Inlägg från: Mammiztill2 |Visa alla inlägg
  • Mammiztill2

Syskonlängtan 4

Höst flickan skrev 2009-09-08 10:55:39 följande:

precis...själv tar jag digital väldigt sällan....sist jag tod det var det fruktansvärt jobbigt..hade fått svaga + på clerblue..icke gravid på didital...blödde tyvärr rejält...o efter 2-3 dagar med massa blödningar visade det digitala gravid skitjobbigt...hormonerna ökade rejält under några dagar trotts att det handlade om ett mf
    jag fick ju nu i April svaga, tunna + på CB och Inte gravid på det digaitala dagen efter. men då några dagar senare visar ju hsg röntgen att jag har totalstop, så hur ja kunnat få + på cb (+:et är fortfarande kvar på det testet har sparat det förstår jag inte)

Var du i kontakt med läkaren då du fick "gravid" på testet?! visserligen är de mer känsligt vad jag förstått det, så beror lite också på hur stor hcg halt du hade innan ditt mf.
    För mig tog de nu med mitt X lång tid att bli friskförklarad = inte gravid
  • Mammiztill2

Höst flickan skrev 2009-09-08 11:12:09 följande:

ja, vid mitt mf för ett år sedan var jag kontakt med läkare, var ju mf via ivf.kollade hcg halt 2 gånger i veckan efter det.vid x åkte jag in o ut flera gånger dom hittade det ju inte..sen hittade dom det...o då blev jag akut opererad.tog ca 1 månad drygt innan alla hormoner var ur kroppen, så det gick rellativt fort ändå.ja, har för mig att jag läste om att det tog jättelång tid för dig
    sist plussade jag 30/10 och friskförklarades 23/12-08 operation & cellgifts behandling.

Jag kände av mina graviditeter tidigt dessa 2 ja hade sist, redan 4dagar innan bim. Denna sista grav kände bara någon dag in /efter BIM att något var fel. jag stod på mig, men barnmsrkan ville tro det var mitt psyke.

Nu ska hunden ut & rastas igen, sen måste ja hämta dottern och köra henne till sjukhuset..

Kommer in sen innan jag ska iväg på kurs i kväll..

KRAM PÅ ER ALLA
  • Mammiztill2

En av mina läkare ringde och förklarade lite vad han kunnat utläsa från journalerna, (då jag mailat denna igår då jag mådde piss efter gyn besöket och bad om hjälp vad som stod i min journal)och min läkare nämnde tumör, men om den är godartad eller inte vet man aldrig förens mann tagit ut den. Och därför experter satts in för att kolla så de är den nämnda kroppsdelen som vuxit. Och att vad han vet så brukar man operera bort den. Och han förstod mycket väl att jag inte mådde bra och var väldigt orolig.

Nu ska jag snabbt ut & rasta hunden, sen packa ner alla mina saker, köra iväg till klubben rasta hunden för att sen ha 2 timmars lektioner.. Skriver nog mer sen då jag kommer hem

Och komenterar era inlägg sen hinns inte med nu.. KRAMAR OM ER ALLA

• Mammiztill2
    Åttan skrev 2009-09-09 15:05:54 följande:
    Tebax på ruta 1 igen....
    men va tusan!!!
    usch så ledsen jag blir Jeskan fan och åter ,,,
  • Mammiztill2
    Trollmor skrev 2009-09-11 22:57:53 följande:
    Hej hallå!Hur är det med er alla?Trevlig helg!KRAM
    hur är de själv? vad ska du göra i helgen?
    här e de ok. var rätt orolig över dottern idag, jag vaknade kl 11.00 och då sover hon ännu. Går inne i hennes rum hon sover, klappar henne tar in hunden som slickar på armen på henne, ruskar i henne lyfter ena ögonlocket, som sakta faller igen. När klockan är runt 11.20 går ja ringer på grannen som jobbar i ambulans. Hon följer med mig direkt hem, och 11.40 får hon dottern att vakna, hon tog tag i henne på speciellt sätt, var slö och orkade ingenting, började piggna till vid 17. annars abra legat i soffa och säng samt vagn.

och pratat med medicin läakren idag och blivit sur. Annars är det Okej, är glad över att min man är ledig på helgerna, men inget planerat nu i helgen kanske greja lite i trädgården om jag orkar och träna lite lydnad och läsa teori. Kramar på er
  • Mammiztill2

då jag igår tog tempen på henne efter hon vaknat låg den på 34.9 så jag tog om den, och den låg på 35. blev konfunderad fungerar den verkligen?! så ja testade på mig själv den visade 37.2 på mig. Hon var slö fram till 17 tiden sen orkade hon stå på benen och le och leka med pappa då han kom hem. idag var hon vaken då ja vaknade 8.40.
    men orolig blev jag.

min man ska grilla idag, blir grillspett hoppas de ska smaka.
    Vaknade med sån positiv energi och var glad.
    till att bli ner stämd dels av krasslig, negativ man, men tankarna och oron väntan är jobbig och hoppas ja får tag på de ansvarige på sjukhuset på måndag.

