Inlägg från: Mammiztill2 |Visa alla inlägg
  • Mammiztill2

Syskonlängtan 4

Jeskan Vilken resa!! ojoj. De med sorgen kan vara lurigt, trode inte de skulle kännas, betyda något spec då min "morfar" dog, men då han väl gjorde de, kom de få men betydelsefulla minnerna upp. snart 2 år sen han dog.

Trollis: Hoppas du får tag på gyn nu. så irriterande.. Jag har mailat till gyn, de gånger de är omöjligt att komma fram. Hoppas mensvärken gett med sig

Höstflickan: grattis till liten i magen

Lalie: Välkommen hem hoppas ni har njutit, vädret vart bra och lika varmt o skönt som Varma sverige Var de god mat?!

Cellisen: ja hoppas av hela mitt hjärta ni får svar snart ifrån läkaren, var otroligt lång tid de skulle ta att få svar på ryggmärgsprov, om de är så att han har ms.
    har de sagt varför de ska ta, brukar ta så lång tid som 3 veckor för ett ryggmärgs prov?!

• Mammiztill2

Cellisen: en fråga o ta mig rätt:
    Har din man en Personlig Sjuk & olycksfalls försäkring?! OM de skulle vara ngt om där fanns något att få ut,
    + att han förlorar ju mycket nu i pengar av vara sjukskriven.

Tösa kommer bli opererad som hon sa till mig kir. att hon tror de är buk håls bråck. Innan trodde man de var navel bråck. Var någon som frågade i ett tidigare inlägg om varför hon ska bli opererad.

Har haft en förbenad ensidig huvudvärk och ont i ena ögat och nacken. men akuten vägrade ta emot mig, de sa ja troligvis hade svininfluensan. Pratade med VC idag och om jag vill undersöker de gärna om jag vill och behöver det. Men bad att få avakta och se hur de går. de har vart rätt bra under dagen idag iaf med huvudvärken

• Mammiztill2
    Prisssan skrev 2009-11-05 20:19:45 följande:
    Mammiz: Han har försäkring men vi har inte tecknat en större en grundförs. till honom.Det tar två veckor sa han och sen så måste han ha tid att träffa oss också.
    Aha okej! hoppas den läkaren jobbar bättre än min kirurg.. han verkar bara jobba varannan vecka i sverige.

ja är så bitter över att ja inte har tänkt på att skaffa ngn försäkring på mig själv från början. Nu är de nog totalt Omöjligt att skaffa någon sjukförsäkring de som jag på rak arm kan få är en Olyckfalls försäkring.

Sitter o funderar på om jag vågar klippa upp håret lite, om jag är värd att få gå till frisören. vi försöka vara glad & poritiv och hade tid idag, men kände "vad är de för mening"..
    Är dottern inte för jobbig imorgon, och är ja inte för trött efter morgondagens morgon möte kl 09 hemma, så kanske ja vågar ringa frisören o boka.
    Börjar att få lite längre hår nu, var vad jag minns hos frisören i Oktober förra året. de minns jag iaf.

Ska ni fira farsdag?! vet inte vad ja & tösen ska köpa till min man, ska försöka kolla lite i byn i morgon.
  • Mammiztill2

Trollmor,
    när tror de att vaccinet kommer in igen?! ingen annan mottagning i er kommun, närmsta stad som har vacciner?! Är det din 5:e kur på raken, eller totalt?!
    Vad är det för kamera som du är intresserad utav?! System/ digital?!

Jag & min man har blivit kallade denna vecka som kommer, men vet ej om ja ska lyssna på min ena läkare (som ej har hand om bi n juren) att vänta tills ja vart hos kirurgen den 18.e .
    Sen så ställde ju Akuten diagnos på mig via telefon här om kvällen då ja hade förbaskad ensidig huvudvärk & ont bakom ögat på samma sida där värken satt. 2 citadon inte hjälpte, men jag fick inte komma in, för hon sa "-Du har troligtvis svininfluensan"
    Bara undrar hur fanken kan man ställa en sådan diagnos på telefon?!
    jaja..
    Om ja vaccinerar mig att jag vill inte bli sjuk, tösen måste till barn habiliteringen, och dagen efter till sin läkare.

