Inlägg från: Mammiztill2 |Visa alla inlägg
  • Mammiztill2

Syskonlängtan 4

Prisssan skrev 2009-10-21 18:46:53 följande:
    Hemma igen, C var helt slut efter MR. Yr och huvudet nästan sprängdes på honom och svetten bara rann.När jag gick för att köpa kaffe så hade han tydligen bäddat ner sig i sängen för att sova, så det var bara att ställa kaffekopparna på bordet och säga hejdå Så nu sitter jag här jätteledsen, jag förstår att han inte orkar med oss men jag vill bara vara där. När vi kom hem så höll jag på att svimma för jag var så hungrig, då sprang vi till McD och köpte en happy meal till gummis och en kycklingburgare, en big mac plus meny till mig och två påsar med lökringar.'Bra mat när man redan är hård i magen, eller?
    Älskade vän.. *kramar om* har du köpt zyloproct Hmm nu stavar ja nog helt galet. både salva och stolpiller. tror de 2 kan tänkas gå på ca100kr tillsammans. zyolcain salva om de gör för ont (men de vet du nog säkert)
    *tips till dig, så som jag får göra på dottern* Massera magen i små cirklar och förflytta händerna sakta bit förbit och avsluta massagen längst ner till vänster sida. Ibland kan värme kudde sätta fart på mage, Mycket vatten, plommon, päron, sådana där torkade frukter aprikoser, köp Plommon jos om du gillar de allt för att piska på magen. sen att du köpt mircolax e bra. men sånt biter inte på min dotter, inte ens med 2 st. Så hoppas du får ordning på tarmen o änden så de blir bra så fort som möjligt. Förlåt att ja är så öppen, o pratar om sånt.. Men i vårt hem är det vardags mat Movicol vuxen påsar 1-4st/dag, bedövnings salvor, Klyx,med mera..

När beräknar de få svar på röntgen svaret?! får du/ni stöd på sjukhuset?! någon som kan hjälpa till o berätta om vad de är med pappa utifrån de ni vet, (Hur mår tösen?!)
  • Mammiztill2

Jag Hoppas att du kommer lyckas med din vikt minskning för att ni ska kunna få den hjälp ni behöver.

Min läkare ställde också krav på mig att gå ner i vikt. och de var mkt ja beh. gå ner då. Och inte ens då jag nästan bantat bort 40 kilo var han väl riktigt nöjd förra sommaren utan ville att ja skulle ner lite till.. men nu har jag gått ner lite till o är på 54. Så att få press på att gå ner i vikt är jobbigt med.

men de verkar som om du har egen äl nu?! och de är ju ett jätte bra tecken väl iom du gått ner i vikt.
    har de pratat ngt om undersökning av din sambo?!

(ågot som blir konstigt då jag citerar ditt inlägg så står det " Denna webblats kan också vara fostrets lårbensmått beroende på sammanhang"

fattar inte hur de kommer med i DIN text då ja tryck på citera knappen.
    ber om ursäkt att ja inte välkomnat dig!
    förlåt!

pej skrev 2009-10-21 21:54:21 följande:
    Tittar in igen och tackar för välkomnandet. Är som sagt inte särskilt aktiv på FL, hinner nästan aldrig med på kvällarna. Brukar dock tjuvläsa en del på jobbet...Det verkar som att Murphy förföljer flera i den här tråden. Har läst om Cellisens sjuka man, Jeskans uteblivna FET, Mammiz81s... ja, där klarar jag inte ens av att hålla reda på allt, för det verkar som att du drabbas av ungefär allt som går att drabbas av! För egen del har jag inte så mycket att tillägga. Förkylning och ÄL. Jobbar på så mycket vi orkar, och hoppas som vanligt att det ska göra susen. Och när mensen kommer om två veckor kommer jag förbanna mig själv för att jag är så naiv och fortfarande hoppas på att det ska lyckas, fast jag borde veta bättre...
  • Mammiztill2
    Prisssan skrev 2009-10-21 22:00:00 följande:
    Jag börjar förresten få äl, fick ett svagt streck på testet idag. Testar bara för att checka de nya cykeln.Känns trist att gå miste om en pergokur och så har jag dåligt samvete över att jag känner så när mannen är sjuk Ska diska lite nu innan jag lägger mig.
    Jag har själv haft samma tankar vart ibland förbanad på gubben min för han råkat ha feber lagom till Äl under en pergo time beh. månad.. men hälsan rår man ingetför. och känslorna då man så innerligt vill, väntar o längtar efter bebis o då man tagit hormoner så tas ut på olika sätt utifrån olika personer så Hallå hur glad kan man då vara för de?!

