Inlägg från: SaramedM |Visa alla inlägg
  • SaramedM

Aga?

mamman2008 skrev 2009-09-30 15:48:59 följande:
    Ska DU bestämma vad som är tillåtet hemma hos oss? och vad JAG tycker om saken?JAG TYCKER ATT I VÅRAT HUS OCH MED VÅRA BARN SÅ SKA SAMMA SAKER GÄLLA ALLA..... det finns ingenting du kan göra åt den saker ej heller bestämma hur vi ska ha det hos oss!
    Nej har jag påstått det, men barn och vuxna har inte samma utgångsläge!
    Att ha samma regler är absurt i mina ögon, barn är barn
  • SaramedM
    mamman2008 skrev 2009-09-30 15:54:08 följande:
    Barn är barn ja men de ska inte ha andra rättigheter eller få göra massa dumheter som ingen annan får NO WAY!Barn ska inte ha RÄTTIGHET att EXEMPELVIS slåss, bitas, rivas, nypas, spottas mm bara för att de blir arga..... lika är lika och samma är samma....Regler kallas det för med ett annat ord!
    Jo barn har andra rättigheter än vuxna , det står tom i en konvention som Sverige skrivit på!
    Där står bland annat att barn har rätt att vara just barn!

Nej självklart inte slås, men nu var det ju socialt samspel vi pratade om? Sen kan man inte bemöta en 1,5 åring som bits på samma sätt som en 35 åring som bits, det är omöjligt eftersom det ligger helt olika saker bakom beteendet.
  • SaramedM

Artikel 12 handlar om barnets rätt att uttrycka sina åsikter och få dem beaktade i alla frågor som berör honom eller henne. När åsikterna beaktas ska hänsyn tas till barnets ålder och mognad.

• SaramedM
    mamman2008 skrev 2009-09-30 16:01:50 följande:
    för dig kanske men inte för mig för jag är inte som du!Jag vill inte ha mitt barn PÅ mig 24 h om dygnet Jag vill kunna prata ostört med mina vänner även om det sker i mitt hem!Mina barn har fått leksaker för att LEKA med inte för att titta på.. det har även varsina rum just för att ha något EGET där de kan hålla på och leka och busa och riva hur de vill...Jag vill ha regler för mina barn och jag vill att de ska lära sig gränser tidigt..Jag vill att mina barn ska få konsekvenser om de gör något de inte får.Jag vill ha trevliga, lugna och snälla barn som kan respektera mina önskemål samt andras.Men det jag vill kanske inte du delar men då är det så... fine... BTW kan du sluta och klandra mig och klanka ner på mig nu?
    Hela inlägget handlar om vad du vill, ingenting om barns värde,behov och vilja!

Barn har lika stort värde som vuxna
  • SaramedM
    mamman2008 skrev 2009-09-30 16:01:50 följande:
    för dig kanske men inte för mig för jag är inte som du!Jag vill inte ha mitt barn PÅ mig 24 h om dygnet Jag vill kunna prata ostört med mina vänner även om det sker i mitt hem!Mina barn har fått leksaker för att LEKA med inte för att titta på.. det har även varsina rum just för att ha något EGET där de kan hålla på och leka och busa och riva hur de vill...Jag vill ha regler för mina barn och jag vill att de ska lära sig gränser tidigt..Jag vill att mina barn ska få konsekvenser om de gör något de inte får.Jag vill ha trevliga, lugna och snälla barn som kan respektera mina önskemål samt andras.Men det jag vill kanske inte du delar men då är det så... fine... BTW kan du sluta och klandra mig och klanka ner på mig nu?
    vad gäller påhopp kanske du itne är rätt person att klaga med tanke på ditt beteende härrom kvällen i den här tråden....
  • SaramedM
    mamman2008 skrev 2009-09-30 16:05:29 följande:
    du får ta det som du vill men SLUTA NU EN GÅNG FÖR ALLA ATT KLANDRA OCH KRÄNKA MIG OM OCH OM IGEN!
    Jag anser itne att jag gjort det, bara för att jag har en annan åsikt
  • SaramedM
    mamman2008 skrev 2009-09-30 16:05:29 följande:
    du får ta det som du vill men SLUTA NU EN GÅNG FÖR ALLA ATT KLANDRA OCH KRÄNKA MIG OM OCH OM IGEN!
    på vilket sätt kränker jag dig genom att påstå att barn har samma värde som vuxna????
  • SaramedM
    majess skrev 2009-09-30 17:28:05 följande:
    Slåss och att få en dask på handen när den är nere i toa stolen för miljonte gången o ngn mjäk pedagog till mamma står o viskar att"lilla gumman det är uscha bläh"o ungen lägger upp ett jättflin o gräver lite djupare bara.....vad för effekt får det om dasken inte kommer?? Att mammamjäk utan en tillstymmelse till respekt från barnet står handfallen och skyller på sitt fruktansvärt dåliga moderskap/ledarskap på att "man agar ju iaf inte sina barn" och så känner dem sig präktiga o sååååååå duktiga små mammor o pappor som minsann låter sina barn utforska världen.
    Man lyfter bort barnet, inte sjutton står man och tittar på!

Finns det inga mellanting i din värld? Använder man fantasin så kommer man på lösningar på det mesta utan att slå sina barn
  • SaramedM
    majess skrev 2009-09-30 19:20:00 följande:
    P ä r l a n skrev 2009-09-30 19:00:08 följande:Jo jag läste färdigt,du skrev att du såg på henne när hon vill bitas......det säger ju allt.....mina och andra väluppfostrade ungar behöver inte vilja bitas......
    Man kan inte vaccinera sig mot barn som uttrycker sig på fel sätt i perioder
  • SaramedM
    majess skrev 2009-09-30 19:30:10 följande:
    det säger ju pärlan att hon vet för hon ser ju när barnet vill bitas....
    jag tolkar det som att hon ser när dottern är på väg att bitas

Du märker ord just nu

Kan du inte inse att det går att uppfostra barn utan dina metoder?
Svar på tråden Aga?