Cellisen:
    Ja viktuppgång är en jevla fälla med pergo, mådde dåligt över de, under tiden som ja tog dem, de tog några omgångar innan jag fattade att varje pergo månad att ja åt mer än vanligt, magen svällde upp ca 2-3 dagar efter Äl till mens, som om ja vore gravid varje månad..
    Orkar ni med att vara aktva isängen nu, då han är dålig, ni är oroliga och inväntar svar?! Om de skulle kanske kunna vara liten pause från hormoner denna månad, för att hinna och invänta svar ifrån läkaren. Så att beskeden kanske inte kommer isamband/riskerar komma då du beräknas har ägglossning. Även positiva besked, kan få en trött och totalt uttömd av all lättnad. En tanke, fråga om du skulle låta bli hormoner denna månad.. Men ni känner ju er bäst själva, hur starka ni är vad ni orkar och vill. ja står o stöttar va ni än beslutar er för : -) *o ta mig rätt*

PEJ:
    grattis till viktnedgång, bra kämpat

• Mammiztill2
    Trollmor skrev 2009-11-08 11:04:33 följande:
    Mammiz:Men jösses, har du nya influensan? Vad tror du själv?Här står det att vaccinet kommer in igen V 47. Jag ska kolla upp om det finns någon annanstans. Jag tänkte köpa mig en ny systemkamera och kanske en vanlig liten oxå, beror på hur mkt pengar jag får ihop Förhoppningsvis ska jag gå en fotokurs i vår så då behöver jag en ny, min är inte den bästa, laddar ur på en gång... 6:e Pergo kuren totalt, blev ju nästan överstimulerad förra cykeln så nu tar jag bara en halv tablett om dan.
    Nej tror inte ja har influensa. Ingen feber.
    Då ja ringde akuten då sjukv.rådgiv ej kunde sätta upp mig i telekö för överbelastning
    Så sa ja till ssk.
    Jag har sån ensidig huvudvärk, från nacken upp på högra sidan av huvudet, ont bakom höger öga och kräkts 3ggr. Tagit 2 Citadon + värmekudde men går inte över.
    Hon frågar- Kan bu ta hakan ner till bröstkorgen?!
    -Nej, de gör så ont i ögat o uppe på huvudet då
    -Har du feber,
    -Nej, 36.3
    -Har du onti kroppen?!
    -Ja, lite mer än vanligt, men de kan bero på min fibro värk. Sen har jag haft hosta på kväll & natt tid i lite mer än en vecka.. Men vad ska jag göra jag har så fruktansvärt ont
    -Hon sa till mig att ja inte fick komma in för hon kunde nästan säga att jag har influensan, och ja fick försöka smärtbehandla mig själv så gott de går, men får du högre feber eller problem med andningen är de en annan sak.

Efter att ja hade denna huvudvärken den kvällen, har jag vart yr, här om dagen var de rätt jobbigt, för så fot ja blinkade och ögonen öppnas igen som de gör hela tiden gick de runt, blundade ja längre tid blev ja mer yr, och vinglade en halv dag.
    för att nu baara kännas lite obehagligt av de yra.

Så nej ja tror inte att de är influensa. Ja förväntar mig att man har feber iaf.
    Men visst ett tag trode ja de då ja hade mer ont, hängig, hosta, väldigt trött.

