Inlägg från: SaramedM |Visa alla inlägg
  • SaramedM

Aga?

majess skrev 2009-09-30 19:37:42 följande:
    Ja men då har ju inte barnet lärt sig av helt o hållet med ett negativt beteende TROTS all bekräftelse........
    Men man måset ju titta på vad som ligger bakom, tex ett tal som inte kommer etc

Kommunikationsproblem ligger bakom väldigt mycket av "dåligt"beteende för barn

jag kan bara se till M som har autism, beteendeproblemen kommer till 90% av kommunikationsproblemen och till 9,5% på att vi missbeömt henne eller att hon är "rörig i huvudet "( hon säger så själv) av alla intryck
  • SaramedM

och de 0,5% av hennes beteende som är av trots, gränstestning etc finns vi där och bemöter

• SaramedM
    majess skrev 2009-09-30 19:46:07 följande:
    P ä r l a n skrev 2009-09-30 19:39:07 följande:därför att de barn som får från start vara med o delaktiga i precis allt ,där föräldrarna aldrig låter barnet vänta,ger dem en tillsägelse för att de tar ur kakfatet utan att de ens kanske är hemma.......de barnens föräldrar sitter härinne o predikar för att barn ska va me på allt och i geb´ngäld får de jobbiga,bitande,rivande ,nypande barn.De barnen skulle behövt en dask på handen som en akutåtgärd.För det handlar om i mina ögon att om man har den ideologin som förälder att ungar skall synas först o främst,det är de ungarna som gör dumheter.För mig är det tvärtom än för dig,jag anser att det är de barnen som får för mycket uppmärksamhet,o blir felaktigt bortskämda på det sättet,det är de barnen som beter sig illa....
    Nej man får inte såna barn av det, du har ju helt fel!
    när man har barn som från början är delaktiga får man harmoniska och trevliga barn

och nej INGET barn behöver bli slaget
  • SaramedM
    majess skrev 2009-09-30 20:03:44 följande:
    jag ska faktiskt undanta dig från mina åsikter eftersom du har ett barn med särskilda behov som inte har samma inlärning som andra barn.Där kan jag förstå att man får följa barnet ordentligt.jag vet att just autism o asperger är rätt tuffa diagnoser hos barn o ungdomar,så om du låter ditt barn styra din verklighet förstår jag det.
    fast mina åsikter har jag haft hela tiden,och M har också gränser !
  • SaramedM
    majess skrev 2009-09-30 20:05:49 följande:
    Morbid Mistress skrev 2009-09-30 20:01:56 följande:ja du fast kanske inte iaf.......resultatet behöver inte bli introvert,på gränsen till borderline som rycker benen av grodor......
    va?

och ett tillägg; jag låter inte M styra min verklighet
  • SaramedM
    majess skrev 2009-09-30 20:16:53 följande:
    jag har mina hela tiden med fast dem riktar sig till barn utan särskild problematik,de andra får lss personal ta hand om åsikter med,för jag är inte insatt i deras problematik,däremot vet jag att mer delen av lagen om lvu gäller autistiska barn
    HAB ger inte mycket hjälp tyvärr måste jag erkänna

vadå LVU och autistiska barn?
  • SaramedM
    majess skrev 2009-09-30 20:16:53 följande:
    jag har mina hela tiden med fast dem riktar sig till barn utan särskild problematik,de andra får lss personal ta hand om åsikter med,för jag är inte insatt i deras problematik,däremot vet jag att mer delen av lagen om lvu gäller autistiska barn
    min syn på barn har jag haft sen M var nyfödd, att hon har autism ändrar inte det
  • SaramedM
    majess skrev 2009-09-30 20:22:44 följande:
    Nu ska du veta att jag lutar mig mot statistik och detta har ingenting med dig eller din dotter/son att göra!!Men De flesta Gruppboenden som har autistiska som brukare,har oftast fått dem på ett LVU för att föräldrarna inte agerat efter barnets bästa trots att de trott att de gör det.....så de blirtvångsomhändertagna o flyttas till gruppbostäderna,där oftast det går utmärkt för barnen att acklimatisera sig o sämre för föräldrarna som blir griniga över att deras barn så glatt vinkar när de går..o vill jobba extra för o vara nära sina barn,trots att det är ytterst olämpligt och skadligt...
    Fast detta VET jag inte stämmer, du vill bara återigen såra mig precis som härrom kvällen

JHag vill NU se den sk statisk du lutar dig mot när du säger att barn med autism omhändertas för att föräldrarna inte kan ta hand om dom!
  • SaramedM

Jag mår illa av din hetsjakt på mig och M, men jag tänker inte ge mig

Menar du att barn med autism mår bättre på hem än med sina föräldrar?

• SaramedM
    majess skrev 2009-09-30 20:29:23 följande:
    Jag är INTE ute efter att såra dig.som jag skrev så har detta ingenting med dig eller din familj att göra
    visa mig en källa då tack, NU

Nej du har ju varit bara saklig i tråden, med dina absurda ideer om att jag gett M autism med långtidsamning och nu detta
    du har ju inte en susning om vad du pratar om

Autitiska barn är i första hand BARN, inte sitt funktionshinder
Svar på tråden Aga?