• Lalie

Syskonlängtan 4

Men nu måste ni snart få svar, va?

• Lalie

Men vilka dumma kommentarer man ska behöva höra i den här svängen! Jag förstår att du är arg och ledsen, Trollmor. Antingen är många av våra läkare ouppdaterade och okunniga eller så är de bara okänsliga och opsykologiska. De borde fatta att man redan är ganska pressad i den här barnlöshets-svängen!

Men å andra sidan skönt att höra att det är ÄL på gång! Jag säger med tack och lov för Barnkanalen ibland, hur ska man annars orka på kvällarna EFTER barnet somnat

• Lalie

För er som inte vill läsa om elände sluta läsa här, här kommer lite ego-elände från mig.

Fick mens ifredags (jippi!) men gladde mig åt att mitt arbetslag skulle ut och käka och dricka gott tillsammans. Efter middag och mat och dryck valde två av mina arbetskamrater att ta till orda och inför hela gänget berätta vad de -och enligt dem "alla" tyckte om mig och en tjej till. De gick på och på och till slut tog vi två en taxi hem. Helgen har varit helt fruktansvärd för min del. Mensen känns som en bisak. Jag har alltså gått och trott i flera år att alla tycker om mig lika mycket som jag tycker om dem. Sen var det ju bara två av alla som sa nåt, men ingen sa emot och ingen höll med. Vad de andra tycker vet jag inte. Dagen har varit fruktansvärd på jobbet. Och det är väl bara att inse att det inte kommer att bli några roliga veckor framöver...

• Lalie

Det är mycket vuxna kollegor jag har, som hade fått en del innanför västen, och hade laddat upp innan för detta. En riktigt soppa, som jag har ältat dag och natt och har knappt sovit. Lilla jag, som är rätt tråkig person och inte gör så mycket väsen av mig, tänk att jag kan väcka såna känslor. Ja, ja, ibland känner man flyt i livet och nu är inte en sån period.

Men när jag tänker på dig Mammiz, och på din man, Cellisen, så känns det ändå helt ok. Man sätter saker i perspektiv. Hellre utskälld på en fest än att någon i min familj skulle bli sjuk.

Imorgon ska sonen sövas och operera sin allra intimaste kroppsdel p g a lite problem, det känns lite läskigt faktiskt.

• Lalie

Tack gulliga ni!
    Pej, nej det var personliga påhopp om min personlighet, fast ganska luddigt, så jag är inte riktigt säker på exakt vad som är felet med mig. De poängterade att jag var ju JÄTTEduktig i min profession...

• Lalie

Nämen usch vad läskigt med så hög feber! Hoppas att hon snart mår bättre igen, Trollmor!

Operationen gick bra för sonen, jobbigt att se honom sövas och ha ont. Han har jätteont i sin ädlaste del när han ska kissa, inte så konstigt kanske.

• Lalie

Det låter spännande, tycker jag, med den dieten! Kanske vore nåt, om inte annat för att må toppen.

Cellisen, vi här håller allt vi har imorgon!

• Lalie

Åh, ständigt denna väntan! Hoppas, hoppas, Jeskan!

Men Cellisen, fy sjutton vad surt att behöva vänta en vecka till! Förstår att det känns jättetungt.

Förresten när jag åt pergo fick jag senare ÄL med så det behöver inte ha varit.

• Lalie

Ha ha Cellisen, skönt att man får vara sig själv nånstans (tokig, alltså)...

• Lalie

Tack Trollmor!

Cybele, jag har inte kunnat svara dig nåt bra, för jag vet inte själv hur jag skulle ha gjort. Jag hade nog (förmodligen) avvaktat med penicillinet. Lycka till!

Svisch, vi känner igen oss! Min man sa bokstavligen att om vi inte slutar att tvinga oss, så vi la ner verkstaden jättelänge. Det är ju mer upp till dem att prestera, liksom, så jag förstår det. Vi får nog bara till det 1-2 ggr runt ÄL nu och det får räcka. Det är ju svårt redan som det är att vara hemma på samma dagar och tider, och då ska man vara pigg och sugen. Jättesvårt!

• Lalie

Åh, men du Cellisen, så där känns det ju när man har alldeles för mycket. Då blir allt så mycket större och jobbigare. Ska du inte passa på nu när det är så stressigt på jobbet, när din man är sjuk, att bara lägga ner allt över jul. Bara njuta av din familj? Kanske som Trollmor säger, sjukskriv dig ett par dar? Och du, det brukar kännas bättre när man är utsövd och har lite tom tid i almanackan. Kram!

Men Pej, vad oerhört tråkigt med era jobb! Vilken tajming till jul... Kram till er med! Och till alla andra också för den delen.

Vi måste vara FL:s patetiskaste och deppigaste gäng! Själv tog jag vaccinet igår och mår helkasst och på jobbet är det fortfarande pest. Men på torsdag ska vi till IVF-kliniken, pirrigt och spännande.

• Lalie

Trollis, inte mens!! Stackare.

Jeskan, hoppas att det går bra imorgon på mötet!

Svar på tråden Syskonlängtan 4