slipper borsta igenom så ofta.

Välkomna alla nya.
  • Mammiztill2
    Prisssan skrev 2009-10-26 15:49:48 följande:
    Jag kommer nog hålla lite låg profil nu. Har inte energi till att överhuvudtaget tänka på barn, fertilitet eller sådana saker.Tänker bara på C och R och allt vi går igenom. Kommer såklart hejja på er andra.
    Som jag då.. Vilken dag var de som ni skulle få besked?! eller ni kanske inte har fått ngt svar?! hur mår han nu ?! kramar
    Trollmor skrev 2009-10-27 07:31:27 följande:
    God morgon!Cellisen: Tänker på dig och din familj. Vi finns här när du behöver oss! *kram* Vi har bestämt oss, nu när mensen kommer så är maken ledig, så då tar vi o rensar ur förrådet och ger alla bebissaker till min syster. Bort med allt o går vidare utan hopp om syskon.
    Gör det som känns bäst för er båda.
    själv har ja inte klarat göra mig av med dotterns kläder, jo vissa men har fortfarande kvar ca 6-7 st banan kartonger med finakläder som ja inte kommer slänga, ge bort eller sälja. sen har jag 2 stora säckar med kläder som ja vill ge bortsälja. men orken finns inte. vilket är så synd,för hade verkligen behövt bli av med både Helt Nya Mamma kläder, och bebis/barn kläder, ute kläder mm.

kramar om
  • Mammiztill2
    Lalie skrev 2009-10-27 18:42:20 följande:
    Trollmor, jag förstår dig helt och hållet, alla har vi såna perioder. Kram! Vi har bara lite kvar, "som min syster ska få ifall hon nånsin får barn" (för det är ju därför, eller hur?)Cellisen, ta hand om de dina. Bebistillverkning känns väl futtigt under omständigheterna. Mammiz, hoppas dottern mår bättre snart! Själv har jag fått lite nytt hopp efter att jag fått alla papper inför IVF idag. Sen sticker vi ju till värmen imorogn, så jag säger hej för en vecka. Kramar till alla i hopplösa tråden!
    Ha en underbar resa, semester Hur länge blir ni borta?! *sola för mig med*
    Lite avundsjuk *om jag får lov att säga så* men Glad att ni kan påbörja er Ivf resa, även fast jag förstår att det inte kan vara någon dans på rosor att göra sån behandling. Men att ni får vara på väg, mot bättre odds

Tösen, har temp som, sjunker och stiger, men orkar vara på benen. Får se vad tempen är på i morgon, och hur hon är. Annars ringer ja vc så de kan bara kolla sänkan på henne. tack för att du frågade

På Fredag, är det 1 år sedan jag fick mitt sista + det känns tungt, Och på fredag ska jag till Gyn på kontroll. Ska höra om Kirurgen har kontaktat han då. Idag kom mensen, och underbar härlig viktuppgång på de *suck*
  • Mammiztill2
    pej skrev 2009-10-27 20:08:59 följande:
    Cellisen, förstår att det här med barn har ganska låg prioritet för tillfället. Hoppas hoppas att din man kryar på sig och att läkarna har fel!Mammiz, hur är det med din dotter, hon var väl också sjuk?Trollmor, tungt beslut, men på ett sätt kan det kanske vara skönt att ändå bestämma sig för att "sätta punkt", att fokusera på den familj man redan har istället för att ständigt sträva efter något man inte har. Jag har också tänkt tanken flera gånger, men jag vet inte... jag tror inte att jag är riktigt mogen att ge upp hoppet än. Jag tror att jag i alla fall vill göra en fullständig utredning först, och se om det finns en förklaring till varför det går trögt.Lalie, spännande att ni snart ska sätta igång med IVF! Lycka till och ha en trevlig resa!
    De pendlar med tempen, och är kinkig, grinig, trött, men orkar stå på benen och lekt lite med grann barn idag. Hon ska iväg till b-kirurg på Måndag, o sen till sin beh. läkare den 11.e

Ge inte upp, något hopp än. Och de är bra att du har en utredning att vänta på. men även en utredning kan också innebära att man kommer i stort sett där ifrån utan några svar eller förklaringar . *hade du fått en tid?!*
  • Mammiztill2

Jag tycker att ämnet, "Ge upp hoppet",
    är så svårt att råda och trösta i, eller lämna en kommentar,rädslan för att råka säga fel ord, meningar..

under min resas gång har hela mitt jag ändrat uppfattning, tro, ja nog allt.
    Ibörjan var jag så otroligt besviken, trodde ju att jag skulle få vara gravid direkt,

Nu är jag i ett stadium då jag mest är arg och ledsen. för den lilla djävul som förföljer mitt/vårt liv.