Vad roligt med Fotokurs ja hade tankarna för ett par månader sedan att ev skulle vilja gå en kurs, men iom ja inte kommer klara av att köpa mig en kamera för flera tusen, så kommer ja inte passa in bland alla fotointresseade människor Men visst, ja skulle ju inte tacka nej till någon system kamera av mer enklare sort till mig, men dock att man ska kunna få bra bilder och zoma så som ja vill kunna göra, och kunna fotografera och få bra & fina kort även då de är mörkt inne/ute De har bara blivit pannkaka av allt samman då jag fotograferat de gånger lill tösen vart i kyrkan o uppträtt.. Hoppas ni/du lyckas spara ihop tillräckligt så du får en rikitg fin & bra kamera som du kan växa med
    Prisssan skrev 2009-11-08 08:33:32 följande:
    Mammiz: Vi har i stort sett bestämt oss för att ta kurerna tills dem är slut och sedan bara skita  ia allt.Nu har jag ju mens men vi är alltid rätt aktiva i sängen, både C och jag mår inte braa utan sex, jag surar t ex Vi tror inte att det kommer att ge en grav. vi kommer inte att få ett barn till.
    Cellisen, jag är avundsjuk på er, på dig. Kan jag inte få en liten dos av dig i lite "lust känslor"?! kan du inte skicka de i en kryddburk och posta de till mig?! Ja är så tom, och tycker uppriktigt synd om gubben min... Härligt ni båda njuter & mår bra av vara så aktiva helt imponerande & med tanke på hurlänge ni vart tillsammans med Ja & gubben min har vart tillsammans i 5 år & 7 månader.
  • Mammiztill2

Men Hallå eller, nu glömde jag ju berätta något "Posivit"
    ett Positivt inlägg ifrån mig.. *de ni* fniss

idag åkte familjen & hunden ut till ett ställe med vattenfall i skogen.
    Vilken underbar tid det var där, så som dottern & hunden har busat & lekt,
    Så som vi alla har skrattat och haft de så roligt.
    Vart en sån helt Underbar tid som vi var där *njuter*
    Tokige hunden tog sig ett par dopp med, så han har jag fått tvätta in i schampo då vi kom hem, Nu vilar han & sen väntar lite pälsvård..

De var så länge sedan vi alla var så glada & skrattade samtidigt, det var rena Hälsokuren. Jag fick en sån inre känsla av helhet i familjen, så glad för det jag har.

*kram på er*

• Mammiztill2
    Prisssan skrev 2009-11-08 16:21:58 följande:
    Mammiz: Det där låter helt underbart! Speciellt om man tänker på hur dåligt du mår Du får hålla koll på hur du mår och söka sjukvård om du blir sämre, för det låter faktiskt inte så bra.Vi har insett att vi är mkt lyckligt lottade när det gäller sexbiten, men det är ju för ens egenskull man försöker hålla liv i den.Jag blir otroligt sur när jag inte får sex, trött och gnällig
    Ja funderar på att ringa VC imorgon de erbjöd mig en tid i torsdags iom akuten inte tog emot mig. men valt att avakta.
    Men yrseln är kvar, och vill helst inte blinka, behöva blunda, och typ "känner" varti huvudet som yrseln känns, låter knäppt, men känner obehag på ett ställe då ja står upp o blundar och börjar tappa balansen även idags läget.
    Sen att jag får ont i bröstet, tryck känsla, andfådd & ibland bara fast ja sitter.
    Blundar jag ögonen börjar ögonlocket/ögat hoppa/darra & blir mer yr.
    Men min man blir irriterad på mig så jag vågar orkar inte köra in själv och inte söka ikväll fast de ej känns bra, men orkar inte höra..

Härligt ni hittat era energi källor
  • Mammiztill2

hemma på permiss från sjukhuset.
    fick åka ambulans akut in till sjukhuset i Måndags

• Mammiztill2
    Prisssan skrev 2009-11-14 16:14:43 följande:
    Vad hände Mammiz?
    talet förändrades, svårt att prata, domna hela höger sida hand fingrar arm ben ansiktet var domnat, jevla huvudvärk. såg konstigt, Yr
    gjort flera olika röntgen på nacke o huvud, sista mr kunde tyda på blödning på ovanför ena hjärnan så då gjorde man ryggmärgs vätska stack 3ggr och 2 ggr fö att lägga bedövning de träffade fel de första 2 ggrna.
    fick tillb talt på tisdag, onsdag. stammar lite emellan åt, kan inte använda höger arm hand som ja vill. höger ben haltar ja på. huvudvärk varjedag.
    ryggmärgsvätskan sa att ja ingen blödning har i huvudet som ena röntgen kunde tyda på.
    men problem o handikapp kvar så ja klrar mig inte själv, kan inte laga mat själv, inte ta hand om mitt barn, hund
    anv fel hand dvs vänster bara de är svårt & de tar tid

