• Lalie

Syskonlängtan 4

Åh, Mammiz, vad jobbigt. Hoppas den är godartad!

Så du vaccinerade i alla fall, Cellisen? Jag och min man har läst den här tråden varje dag:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m47604547.html

och det lutar nog åt att vi vaccinerar oss alla tre. Som tur är ligger vi lite efter här verkar det som, så vi har inte behövt ta nåt beslut än.

Hoppas att det går bra imorgon, Trollmor.

Jag kontaktade en IVF-klinik, förresten, och vi behöver inte göra om vår utredning, sa de. Och vi pratade om det i går kväll, och beslöt väl lite halvt om halvt att göra en IVF i januari eller februari.

• Lalie

Åh, blä, idag var det mens igen, och som grädden på moset har jag huvudvärk, hosta, ont i halsen och kommer nog att bli sjuk. *väldigt synd om mig va?*
    Idag är jag bara så arg att vi inte lyckas, och tänker på alla som har två barn eller fler, och tänker att de är så himla perfekta, och undrar vad det är för fel på oss?

I alla fall hoppas jag att det går bra för Jeskan imorgon. Tredje gången gillt, vet du!
    Trollis, jag förstår att ni hoppar över, men jag hade nog kört på ändå. Varför skulle man pricka in alla fyra, liksom, när man inte prickat in nåt innan ?

• Lalie

Ja, visst är det för jävligt rent ut sagt. Idag är jag så arg så arg, för det är så orättvist. Runt om i världen finns det massor av barn som har föräldrar som inte är värda att få ha barn; som ignorerar, slår och massor av värre saker. Så finns det alla vi som skulle älska ett barn över allt annat men som inte kan få ett (till).

Jeskan, åh, då blir det fjärde gången gillt, alldeles säkert!

• Lalie

Nämen du, vilken röra! Tänker på er jättemycket, det måste kännas väldigt konstigt när det kommer så där utan förvarning. Håller tummarna att det kommer att gå bra. Kram!

• Lalie

Välkommen Svisch och Pej! Vi har en 5-åring, som verkligen är helt galen i små bebisar, och det gör så ont i hjärtat att just han inte kan få ett litet syskon att älska.

• Lalie

Hej och välkommen Inheaven. Hoppas alla sjuklingar stora som små blir friska snart.
    Vi ska åka till Egypten på onsdag, och idag fick sonen hög feber och är helt utslagen. Vi bara håller tummarna att resan kan bli av.

Cellisen, när ska ni få besked?

• Lalie

Åh, shit, nu har jag ringt och bokat in tid för att starta IVF, bollen är i rullning! 3 dec ska vi dit.

Ni som har gjort IVF, vad ska man tänka på att fråga, eller andra tips från er?

• Lalie

TACK för grattis, det känns fantastiskt spännande, men även jättenervöst, då vi bestämt oss för att bara göra ett försök. Detta är enda chansen för oss, liksom. Och sen allt praktiskt med 13 mil till kliniken och barnpassning och ledigt från jobbet, med allt vad det innebär.

Hon pratade om korta metoden som skulle ta 12 dar allt som allt, då man har regelbunden mens. Vilket jag har, så det borde väl funka för mig? Gjorde du det, eller har du gjort både långa och korta, Höstflickan?

• Lalie

Om du orkar och vill får du gärna inboxa mig och berätta lite kort om hur det går till.

Svar på tråden Syskonlängtan 4