Vet inte om de är läge att diskutera,
    men ämnet kommer gång på gång.

Man tappar till slut orden, orken, man blir en dag inte längre förvånad, för man har blivit överkörd för många gånger.

• Mammiztill2

Hej hej

Hur är de med er?
    Vad har ni gjort idag?! Vad händer resten av dagen?!

Inatt fick jag smärt attack i ryggen igen som strålade över på höger sida och fram till bröstbenet, men efter 45 inuter med smärta började de lägga sig och ja kunde sova vidare.
    Har idag vart i väg på ett info. möte o tösa fick hänga på.
    Samtidigt passade jag på att fråga Frisörer När de har tid till klippning till mig o tösa och var de tog.
    Det ena stället tog 260kr/pers. De andra 300kr/person.
    De draste stället hade bara jobbig tid idag en typ vid 16 och den andra tiden 17.30 och de är för länge att sitta och vänta.

Så vi körde hem, och ännu fler kallelser till div. olika besök på sjukhuset för både tösa o mig *puh*

Sen tog vi oss en 40 minuters promenad, men hon somnade i slutet i vagnen.
    Men de är härligt att få möjlighet att få möjligheten att komma ut i de lilla stund som man har ljus på dagen

Vad ska ni ha till middag idag?!

• Mammiztill2
    svischan skrev 2009-10-28 20:19:39 följande:
    Nämen usch. Är det en vanlig biverkning? Vågar du äta fler tabletter? Jag sitter just nu och lusläser beskrivningen och antar att jag blir en av dem som kommer att gå upp i vikt. Varje mens får jag 2 storlekar större bröst, under tidigare ätning av p-piller rusade vikten iväg ca 5 kg, under förra graviditeten gick jag upp 30 kg. Jag är en hormonare helt klart. Kanske blir en tjock enbarnsmamma om inte detta lyckas... Men det SKA lyckas, och då lägger jag gärna på mig några kilon! Hellre det än förstoppad, jag lider verkligen med dig!!
    Så farliga var inte biverkningar, iså fall hade ja inte tagit 18 st o vet du med dig att du lätt går upp i vikt , då vet du redan fällan och på så sätt lättare hindra dig att äta mer, eller att du då vet verför du går upp.

Förstoppning är inget så som jag blviit. utan att de gånger jag blev gravid blev ja "förstoppad"/trög i magen.
  • Mammiztill2

Hmm vågar ja o tösa åka till gyn i morgon tro?!
    har nog ingen feber men hostar lite, är lite hes, ont i kroppen, men de brukar ja ha, men är i mer smärt tillstånd period. har ingen feber över 38

• Mammiztill2

Trollmor Håller tummarna!! Roligt & spännande med dina symptom, ett tips är att skriva ner symptom/tecken som man har de månader utan hormoner, och de Månaderna som man tar hormoner.. För det har aldrig gått för mig att jämnföra en månad med pergo med en månad utan. Men tog ett par månader innan ja fattade det hihi..

Spännande ser fram emot att följa dig/ er

Jag var hos gyn idag, goe läkare han är
    han berättade att Kirurgen sökt honom, så de har pratats vid, och
    min dr informerade strutsen från de stora sjukhuset att jag brukar vara rätt dålig efter operation/narkos. Så blir de Operation, så ska jag ringa till läkaren, så har han tänkt att vara med på operationen om ja själv tyckte att det var okej! Han var intresserad av att se robotkirurgi.. Han sa till mig; #"Jag tycker de var taskigt av din kropp att ge dig mer bekymmer, att du har haft nog så mycket och att du behövde verkligen inte detta med!"

Tänk att det har gått 1 helt jäkla år idag!,
    sen jag testade + på bim -4 tror jag det var.
    ett år som har gått så otroligt fort.

Om 2½ vecka ska jag tillbaka till kirurgen.

Har lust att köra iväg till ge kås imorgon bitti, men får se.. Någon som vart där nyligen?!

CELLISEN; sänder över mina tankar till er*kramas* ps , såg kort på din gyn dr idag.

• Mammiztill2

Ojoj vilken dag det vart idag o än är den inte slut *suck*

vart på kirurgen med tösen, som nu är uppsatt på operation.
    Katt+Hund skulle opereras idag. men bara katten blir/blev Op.ad, ska åka iväg och hämta hem henne nu.
    Hunden har bara 1 kula nere stor, den andra sitter ca 5 cm ifrån och behövs beställa hem annan narkos medel så den operationen får bli om ca 2 veckor..

Trollis: Hoppas mensen håller sig borta.. när har du bim?!

Cellisen: lätt man bråkar då de är mkt runt omkring, men de känns ändå så hårt i hjärtat.. kram

Svar på tråden Syskonlängtan 4