Inlägg från: SaramedM |Visa alla inlägg
  • SaramedM

Aga?

mamman2008 skrev 2009-09-28 22:07:43 följande:
    Jasså... jag men om jag VILL ha ett LYDIGT barn då är väl det en bra metod av det som du beskrev eller?Du skriver själv att barnet BLIR lydigt och det är väl dit vi vill komma att vi föräldrar vill ha lydiga barn kan vi inte få det då?Och sen hur varje enskild individ når det målet är väl verkligen oväsentligt.. har vi ett enda mål att nå upp till så är det väl vårat problem att lösa det på det sättet VI vill?
    Nej det är det inte
    Vissa saker är inte ok, och dit hör aga
    Jag vill ha ett barn som tänker själv
  • SaramedM
    majess skrev 2009-09-28 22:08:57 följande:
    I vissa saker som att inte bete sig styggt,illa...JA! det är en del av att visa respekt för sin mor och far och alla andra med för den delen....
    Ja självklart, men respekt får man genom att ge respekt
  • SaramedM
    mamman2008 skrev 2009-09-28 22:09:49 följande:
    Helt rätt... och för att bara påpeka.... saramedM har ändrat sin press det HAR faktiskt stått där att hon ammade sitt barn vid 4 ÅRS ålder.....Ja det är vidrigt och en väldigt sjuk form av aga ja! Så nog är hon av samma skrot och korn som vi alla andra!
    jag skäms inte en sekund för det, jag sitter just nu och ändrar en massa i min pres.

Och nej, det är inte aga
    Det är så tydligt att ni har slut på argument eftersom ni drar till med detta
  • SaramedM
    majess skrev 2009-09-28 22:11:19 följande:
    En sak ska jag säga dej! det satt INTE långt inne,har gett två inlägg men de har blivit borttagna.....Och mina ungar har inga utredningar runt sig.....undrar varför...???????och anmäla,nä sånt sysslar inte jag med,har tillräckligt av det i mitt arbete.....
    Menar du på allvar att M har autism för att jag ammade henne länge?

Jösses
  • SaramedM

Någon mått får det ju vara
    Mitt barn har gått igenom utredning eftersom hon har ett svårt funktionshinder .
    INTE för att jag inte slår henne och INTE för att jag ammade henne länge

• SaramedM
    mamman2008 skrev 2009-09-28 22:12:31 följande:
    Sara.... hur gammal e ditt barn nu? ammar du henne fortfarande?Hur sjukt är det inte att amma ett barn som är så "stort"Nä de kanske inte leder nån vart med att anmäla dig till soc.. men du har fan varit nästan lika jävla ÄCKLIG som en pedofil e!Det är inte friskt att amma sitt barn vid 4 års ålder.. med du kanske blev T.Ä.N.D på det?HUA!
    Nej jag ammar henne inte
    Hon är 5,5
    Jag är INGEN pedofil NU RÄCKER DET!
  • SaramedM
    majess skrev 2009-09-28 22:14:26 följande:
    Lilla gumman,slut med argument???? HA Ha Detta argumentet är det mest högprioriterade ....hur kan du sitta där och göra det du gör o sen gnälla på folk som bara försöker uppfostra sina barn???
    Hur menar du?

Att om man långtidsammaar är det inte ok att kritisera aga?

Vari ligger logiken

Amning är inte aga
  • SaramedM
    Veladis skrev 2009-09-28 22:19:24 följande:
    Jag mår illa när jag läser vissa inlägg härinne nu. Vilken fruktansvärd MOBBING vissa ängnar sig åt! Kan man vara goda förebilder för barn och samtidigt mobba andra människor på det sättet?LÄGG NER och kom med relevanta argument!
    tack, jag mår rätt illa själv just nu måste jag säga
  • SaramedM
    mamman2008 skrev 2009-09-28 22:21:36 följande:
    Nä ammning är INTE aga men det är ett sjukt påtvingat beteende som man gör med sina barn bara för att man själv gillar det.... hmmm(tolka gilla som man vill)
    Det går inte att tvinga ett barn att amma
  • SaramedM
    majess skrev 2009-09-28 22:17:44 följande:
    jag kände till en kvinna genom mitt arbete,hon hade nio barn som hon ammade i all evighet...tre!!!av barnen fick diagnoser,man kan inte säkert säga att det berodde på amning till långt efter moraliska rimliga gränserMEN heller inte utesluta. Och det är ju märkligt va...
    Larvigt, man kan nämligen inte genom miljön skapa dessa diagnoser!
    Det är 30 år sen man trodde det
Svar på tråden Aga?