Inlägg från: SaramedM |Visa alla inlägg
  • SaramedM

Aga?

majess skrev 2009-09-28 20:01:14 följande:
    Om jag skriver punkterna blir dem bara borttagna-igen....Men jag har fått reda på ett och annat ang dig och dina åsikter som gör mig stensäker att där hade inte IFO tvekat en sekund på att ta en närmare titt....
    Det där vill jag ha en bra förklaring på NU!

Vilken form av aga utövar jag menar du?
  • SaramedM
    majess skrev 2009-09-28 20:05:47 följande:
    Sorry veladis,men jag är inte offroad här!jag diskuterar faktiskt barn aga.Det finns faktiskt ett kompendium hos socialstyrelsen ang det.I mina ögon(ärlig som jag är) så kan man för guds skull inte sitta o ondgöra sig över en form och sedan utöva en annan????Och det är inget personangrepp,utan ni hade reagerat likadant om jag sagt i denna tråden att jag gav mina barn en fot i nyllet varje kväll vid sängdags...
    Jo det är ett personangrepp på mig när du påstår att jag agar M på ett annat sätt än det som diskuteras här i tråden
  • SaramedM
    majess skrev 2009-09-28 21:03:33 följande:
    Med risk att få varenda kotte härinne på mig nu svarar jag så här;)Man kan inte generalisera vare sig uppfostran eller barn.Enligt mig så funkar tillrättavisande metoden på vissa barn bara!Och där är det bara att gratulera och känna lättnad(som jag)På andra barn fungerar det INTE att bara tillrätta visa tror inte jag,där behövs det en dask.För det finns faktiskt föräldrar som tilrättavisar och tillrättavisar men det händer iaf inte ett smack.
    INGET barn behöver en dask
  • SaramedM
    majess skrev 2009-09-28 21:56:52 följande:
    ...............................................nä de kan få ngn annan form av aga istället!!!!eller???
    Nej, vilket då??????? Vad fan menar du?
    Du får förklara dig nu tack
  • SaramedM
    majess skrev 2009-09-28 21:54:39 följande:
    Visst är det svårt från tid till annan,men jag står faktiskt för att de barn som man måste gräva runt i alla möjliga skrymslen för att hitta lämpliga sätt att tillrättavisa är det ngt "fel" med.Då har de ju inte vissa egenskaper i sitt psyke som de "välartade" barnen har.Och en väninna till mig vaknade upp en dag ocgh blev så trött på sin tös att hon tog ett tag i armen på tösen och drog in henne på rummet,efteråt skämdes hon som fan,men erkände efter en tid att tösen minsann inte längra var så oregerlig,hon sa att hon fortfarande skämdes men att det hade hjälpt och att hon faktiskt vid vissa tillfällen hade efteråt varnat tösen att:om du börjar nu så blir mamma så där arg som den där gången" o tösen hade skärpt sig med en gång!En sådan incident har inte hänt efter det och tösen sitter inte medngn försenadpost traumatisk stress...
    Jag skulle säga att det nog har skadat henne eftersom att hotet om samma sak skrämmer barnet
  • SaramedM
    krabbanoss skrev 2009-09-28 21:58:09 följande:
    Du kan inte se att man kan ha regler för barn utan att slå dem!? Vidare, efter dina inlägg...saknar du tiden som barn, alltså när du själv var barn? För det låter onekligen som du är avundsjuk på små barn! Slutligen, vad har ditt inlägg, dvs där du berättar om hur du ser på din mammaroll, med aga-debatten att göra??
    Nej jag föstår inte heller detta
    Klart man har regler och gränser
  • SaramedM
    majess skrev 2009-09-28 22:00:42 följande:
    i den här tråden diskuteras ALL form av aga....
    men jag hänger fan inte med, ja all form av aga är fel

Nu vill jag ha ett rakt svar, vilken form av aga menar du att jag utövar på min dotter?
  • SaramedM
    majess skrev 2009-09-28 22:03:06 följande:
    Nix! Bara en eftertanke på ngt negativt som barnet inte vill uppleva igen....Pavlovs hundar.......
    ja det är ju det jag menar, detta var inte kul, jag gör inte så igen

jag vill inte skrämma mitt barn till att lyda
  • SaramedM
    mamman2008 skrev 2009-09-28 22:04:42 följande:
    Jo men jag HAR regler för mina barn och AGAR dem inte men jag har tydliga sträng aregler som ska lyssnas på....Nä ja saknar inte tiden som barn för jag var själv en sån där odräglig och ouppfostrad unge som skulle ha allt ja pekade på och när jag blev sur så vrålade jag i högan sky,,,, och JA jag fick väl dask eller en lavett nångång men jag anser att så som jag betedde mig ibland det var de värt... men ja lyssnade efter att min familj hade lappat till mig nångång.Jag vill inte att mina barn ska bli lika odrägliga som jag var och härja fritt och leva rövarn..... mina barn ska ha regler och konsekvenser och de ska lyda sin mamma eller pappa..... punkt slut!SÅN ÄR JAG! OCH TÄNKER INTE ÄNDRA PÅ DET FÖR ATT NÅGON MORALKÄRRING KOMMER OCH KRITISERAR!
    Så barn ska bara lyda?
  • SaramedM
    majess skrev 2009-09-28 22:04:58 följande:
    Jag är av den BESTÄMDA åsikten(eftersom du vill ha MIN åsikt och MITT ärliga svar) att ge sitt barn bröstet vid 4 års ålder är en VÄLDIGT sjuk form av aga.
    ok, där kom det, det satt långt inne va?

Anmäll mig för det då, jag garaterer att det inte ledar någon vart

BUP vet hur länge vi ammade, HAB vet det, socionomen som stöttar oss i habarbetet vet det ( hon jobbar på familjeenheten på kommunen)
    ALLA är rörande överens om att långtidsammande barn är bland de tryggaste barnen de träffat
Svar på tråden Aga?