Hur mår ni andra?! kram kram

• Mammiztill2
    Trollmor skrev 2009-09-12 19:16:07 följande:
    Jag behöver råd....Jag ska ju börja med Pergon på dag 5. Mensen började i onsdags, men det kom inte så mkt, nästan så jag räknar det till spotting. Det är ett mellan läge och kliniken var stängd tor o fre så de ringde inte upp så jag kunde fråga om råd Antingen räknar jag ons som dag 1 o börjar med Pergon i morgon eller så väntar jag tills på mån som blir dag 5 om jag räknar från tors. Vad händer om man börjar en dag "tidigare"? Någon som vet?
    vissa går ju på kur dag 3-7 vad ja förstått av läsa lite pergo pinglorna trådarna som ja var med i förr

sen finns de dem som aldrig heller har riktigt riklig mens så då får man ju ta de som ges.

blöder du mer nu? kom mensen punktligt, eller innan än beräknad?!
    För kom den punktligt att den här dagen skulle kommit, men var sparsam så hade jag i det fallet tagit det som dag 1..
  • Mammiztill2

De har vart flera tillfällen då jag trott hon har vart sjuk, samma betende och slö som då hon har 38-40 graders feber, men så blir man de gånger så paff då tempen visar 34.9-35.2.
    Men har inte ringt, vågar inte känns på något sätt (då jag är en mamma som de står om en del i hennes dr journaler om min oro för henne, då vi vart inlagda med smärtor)

Välkommen hit Grönagrön. Beklagar! har ni tänkt på hur ni ska gå vidare, orkar med?! Pengar mässigt med mera.

Ang vagn; min mamma gav mig en vagn innan jag bode med min man bode med mitt ex. Då ja & X separerat så tog ja över lgh. Mamma tog hand om vagnen jag hamnade på sjukhuset, var knäckt & mådde så dåligt av den misshandeln o de man dålde för andra. Men då jag träffade min man 4 månader efter avslutat förhållande så fick jag tillbaka dennna beg vagnen då tösen låg i magen. Jag var då inte så noga med att ha ny splitter ny vagn, och ja tyckte vagnen var fin då mamma hade sytt inredning/bädd i den. Ja tänkte ofta att vi får endå snart ett barn till då kan vi köpa en ny vagn. Sitter nu i lite mer än 4 år och Ångrar VARFÖR i hela världen köpte vi inte en helt ny vagn, varför köpte jag inte det och det, varför gjorde jag inte allt det där. ... Tron "jag bli ju endå snart gravid igen" tanken...

JESKAN skulle du till IVF mottagningen och lämna blodprover?! Säger de något om oddsen? kommer de sätta in 2 och fortsätta med det?! hur många försök har ni kvar?! är de 3 färska ? och sen får man frysisar med?!

• Mammiztill2
    Prisssan skrev 2009-09-13 22:45:37 följande:
    Mammiz: Hoppas det ordnar sig med flickan. Förstår inte riktigt vad du menar med resten men det är inget som du behöver berätta om.Om du därimot känner att du behöver så finns min inbox Jag hade en begagnad 80-tals vagn till Roxy, helt underbar. Stooor och stora hjul, som en sådan dansk vagn ugnefär. Älskade den.Men om det blir en nästa gång så vill jag gärna ha en ordentlig sittvagn med lift i istället, fastnat för dem.Höst: Jag kikar inte mer på sådana grejor utan det är rätt längesen jag bestämde mig för T. Min syster köpte den till sitt första barn för ca tre år sedan.
    var det i det med vagn kapitlet som blev rörigt?!
  • Mammiztill2

På fredag tas mitt ärende upp med speicalisterna, och på måndag kan jag ringa för att snabbare få lite svar vad som är på G.
    Hoppas innerligt att de innebär goda nyheter.

Nu ska ja iväg på samtal.

skrives mer sen Kram på er

Svar på tråden Syskonlängtan 4