Härligt med dig att du vågar vara uppen i dina tankar o känslor. Sånt gillar jag. Annars många lägger band för sina tankar.. Kramar om dig! Åh du, skulle du inte få ledigt, så kanske du får fnäsa åt din jevla arbetsgivare o säga ngt man egentligen inte får önska: Önska att denna själv skulle få råka ut för att få sitta i den sits du o ditt barn sitter i nu!
    Och sen, har du inte rätt att ta ut VAB?! den andra vårdnadshavaren är faktiskt SJUK.. och läkarna kan fixa sånt intyg åt dig. så de kan hon ingetsäga. många saknar medmänsklighet och förståelse...

och jag blir bara mer o mer ovän med allt fler, för jag blir trött på att vissa säger åt mig, att livet blir som man gör de till.. den meningen skulle ja gärna vilja ha svar på.. ja har svårt att vara positiv då ja inte hinner resa mig upp efter varje fall.

jag lever idag på att jag och min hund lyckades Bra på vår Kurs vi gått på. och att han idag blev 8 månader. men den lilla glädje jag kan berätta är inte nog för andra, medans 2 positiva rader är oehört stort att så mkt roligt ha hänt i mitt liv sen igår kväll..

Nu kallar sängen.. o måste försöka få dottern komma till ro igen..så hon somnar om..

jag har erbjudit mig att lämna detta forum, då min själ är mest fylld av oro och sorg. Men försöker pucha er andra i den mån mina fingrar, kropp hälsa o allt pallar.
  • Mammiztill2

PEJ, har jag förstått rätt du bor i skåne?! eller finns RMC på fler ställen?! '

Min gyn dr sa att jag inte fick göra ivf via landstinget även fast vi skulle betala för det själva ändå.
    Men verkar inte som om någon annan har hört detta..
    På privat klinik kan de göra utredning, men kostar lite mer.

Har ni prövat sådan "hemma test" för spermier?!

*Tack för komentaren om viktminskningen.*
    Jag har som kraftigt överviktig fått höra hru farligt e var för moder & barn om man är överviktig o gravid.. (då jag blev gravid med mitt barn, vägde jag 85kg)
    Men den läkaren som sa åt mig att gå ner då vi började syskon försöket, var samma man som hade mage att säga åt mig då jag låg på operationsbordet, samtalet innan man rullade in mig på själva OP salen för skrapning, då jag berättade vilka smärtor ja hade och inte fått gehör: Om du skulle ta och gå ner 3 kilo till så kommer du lättare att bli gravid, då vägde ja 58, hade någon dag innan fått svar från han att han misstänkte MA el Ofostrig graviditet, så mitt i sorgen så säger han åter igen gå ner i vikt! För Pergo time pressar äggen så risken är lätt att man får dåliga ägg. var av därför ja drabbades av min 3.e fölorade grav. (men hade inte inte ma el ofostrig. Utan hade utomkveds och åkte in på ny akut op strax efter de jag hade vaknat till på iva)

Så vissa läkare ska bara knipa käft. och har tog sen upp detta med min nuvarandre beh. gyn läkare att jag mår faktiskt väldigt dåligt över att han pressar mig och då på OP bordet säger åt mig att ja borde gå ner mer i vikt. och den läkaren fick personligt samtal från min beh. läkare (då de är bara de 2 som får undersöka mig+ operera mig) att han MÅSTE sluta pressa mig med vikten. efter de har han vart tyst.
    Hade ett Bmi på 38.7 (enligt den sidan ja kollar på nu på bmi uträknare) och nu ligger jag på 21.6.
    H

• Mammiztill2
    Trollmor skrev 2009-10-22 07:33:12 följande:
    Cellisen: Tänker på er Ta inte semester, utan som Mammiz säger, VAB. Spar semesterdagarna tills C är frisk o ni får njuta av dom ist.Här var ÄL över, så nu hejar vi på mina 2 ägg Fick sen ÄL denna månad, kanske har nåt att göra med att det var fler på G? Dag 16.
    Håller tummarna för dig nu att de ska få leda till ett fint + när har du Bim?
    Höst flickan skrev 2009-10-22 08:31:02 följande:
    cellisen..håller med övriga.spar dina semester dagar.förstår din besvikelse över pergokuren oxå Styrkekram trollis, håller mina tummar!!
    Hur är det med dig?! när var de som du skulle få komma in på Vul?
    Åttan skrev 2009-10-22 08:46:56 följande:
    Godmorgon!Har inte uppdaterat här i tråden kom jag på..  det blev inget i måndags iallafall.. telefonen ringde vid 10,30 och jag blev alldeles kall i kroppen - lillen klarade inte upptiningen så det blev ingen insättning!Nu blir det ett uppehåll till efter jul då vi kommer starta igång med vårt sista landstingsbaserade försök- om det inte går vägen så vet jag inte var vi står någonstans. Under tiden nu vi väntar så kommer vi att försöka så mycket som vi bara kan själva. Idag ska jag iväg och köpa zink tabletter och folsyra till mannen -se om det kan hjälpa upp spermierna lite... så nu är man tillbaka i den "riktiga" bebisverkstan igen med ÄLtestande och BIM väntande...
    har en fråga, har din man fått träffa en speciell läkare, med tanke på sperimerna?!
    *då min gyn dr sa att han ville min man skulle lämna 2 tester så frågade jag, OM hans skule vara dåliga går de då att göra något?!