har mkt o lång rehab träning kvar.
    min man fått vara hemma fr jobb för tösen får ej vara på dagis mer än 15h per vecka.om hon är där de dagar hon har tid så 1.min man kommer 2timmar o 15 min försent till jobbet. hinner arbeta 2 timmar o 45 min för sen köra dessa milen hem igen 3dagar/vecka.
    känns pissigt

på sjukhuset får jag hjälp 1-3 ggr/dag fr arbets terapeut o sjukgymnast.
    det har blivit en total låsning i musklerna nu.
    denna text har ja suttit o skrivit på sen ca 16.30 idag. kl är nu 19.23
    är ute en liten stund med min hund för att röra mig, röra benet så ja inte behöver använda rullstolen.
    men hjälp att böja strecka ut fingrarna beh ja hjälp med. kan idag inte ens hålla bestick.. försöker sträcka ut min arm o använda den gör ont o sen se misslyckandet att inte kunna allt ja innan kunnat göra gör mig arg o ledsen.
    de finns så mkt ja behöver skriva, så mkt minnen upplevelser som ja bär sen de hände är jobbiga o tunga. men ska nog våga berätta lite för kuratorn på måndag. har fått en sån med att prata o ha med då tex besked o sticken i ryggen skulle tas. bla.
    upptäckte igår då ja badade att jag har blåmärke på båda fötterna på samma ställe, så som läkarna har tryckt på mina ben/fötter. höger foten reagerade inte ens då dem tog den "vassa" sidan av den saken de kollar med reflexerna ingen respons.
    o fy fan vad illa betett sig emot mig på akuten bla genom säga ja ska sluta löja mig o vart otrevliga komentarer. blev så lesen inom mig jakunde inte alltid svara, många ggr tog de lååång tid att försöka berätta, besvara frågor de ställde, många som avbröt, la orden i mun, eller bara lämnade mig innan ja hann svara klart för de tog tid. att ja inte mndes när ja va född, kunde inte säga mitt namn. lite räddnin blev då min man o tös kom till akuten där hn hjlpte mg o prata vad som har hänt. ngn kom med bisarra frågan om ja tagit överdos..

men men..

sen på onsdag ska ja till kirurgen & få beked om de kommer sätta upp mig på op lista för min biinjure.

CELLISEN: hoppas ni får besked snart kramar
  • Mammiztill2
    Trollmor skrev 2009-11-13 15:48:30 följande:
    EGO: Jag är så himla lessen nu.... Var hos gyn idag, vanliga kolla överstimulering, och tog mod till mig med min lista med prover som jag vill ta. Hon hade massa dumma bortförklaringar om varför jag inte får ta dessa prover. När hon sen säger "ta massa ONÖDIGA prover" så brast det o jag började gråta. Sen samlar jag mig och försöker förklara olika teorier som jag har, o då får jag höra att det beror på kromosomfel Hur fan kan hon veta det?? När hon ringer i nästa vecka vecka ska jag fråga hur vi kan ta reda på det innan IVF. Jag vill ju bara ta reda på om det är lönt för oss att ge oss in i IVF svängen... Fick i alla fall ta nytt TSH, T4 o TPOa och jag har redan tjuv höjt mitt Levaxin. Jag är nästan säker på att jag har en pågående inflammation och måste höja lite allt eftersom. Det försökte hon förklara bort också. TSH låg ju för högt förra gången utan att hon brydde sig. I alla fall så hade jag en blåsa på 2 mm sprickfärdig Fin slemhinna på 8 mm. Vi fick till ett snabbt Bolibompanupp här på em oxå så.... Tur att Barnkanalen kör hela dan Cellisen: Tänker på er
    så kan hon väl ej vräkar ur sig om kromoson...suck
    de är nog lite snåla med b prover då de kostar, o sen på de om man själv som pat. kommer in med egna funderingar o tankar,, men stå på dig!!
    Inte var väl ägget 2 MM? 20 menar du väl? 2 cm
    kör på
Svar på tråden Syskonlängtan 4