Och han svarade mig,att de beror lite på vad de är för fel. Men minns inte riktigt om de var någon urolog?! *kanske minns väldigt dåligt*

har han fått något tips eller råd?!

kramar om och hoppas att de nya året bär med sig 2010 bebis..
    Och jag hoppas innerligt att vi själva hinner och kan få lov att starta upp privat IVF 2010. Att drömma om attt ens komma igång innan nyår är nog bara en fantasi värld.. .. då ja inte för ens om ca 3½ vecka ska tillbaka till sjukan kramar
  • Mammiztill2

PEJ, jag har hört från en annan tjej som ville ha p-skydd o efter sin förlossning ville hon ha dem, men Bm nekade, och fick komma tillbaka efter de hon gått ner vissa kilon.

ja e 158cm, och 58kg är acceptabelt, min gräns till övervikt går vid 62 kilo.
    Men jag pendlar mellan 53-54.5kg
    De på OP bordet var FÖR mycket, var av detta han fick säga ifrån.

men sjukvården är inte klok ändå, om vi ska tala vikten enbart. sjukgymnasten ja gick på, som visste min viktnedgång, ansåg då jag skulle pröva ett foglossningsbälte för ja ha problem med överrörligtbäcken och får typ foglossning lätt. Då frågade hon mig lurg lång jag är, och säger åt mig: Du ska väga 48kilo Hon pratade om ja skulle ta min längd minus 110.

Då jag vägde 58 och bara kräktes o kräktes sa kirurg läkare att de inget gör om jag går ner i vikt för de finns att ta utav på dig!

Jag ska inte pressa dig på vart du bor men då förstår ja varför så många nämner rmc. och jag har hört och fått lära mig av många att många av de kommer just ifrån skåne .. hehe..

vad händer idag hos er alla idag?!
    Själv ska ja snart hämta hem dottern, ut med hunden.
    Ska iväg till Barnrytmik,
    Har precis sms:at en vän vars barn är på op idag

Åttan skrev 2009-10-22 11:26:11 följande:
    Mammiz--> Nej han har inte träffat någon annan läkare än läkarna uppe på RPC på akademiska sjukhuset där vi går.. Han har fått lämna samma prover som mig ( rödahund mm), ett kromosomtest och sperma prov..
    har han fått svar på dessa prover?! (är ni inte vaccinerad bla mot röda hund?!) förlåt alla mina frågor.. ta inte illa upp, så inget missupffattas
  • Mammiztill2

CELLISEN hur har det gått för din man idag?! tänker så på er

• Mammiztill2

*Åh jag som hade velat haft en lägesraport ifrån Cellisen innan jag skulle ägga mig har suttit uppe en timme extra för att hoppas på att du hade skrivit ngt, mina tankar är hos er*

kramar om

Go natt på er alla, hoppas er dag har vart bra

• Mammiztill2
    Åttan skrev 2009-10-23 07:47:34 följande:
    Mammiz--> Jo vi är vaccinerade mot det, men det är standard prover som man tar när man ska genomgå IVF. Då kollar dem bla rödahund, syfilis, HIV, gulsot mm mm Ja vi har fått svar på hans prover.. inte exakt hur många spermier han har men det hade jag tänkt fråga på nästa planeringsmöte och kromosom provet har vi oxå fått svar på.. hade inte det varit bra så hade vi inte fått genomgått ivf behandling så som vi nu gör...  Jag är lite nyfiken på varför du undrar? inge illa menat!
    Jag frågar mest för att dels, försöka mig sätta in i vad ni går igenom, Hur och vad för slags undersökningar & prov de gör vid IVF. Vad ni fått göra och för behandling.
    Och då jag minns min läkare nämnde ang sperimer om de inte skulle vara bra resultat, att läkaren sa beroende på vad för fel de var så kanske en annan klinik som har hand om mäns "hälsa" kanske de där fanns något att göra, mediciner el så. Jag frågade inte så mkt mer.

När min man lämnade 2 tester som tillhörde rutiner på de sjukhuset så fick vi aldrig svar på "antal" bra eller dåligt. och fick svar : bra värden.
    Jag är rätt intresserad av hälsa, kropp, jag gillar att få lära mig nytt, och försöka hjälpa, o berätta för de som vill höra om något vad ja gått igenom.
    Är väl ett allmänt intresse, samt att jag vill försöka visa att jag bryr mig om er alla som kämpar så.
    Och som sagt ta del av lite vad de innebär vad man gör för ev. undersökninga/prover.

Det med Zink som de var väl du som skulle köpa såna tabletter till din man?! De är inget som beh läkare kan skriva ut om det är så att de är så de skulle vara bra för honom?! Kanske billigare o bra alternativ?! Har ni pratat med dr om de finns några preparat som de kan skriva ut, som skulle göra det kanske bättre för din sambo?!

Vill så väl,men tyvärr tar många min "goda vilja" på fel sätt.
  • Mammiztill2

Så är tösen Sjuk feber. Och vad skrek hon om senaste lilla stund hon var vaken?!
    *mammas stora ångest* magen!
    Får inte i henne någon vätska knappt, orkar inte sitta upp.
    så jag jag har fått i henne ca/max 1 dl vätska på ca 19 timmar.
    vill inte äta..

Svar på tråden Syskonlängtan 4